Kanadské společnosti Pratt & Whitney Canada a De Havilland Canada se dohodly na spolupráci při vývoji hybridní pohonné jednotky pro Dash 8-100. Pomocí moderních technologií by měla klesnout spotřeba paliva hybridní jednotky proti spotřebě klasického motoru PW121 o 30 % .
První let demonstrátoru má proběhnout v roce 2024. Projekt sponzorují kanadská vláda a vláda provincie Quebec. Vývoj motorové jednotky odstartoval P&WC ve spolupráci s firmnou Collins již v roce 2019. Collins pracuje na řídící jednotce a elektromotoru pohonné jednotky.
Hybridní jednotka by na létající laboratoři Dash 8-100 měla během zkoušek nahradit jeden z motorů Pratt & Whitney PW121. (Vizualizace: P&WC)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Nebude vadit, že místo nákladu budou baterie? Sice to bude létat, ale tak nějak se ztrácí smysl....