Detail fotografie

AN26Z-1


Autor: TigerSHARK
Datum pořízení: 09/1999
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 4192×

Popis:

An-26Z-1, 3209, český (dříve československý) AWACS se speciální zástavbou a anténovým systémem. Původně patřil do stavu 1.smdlp v Mošnově, v roce 1992 dislokován krátkou dobu v Pardubicích, kde po přesunu dopravní letky do Kbel již zůstal. Snímek (sken z negativu) byl pořízen 15.9.1999 při cvičném přistání v Náměšti. Letoun v tu dobu nesl již nové kamuflážní schéma, ale ještě barevné výsostné znaky.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



ZdenekD - nepřihlášený host (...80.178...)
20.03.2015 23:13
An-26 3209

Malá poznámka - dohady vznikly možná kvůli označení Z-1, Z-2. Bylo to takto - An-26Z-1 byla verze pro radiotechnický průzkum a říkalo se jí familiárně český AWACS. Vybavení měla pouze pasivní a měla sloužit k pátrání po nových radiotechnických zdrojích a důvodem umístění v letadle bylo dosažení většího dosahu na tyto cíle. Jako Z-2 byl označen vrtulník Mi-8Z-2, který byl vybavením a úkoly určen pro průzkum radiových signálů a ten skončil na Slovensku.

o.krumpoch - nepřihlášený host (...179.143...)
04.03.2010 21:43

..palousku-těch zalítavačů,bylo víc.k té aerodynamice-bylo zajímavé,že na těch "prsách se nikdy neobjevila námraza!a při přistání krásně držela...

Petr Popelář (...84.36...)
26.02.2010 08:10

47.pzlp:Já jsem tu současnou podobu vzal od nás:
link://www.planes.cz/cs/photo/1062976/an26-100-3209-czech-air-force-cef-pardubice-ped-lkpd/

47.pzlp - nepřihlášený host (...122.220...)
26.02.2010 08:00

... kdyz je rec o foteckach tak soucasna podoba.
Co se tyce oznaceni, tak v tom asi mame trosku gulas vsichni.
Nechci nase rozhovory zazit za 30 let.
Staci mi cas od casu hovorit jak s valecnejma pilotama tak s povalecnymi
tak se slusne rozchazeji nejen v barvach, ale i typech, ktere litali.
Pokud vim tak REBacka 26 byla jen jedna a udajne se o ni celkem zajimali i rusaci.
Takze soudruzi ze slovenska ji rozhodne nemeli. :-)
I kdyz maj jinak vazne vsechno.

TigerSHARK (...233.191...)
24.02.2010 08:48

Díky Dane za opravu!

Borťák - nepřihlášený host (...100.18...)
24.02.2010 05:41

to TigerSHARK -hlavní je že máte pěkné a zajímavé fotky z dřívějších dob,zdravím))

Dan (...195.175...)
24.02.2010 00:03

Text o 3208 odstranen teda :-)

TigerSHARK (...233.187...)
23.02.2010 21:49

Vážení kolegové, je fajn sledovat jak se tu všichni znalci rozčilujou. Bohužel při psaní textu jsem vycházel z dobového dokumentu, který je 18 let starý a vzniknul jako podklad pro rozdělení letecké techniky mezi CŘ a SR koncem roku 1992. Tato informace se objevovala v lieratuře až do roku 2000 (navíc bylo uváděno rozdílné označení Z-1 a Z-2)a ještě hluboko poté byly veškeré informace o těchto strojích stále utajované. Bohužel jsem vždy potkal letoun 3209. Fotografie z níže uváděného linku pocházejí z pozdější doby, nic nedokazují. Co se týká psaní bludů, nikdy jsem netvrdil, že mám 100% pravdu, ale opravit text zde není nijak jednoduché a navíc jsou snímky uveřejňovány v různém pořadí. Jsem rád, že se ozvete, rád si doplním mezery v informacích. Zdenku, napadlo Vás někdy, že jste taky nemusel být u všeho? Sohlasím i s Milanem.Ch. že mašina 3209 byla jenom jedna. Takže pokud jsem Vás uvedl v omyl, veřte, že ne úmyslně a všem se OMLOUVÁM !

Milan Ch. - nepřihlášený host (...196.213...)
23.02.2010 20:32

Přesně tak,mašina byla jen jedna!3209! Už jsem to psal u jiné fotky,ale pořád se tu píšou bludy,které nejsou vůbec pravda.Žádná jiná Andula v této verzi neexistovala!!

Borťák - nepřihlášený host (...100.18...)
23.02.2010 19:07

ty problémy s aerodynamikou byly až po zástavbě antény na spodku trupu mezi boulemy,tuším 1992,ale dlouho to netrvalo,aerodyn.vlastnosti se trochu zhoršily,u této mašiny byly všechny rychlosti V1,V2,Vr,rychlosti na vysouvání,zasouvání klapek,pádovky atd zvětšeny zhruba o 10-15km/h,v Mošnově to zalítaval Ď.Papp,Špaček,Pořízek

Celkem 17 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace