Nekončící defekty Boeingů. Tentokráte opět 787.

  • 21.04.2021 13:00

Míra výrobních defektů, které pronásledují produkci Boeingu v posledních letech, již překračuje veškerou představivost.

Počátkem dubna byly odhaleny závady elektrické instalace u letadel 737 MAX. Minulý týden se ukázalo, že zmíněné problémy elektrické instalace jsou rozsáhlejší, než se původně zdálo. O problému jsme informovali zde.

Dne 9. dubna navrhl regulátor FAA (US Federal Aviation Administration) direktivu, která žádá provozovatele letadel Boeing 777 provést inspekci nýtování na přetlakových panelech. Poškozené nýty byly zjištěny na několika letadlech 777-200 a 777-300. Problém může způsobit dekompresi nebo pokles tlaku, případně výpadek hydrauliky.

Dne 19. dubna další direktiva FAA postihla všechny Boeingy 787 amerických provozovatelů. Týká se závady dekompresních panelů nebo jejich defektní montáže. Rozšiřuje tak původní direktivu z 8. března. Ta vycházela z předpokladu, že defektní panely nebo jejich defektní montáž se týká pouze určitých strojů. Nová direktiva vychází ze zjištění, že defektní panely se mohou vyskytnout na všech strojích 787-8, 787-9 a 787-10. FAA upozorňuje, že také letadla neamerických provozovatelů nemusí být bezpečná.

Závady dekompresních panelů mohou způsobit netěsnost nákladového prostoru, což by výrazně snížilo účinnost halonových hasicích přístrojů, pokud by v nákladovém prostoru došlo k požáru.

Direktiva předepisuje opakované a důkladné kontroly dekompresních panelů a dekompresní přepážky. V případě zjištění defektů bude nutno vadné panely nahradit novými a chybně instalované přemontovat. Boeing pracuje na úpravě konstrukce panelů.

Boeing uvedl, že tento problém nepředstavuje bezprostřední ohrožení pro bezpečnost. (Foto: Sam Chui)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Streamline - nepřihlášený host (...243.104...)
25.04.2021 22:06
Nízká kvalita, ale trochu off-topic

Určitě jste již slyšeli o "kvalitě" automobilů Tesla. Když neumí pořádně udělat karoserii, copak je asi pod ní?
Co mě ovšem zaráží nejvíce, je dílenské zpracování vnějšku raket od SpaceX, zejména pak modulu Dragon. Na kráse asi nezáleží, ale já bych měl asi malinkou duši, kdybych v tom měl letět do kosmu. Pravdou však je, že SpaceX je veleúspěšná, a velice jim všem fandím. Mají však teď velké trápení s motory Raptor a tedy i testováním řady SN. Doufám, že tato úskalí budou rychle překonána.
Boeingu také fandím, ale měli by se zbavit všech manažerů, kteří jsou i co jen nechtíkem na malíčku namočeni v nekalých praktikách.

Petr - nepřihlášený host (...225.17...)
22.04.2021 11:31
pro Radek

Tak stupidni nazor jsem uz dlouho necetl, ale je na ceskem internetu, takze bych se nemel divit.

Jak jsem psal, pokud by Boeing netlacil na rychlost, cenu a svoje zamestnance poradne skolil, tento problem by nenastal. Neni to o pozadi zamestnancu - je to o tom co je naucime a jak je kontrolujeme.

Petr - nepřihlášený host (...146.191...)
21.04.2021 19:11
Za valky v USA montovaly letadla zeny z domacnosti

Co me ale vzdy fascinovalo je ze vetsina Americkych aut se varbi v Kanadae. Ale v USA vyrabi uspesne Mercedes i BMW a dokonce i Airbus.

Zdeněk Kvaš - nepřihlášený host (...246.163...)
21.04.2021 18:52

Měl jsem tu čest být na školení na B737NG u výrobce v Seattlu. Školení bylo perfektní, prošli jsme fabriku od klempírny až po konečnou montáž,včetně simulátorů. Proto nechápu, jak je možné, že dochází k takovým závadám, Chyba musí být ve výstupní kontrole, na jednotlivých odděleních montáže.

Radek - nepřihlášený host (...195.194...)
21.04.2021 17:38
Nooooo...

Já si myslím, že to s tzv. "diverzitou" může souviset velmi úzce. Boeing (a nejen on) se podle známého, který pro něj pracuje dostal do stádia, kde byly automobilky v roce 1970 (viz skvělý román Kola). Tlak hlavně ze strany municipalit a federální vlády na zaměstnávání různých minorit, přistěhovalců a jinak nezaměstnatelných lidí dosahují nevídané síly. Firmy dostávají nezanedbatelné podpory na takovou politiku a naopak pokud to odmítají, jsou postihovány. Tlačí na ně odbory, různé lobbistické kliky, menšinové organizace, ale také vládní a lokální politici. Velký vliv má to, že Seattle je sídlem těch nejvíce "progresivních" společností, jako je Amazon, Microsoft, nebo Starbucks. Město je silně demokratické a levicový ksindl to dává jasně najevo. Legalizace drog, stejnopohlavní sňatky, protěžování buzerantů, komunistická minimální mzda... Samozřejmě se to projevuje tím, že v celém okrese King je obecně velmi nízká úroveň vzdělanosti a najít kvalifikované dělníky je takřka neřešitelný problém. Boeing to řešil velkou mírou zaměstnávání Kanaďanů, ale právě díky demokratům v Seattlu je postupně nahrazuje méně kvalifikovanou a hlavně méně spolehlivou pracovní silou z jihu. Svou roli hrají i velké náklady, způsobené nucenými výdaji například na tu zmíněnou minimální mzdu, která je nejvyšší v USA.

Petr Šimáček (...142.238...)
21.04.2021 17:36

Petr: O barvě pleti tu nikdo nemluví.

Petr - nepřihlášený host (...225.17...)
21.04.2021 15:20
pro Jirka

Myslim, ze hlavni problem je tlak na rychlost, zisk, nezkusenost zamestancu a nedostatecna kontrola. Barva pleti je naprosto nerelevantni.

Jirka - nepřihlášený host (...220.101...)
21.04.2021 14:44
pro Zdeněk Kvaš

Bohužel to není nic překvapujícího. Boeing jako společnost, která razí diverzitu a inkluzi zaměstnanců, sama se tím chlubí a sbírá za to ocenění, akorát sklízí "ovoce" své práce. Když je hlavním měřítkem hodnocení zaměstnanců ne, co umí, ale kdo je, z jaké další "utiskované" menšiny, tak se to prostě musí na kvalitě odrazit.

Zdeněk Kvaš - nepřihlášený host (...246.163...)
21.04.2021 13:29

Tak tohle vůbec nechápu. Jsem vyučený letecký mechanik (dnes již důchodce) a všichni, kdo jsme kdy pracovali na letadlech ví, že existovala kontrola. Kdo mohl pracovat samostatně (bez kontroly) tak si to musel sakra zasloužit. Technici letadel mi to potvrdí (Part 66, nebo spec. fabrické zkoušky). Jak je možné, že ve výrobě tohle "projde"? To by se v českých leteckých závodech stát nemohlo.

Celkem 9 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace