Turbolet pro Arktidu

  • 07.07.2021 17:00

Uralský závod civilního letectví UZGA připravil již několik speciálních modifikací letadla L-410. Nejnověji variantu s podvozkem s lyžemi a úpravami pro provoz letadla v Arktidě (foto 1). Kromě podvozku s lyžemi byla rovněž odzkoušena varianta podvozku pro provoz z ploch se sníženou únosností. Existuje rovněž plováková verze (foto 2), verze pro sledování a ochranu lesů, sanitní verze, atd. V pátek o tom informoval šéf divize letadel Jevgenij Sergejev.

Závod dne 1. července vyrobil v „plném cyklu“ první trup letounu Diamond DA42, a to včetně samostatné výroby kompozitních komponent. Dosud byly letouny sestavovány z dílů dodaných továrnou v Rakousku. Závod montuje na základě licence letadla Diamond Aircraft od roku 2013 a zákazníkům dodal 100 letadel DA42 a 150 DA40. Na letadlech DA42T pro výcvik pilotů je avionika Garmin nahrazena domácí PKB. Zatím nebyla lokalizována výroba motorů. Letadla jsou poháněna dieselovými motory Austro Engine AE 300, přičemž ruský analog APD-200 bude hotov v roce 2024. (Foto: UZGA, Yandex zen, arms-expo.ru, planes.cz)


Fotografie k článku



Komentáře



Honza - nepřihlášený host (...24.218...)
09.07.2021 16:42

Jarda: Tomu nerozumím. Píšete, že LET drží nad vodou Rusové - OK. Ale jak můžou čeští politici potopit firmu, pokud od ní dají ruce pryč?

Jaroslav - nepřihlášený host (...251.244...)
08.07.2021 22:25

Muzu k tomu neco dodat mate pravdu diky kauzam ktere jsou vymyslene tak cesky letecky prumysl bude na pokraji preziti
To co tvrdi vlada o vyvozu zeje to skoro par procent produkce tak tito panove nevi o cem mluvi

Jirka - nepřihlášený host (...163.243...)
08.07.2021 12:26
Jarda

Je to tak. Ve jménu boje proti Rusku, abychom se zalíbili západu, před kterým se akorát tak ponižujeme, se sami ekonomicky poškozujeme. A přitom s Ruskem mají čilé obchodní styky například Němci nebo Francouzi.

Jarda - nepřihlášený host (...135.77...)
08.07.2021 12:09
L410

V Aircraft Industries, ktery vyrabi L410 pracuji. Rusky majitel drzi firmu nad vodou dokud ji nepotopi Hamacek, Babis a Kulhanek. Stat dal ruce od firmy pryc a nechce s ni mit nic spolecneho. V CR je ohrozeno cca 100tis.pracovnich mist ve firmach nspojenych na rusky trh ale nikoho to nezajima ani odbory.
Takze musime jen verit ze rusky majitel firmu nezavre.

kulica - nepřihlášený host (...117.130...)
08.07.2021 08:41
Re: Láďa

Názor laika:
Mám obavy, že pro L-410 je hlavní trh Rusko a to po politických změnách v 89 mělo problémy samo se sebou. Proto neměly Kunovice odbyt ...
Kolik L-410 šlo z Kunovic jinam než do Ruska?
Rusko si se L-410 udělá co potřebuje pro svůj trh a proto do LETu investovalo peníze. Pokud by Rusko L-410 nemělo, tak už u nich běží vývoj vlastního letadla, který by 410 zastoupil a Kunovice by z toho neměly nic vůbec nic.

Láďa - nepřihlášený host (...30.64...)
07.07.2021 22:33
Turbolet

Bohužel nová generace politiků po roce 1990 neměla zájem na udržení Kunovického LETu-, ani celého leteckéh průmyslu tak se držel nad vodou zásluhou financování s Konsolidační agentury. a nadšením jeho pracovníku, bohužel to nestačilo, tak postupně výroba letadel živořila a výsedkem je to co je.

Jano - nepřihlášený host (...246.210...)
07.07.2021 17:47
Sovietské lietadlo.

Tak to už je ruské lietadlo. Kunovice už z toho celého vynechávajú.

Celkem 7 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace