Ryanair ohlásil za první pololetí hospodářského roku končící 30. září rekordní zisk 1,4 miliardy eur a rekordní počet přepravených cestujících při vyšších průměrných cenách letenek. Vloni za stejné období hospodařil Ryanair se ztrátou 48 milionů eur.
Výnosy vyrostly na trojnásobek a dosáhly 6,6 miliardy eur. Společnost přepravila 95,1 milionů cestujících proti 39,1 milionů za stejné období loňského roku. Průměrná cena letenky se proti období před pandemií zvýšila o 14 %.
Za palivo zaplatil Ryanair v prvním pololetí 2,18 miliard eur. S cílem zvýšit efektivnost flotily vybaví Ryanair 409 letadel 737-800 winglety podobnými těm, která používají letadla 737 MAX. Firma do wingletů investuje 200 milionů eur a očekává úsporu 1,5 % paliva. Během roku tak společnost ušetří na palivu asi 60 milionů dolarů.
Šéf Ryanairu Michael O’Leary potvrdil vysokou úroveň rezervací na Vánoce a konec roku a konstatoval: „Silné zotavení během léta nás překvapilo. Zaznamenaly jsme vysokou odloženou poptávku. Čekali jsme, že to skončí v září. Zatím však nic takového nepozorujeme.“
O’Leary věří, že během několika let pohltí Ryanair své nejbližší konkurenty, tj. easyJet a Wizz Air a stane se jediným velkým nízkonákladovým dopravcem v Evropě. Předpoklad zdůvodňuje nižšími provozními náklady. Domnívá se, že Evropa se bude přibližovat struktuře amerického odvětví letecké dopravy, které kontroluje několik tradičních dopravců a jeden velký nízkonákladový dopravce.
Minulý týden šéf Wizz Airu prohlásil, že nákladová základna Wizz Airu je podobná Ryanairu a odmítl, že by se Wizz Air mohl stát akvizičním cílem Ryanairu.
Mluvčí easyJetu zase nepovažuje Ryanair za svého přímého konkurenta s tím, že easyJet konkuruje tradičním dopravcům na hlavních letištích.
Úplnou prezentaci lze najít zde.
Foto planes.cz
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém