Detail fotografie

unknown


Typ letadla: unknown
Letiště: Vyškov (LKVY)
Společnost: Not specified
Registrace: Neznámá
Autor: jendapilot
Datum pořízení: 09/2010
Počet hodnocení: 2×
Počet zobrazení: 7811×

Popis:

Letecký pohled na jedno ze záložních "dálničních" letišť na území ČR nacházející se u Vyškova. Na fotografii je dobře patrný betonový povrch po celé šířce uvažované dráhy, bez travnatého oddělovacího pásu mezi pruhy. Velmi dobře patrné jsou i stojánky na koncích 2500m dlouhé a 25m široké dráhy. Mezi nimi vyrostlo travnaté letiště Vyškov (LKVY) a postupně i muzeum (na fotografii vlevo nahoře). Na rozdíl od záložního letiště na dálnici D1 nedaleko Měřína, toto nikdy nebylo využito pro přistání letounů.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Gripen1995 (...113.15...)
19.06.2011 16:42

Moravský Gibraltar :-)

pepa čech - nepřihlášený host (...161.46...)
25.10.2010 18:43

Na Vyškově se létalo, nevím z jaké dráhy. Zdroj informace - kniha od pana Libora Režňáka - Ocelový hřebec MIG 19 a československé letectvo 1958-1972.

Radek - nepřihlášený host (...162.26...)
25.10.2010 16:56

Jendapilot: Aha, tak to mi uteklo. Tak se těšíme:-)

jendapilot (...188.86...)
25.10.2010 13:49

Radek: jak jsem tu už psal, nafotil jsem i Měřín a 27.10. tady bude k vidění :-)

Radek - nepřihlášený host (...207.18...)
25.10.2010 13:44

Zdravím, tak jsem trošku zapátral a našel jsem i letiště Měřín. Je to na D1, když zadáte na mapy.cz/Měřín, tak se nabídne Měřín, Okres Ždár nad Sázavou. Pak musíte dát fotomapu a poznávacím znamením jsou dvě malé odstavné plochy podél dálnice. Je u toho, pro lepší oreintaci, velký sklad. Jsou zde také betonové bloky mezi.

pavkasi - nepřihlášený host (...19.12...)
25.10.2010 12:21

V době stavby jsem dělal v AK Vyškov tehdy ještě načelnika. Dráha beton má rozměry 2000 + 2 x 200 m a šířku 20 m. Letiště bylo v této podobě dokončeno v r. 1990. Severní odstavná plocha měla být původně na druhé straně. Po 17.11.89 se to v rámci úspory pozemků přesunulo na západní stranu. Severní beton má rovný přechod do travnaté plochy. U jižní stojánky je rygol. Na betonu, pokud vím, tak jenom jednou na černo seděl jeden pilot se Z 142 v krávkém období dokončování stavby, kdy na stavbě nebyly žádné stroje a ještě tam nebyly svodidla. Jednou tam chtěl mermo moci přistát nějaký přespolní pilot s Moravou a hrozně se divil, že to dostal zakázáno a musel opakovat. Vojenské lítaní se tam skutečně plánovalo někdy v r. 1995, ale mimo jiné skončilo na špatném stavu mostu na objízdné trase. Oficiálně se to snad stále vojenské letiště. Prakticky jsou ve středu lanová svodidla. O možnosti jejich odstranění, zejména rychlého, vážně pochybuji. O vzniknuvší dopravní kalamitě už ani nemluvím. Staré letiště mělo rozměry 2400 x 200 a bylo na východní straně letiště, tak kde je na fotce pole kukuřice vpravo od benzinky. Tam kdysi operovaly MIGy 15, 17, 19,
a údajně i IL 28, AV 14. Konkretně Mig 19 přistál, ale už nedletěl. Je o tom ale minimum infornací. Kdyby byl nějaký pamětník nebo dokonce majitel fotek, ať se mi prosím ozve na e-mail. Předem dík.

Daves - nepřihlášený host (...229.38...)
25.10.2010 12:12

to jendapilot, Michal Krechowski
Jo teď už jsem to pochopil, tady je řeč o rozměrech v podstatě dálnice?
Já myslel, že se bavíme o dráze LKVY :)

romul - nepřihlášený host (...39.96...)
25.10.2010 09:35

fotky z dálničních testů, vč. R10 u Staré Boleslavi jsou v textu diskuse zde:

www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=55356&lan=0&style=2

pavkasi - nepřihlášený host (...19.12...)
25.10.2010 08:52

V době stavby jsem dělal v AK Vyškov tehdy ještě načelnika. Dráha beton má rozměry 2000 + 2 x 200 m a šířku 20 m. Letiště bylo v této podobě dokončeno v r. 1990. Severní odstavná plocha měla být původně na druhé straně. Po 17.11.89 se to v rámci úspory pozemků přesunulo na západní stranu. Severní beton má rovný přechod do travnaté plochy. U jižní stojánky je rygol. Na betonu, pokud vím, tak jenom jednou na černo seděl jeden pilot se Z 142 v krávkém období dokončování stavby, kdy na stavbě nebyly žádné stroje a ještě tam nebyly svodidla. Jednou tam chtěl mermo moci přistát nějaký přespolní pilot s Moravou a hrozně se divil, že to dostal zakázáno a musel opakovat. Vojenské lítaní se tam skutečně plánovalo někdy v r. 1995, ale mimo jiné skončilo na špatném stavu mostu na objízdné trase. Oficiálně se to snad stále vojenské letiště. Prakticky jsou ve středu lanová svodidla. O možnosti jejich odstranění, zejména rychlého, vážně pochybuji. O vzniknuvší dopravní kalamitě už ani nemluvím. Staré letiště mělo rozměry 2400 x 200 a bylo na východní straně letiště, tak kde je na fotce pole kukuřice vpravo od benzinky. Tam kdysi operovaly MIGy 15, 17, 19,
a údajně i IL 28, AV 14. Konkretně Mig 19 přistál, ale už nedletěl. Je o tom ale minimum infornací. Kdyby byl nějaký pamětník nebo dokonce majitel fotek, ať se mi prosím ozve na e-mail. Předem dík.

jendapilot - nepřihlášený host (...188.86...)
24.10.2010 22:23

Daves: tak koukni na mapy.cz, nazoomuj si to na to letiště a hrubým měřením vzdálenosti bys měl dojít ke stejným číslům - teď jsem to zkoušel :-)

Celkem 28 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace