Stát chce dotací EU využít k podpoře leteckého průmyslu

  • 15.10.2020 13:00

V rámci rekonstrukce a rozvoje hospodářství decimovaného koronavirem chce Evropská komise vydělit miliardy eur v dotacích a půjčkách na vyčleněné národní projekty pro oživení a odolnost hospodářství.

Česká republika má v rámci této iniciativy šanci sáhnout si v období 2020–2026 na 172 miliard Kč dotací a 400 miliard Kč půjček. Dokument „Východiska Národního plánu obnovy v kontextu Hospodářské strategie“ projednávala ve středu vláda. Podle zatím dostupných informací vláda navrhne Evropské komisi ke schválení investiční záměry v objemu okolo 180 miliard Kč, z čehož asi 25 miliard půjde na digitalizaci státní správy, služeb atd. Do „zelených“ projektů má jít asi 40 % investic.

V rámci kapitoly „Digitální ekonomika a společnost, inovativní start-upy a nové technologie“ má asi 1,2 miliardy Kč směřovat také do leteckého průmyslu, kde mají být využity pro certifikace, podporu výzkumu a vývoje a inovací v leteckém průmyslu.

Finální plán má být hotov v dubnu.

Připomínáme, že v minulosti se těšil významné státní podpoře např. projekt letounu Evektor EV 55, ve kterém bylo zapojeno konsorcium sedmnácti českých firem vedených Evektorem. Stát podpořil i vývoj cvičného letadla VUT 100, kterým se zabývalo brněnské Vysoké učení technické. Dalším příkladem je letoun Aero Ae 270.

Výše uvedené projekty mají zejména dva společné jmenovatele. Tím prvním je miliardová podpora od státu, druhým a smutnějším, že tyto ambiciózní projekty zatím nevedly k uplatnění. (Foto: planes.cz)


Související fotky


Komentáře



Tomáš - nepřihlášený host (...202.1...)
16.10.2020 09:29
Kde jsou ti kritici

Nějak jsem tu nezaznamenal ty zástupy odpůrců dotací do letectví, kde je zamestnaná jen hrstka lidí a kde stejně ČR nic neznamená, protože jsou na tomto poli silnější hráči ze zahraničí, kteřížto poskytují lepší produkty.
Aha, tady se vlastně nejedná o TVS/ČSA, ale o černé díry na dotace (jak už se mnohokrát ukázalo), takže je všechno v pořádku :)

Petr - nepřihlášený host (...146.191...)
15.10.2020 15:03
Priklad uspesnych Tchajwanskych investic v CR

Aero melo pripraveny hornoplosnik alla Cessna Caravan. Pak prisli Tchajwanci, ze to musi byt dolnoplosnik. Pak ze je to malo luxusni. Nakonec aby to melo pretlakovou kabinu. Kdyz pak letadlo nemelo vykony, Tchajwancy rekli, ze uz je to nezajima a protoze meli dodavat kridlo (to se v Aeru nikdy nevyrabelo), tak to proste zabili.

Marcel - nepřihlášený host (...176.138...)
15.10.2020 14:14
Ae270

a AE270 mít výrobní uplatnění v ČR asi nikdy nebude. Po prodeji nigerijskému vlastníkovi, jejich britská filiálka Auircraft solutions pracuje na rozvoji. Nyní se jmenuje AIS Spirit.
https://aircraftis.com/

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace