Použití udržitelného paliva omezí tvorbu kondenzačních čár až o 70 %.

  • 05.07.2021 08:30

Použití udržitelného paliva (SAF) je v současné době horkým tématem civilního letectví, neboť může výrazně pomoci k jeho dekarbonizaci.

Výzkum, který provedla NASA ve spolupráci s německým kosmickým výzkumným centrem DLR prokázal zajímavý vedlejší efekt SAF, a to omezení formování kondenzačních čar. Při použití klasické směsi se SAF v poměru 50/50 sníží kondenzační čáry o 50 až 70 %. Instituce uvádí pozitivní efekt na životní prostředí.

Spálením 1 kg klasického paliva vznikne kromě emisí CO2 také 1,23 kg vodních par, které v super chladné atmosféře v letové hladině rychle kondenzují. Při spalování SAF se však do vzduchu dostává méně kondenzačních jader, na kterých dochází ke kondenzaci vodních par, resp. ledových krystalů. Kondenzační jádra jsou navíc větší, což znamená, že rychleji klesají do teplejších vrstev atmosféry, kde rychle tají.

Ke zkouškám využila DLR letadlo Airbus A320, který sledovala létající laboratoř DC-8 analyzující složení plynů a částic v úplavu za Airbusem. (Foto: NASA) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace