Airbus oznámil za třetí čtvrtletí 2025 lepší než očekávané výsledky. Tržby dosáhly 17,83 miliardy eur, což je meziroční nárůst o 14 %, upravený provozní zisk (EBIT) činil 1,94 miliardy eur (+38 %). Čistý zisk vzrostl o 14 %. Růst byl tažen výkonem divize komerčních letadel.
Dodáno bylo 220 letadel A220, 392 letadel řady A320, 20x A330 a 33x A350.
Komerční letadla vygenerovala přes 13 miliard eur tržeb (+12 %), a to zejména díky nárůstu prodejů letadel řady A320neo. Airbus dodal během prvních devíti měsíců 507 letadel a potvrdil cíl letos dodat „ve složitém a dynamickém“ prostředí „okolo 820“ letadel. Splnění plánu bude do značné míry záviset na dodávkách motorů CFM International LEAP-1A a Pratt & Whitney GTF pro řadu A320neo.
Boeing za prvních devět měsíců dodal 440 letadel.
Volný peněžní tok je za prvních devět měsíců nadále záporný, a to kvůli rostoucím zásobám a napětí v dodavatelském řetězci. Airbus však předpokládá zlepšení ke konci roku, podpořené sezónností dodávek a lepší kontrolou nákladů.
Pozitivní je nárůst podílu letadel A321XLR na prodejích A321neo, neboť XLR generuje vyšší marže. Naopak problémovým zůstává program A220. Letadla se prodávají s negativní marží, přičemž společnost avizuje, že nesplní měsíční cíl dodávek 14 letadel. Upravený cíl na příští rok je 12 letadel/měsíc. Důvodem jsou problémy s dodávkami motorů Pratt & Whitney GTF a některých dalších komponent.
Program řady A320neo dále zvyšuje výrobu, přičemž Airbus cílí na 75 letadel měsíčně v roce 2027.
Program A330 se v současnosti stabilizuje na výrobním tempu čtyř letadel měsíčně, s cílem dosáhnout pěti kusů měsíčně do roku 2029, aby se „splnila poptávka zákazníků“. Společnost také usiluje o výrobní tempo 12 letadel A350/měsíc.
Méně se Airbusu dařilo na straně objednávek. Hrubé objednávky komerčních letadel i čisté objednávky po zrušeních klesly ve srovnání se stejným obdobím roku 2024 – celkem činily 610 a 514 letadel, oproti 667 a 648 letadlům v prvních devíti měsících roku 2024. To je proti asi 20% meziroční pokles. Airbus v objednávkách výrazně zaostal za Boeingem, který si připsal 725 objednávek čistého přírůstku.
Po oznámení výsledků akcie vzrostly o 3 % a dosáhly historického maxima 214,5 eur.
Hlavní výzvou posledního čtvrtletí bude dodat „okolo 313 letadel“, což vyžaduje každý měsíc dodat v průměru přes stovku letadel.
Nevyřízené objednávky komerčních letadel činily na konci září 2025 celkem 8665 kusů.
Airbus potvrdily cíl dosáhnout EBIT kolem 7 miliard eur a volného peněžního toku před zákaznickým financováním kolem 4,5 miliardy eur
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Opravdu bylo dodáno 220 A220? To asi ne...