Bez ohledu na fiasko „zelené energetiky“, které vloni odstartovalo energetickou krizi a růst cen energií, pokračuje Evropská komise (EK) k realizaci vize bezuhlíkového létání.
Pro tento účel EK iniciovala dobrovolnou alianci průmyslových podniků, leteckých společností, letišť a institucí nazvanou Alliance for Zero Emission Aviation, která má přispět vytvoření ekosystému pro dekarbonizaci letectví.
Jedním z cílů aliance je identifikovat bariéry pro rozvoj bezuhlíkového létání. Práce aliance se formálně rozběhne na podzim. Aliance má zpracovávat a předkládat svá doporučení v této oblasti a hledat synergie mezi jednotlivými účastníky.
Prioritou má být elektrický a hybridní pohon letadel, jakož i změny ve způsobu řízení leteckého provozu.
Komise předpokládá, že do roku 2050 bude pro splnění emisních cílů EU potřeba na 26 000 letadel s „nulovými emisemi“. Podle EK tím Evropa otevře novou kapitolu letectví.
Z toho vyplývá, že pokud tedy Airbus skutečně dokáže připravit k roku 2025 první „bezuhlíková“ letadla, musel by takových letadel dodat během 25 let v průměru více než 1000 ročně, aby naplnil očekávání EK. Čtenář si nepochybně o reálnosti takového plánu udělá představu.
Aliance je otevřena všem zájemcům z celého ekosystému pro bezuhlíkové letectví, a to včetně odborových a neziskových organizací. (Ilustrace: The Times)
Bezuhlíkové letectví....mno, napadla mě likvidace uhlíkových kompozitů, hliníkové slitiny se recyklují bez problémů, ale ještě nikdo nepořešil likvidaci např,. trupu B-787
Za naše peníze se budou kopat do zadku a vymýšlet excelové tabulky a poowerpointové prezentace.
Jen aby jim zůstalo dost vývojových kapacit na pořádnou práci.
Bude se létat skrz bouřky. Víte, co je v takovém blesku energie?
Prodlužovačka za letadlem by byla možná trochu omezující.
Podle mě to spíš půjde cestou natažení trolejí nad letovými trasami. Tím se i ulehčí řízení letového provozu a ušetření zaměstnanci se budou moct podílet na tahání trolejí na další trasy.
Protitankové střeby mívaly za sebou drát. Tak proč by to nešlo u letadla?
Myslím, že v Airbusu se inženýři musí chytat za hlavu ale ideologie je ideologie.. bohužel. Už jenom trošku technicky vzdělaný člověk ví, že například bateriový pohon se těžko někdy v letectví prosadí jelikož v konstrukci letadel se hraje o každé kilo váhy.. Ale vysvětlujte to zeleným aktivistům..
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
...jinak samozřejmě při hmotnosti současných baterií je vývoj něčeho takového velmi chytrý projekt, vymyslím si pitomost, leč aktivní zelený úředník mi na to dá chechtáky a já si pár let mohu spokojeně hrát za cizí peníze.