Nákladní konverze jsou v kurzu

  • 21.09.2020 17:00

Boeing otevře v čínském Kantonu novou linku na letadla 737-800 Boeing Converted Freighter (BCF). Jde již o druhou linku na konverze letadel, na které Boeing spolupracuje s čínským partnerem Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Co., Ltd. (GAMECO). GAMECO je společným podnikem China Southern Airlines Co., Ltd. a Hutchison Whampoa (China) Ltd. z Hongkongu.

GAMECO a Boeing dohodly spolupráci v této oblasti v roce 2019 a první linka byla spuštěna letos v červnu. Produkce letadel na nové výrobní lince bude zahájena v roce 2021.

Konverze 737-800 na 737-800BCF jsou exkluzivně čínskou záležitostí. Na konverzích pracují závody v Šanghaji, Ťi-nanu a Kantonu. Verze 737-800BCF eviduje 132 objednávek.

Boeing 737-800BCF získal certifikaci již v roce 2018. Jednalo se o letoun, který vznikl přestavbou z Boeingu 737-800 dodaného v únoru 2004 společnosti Futura, a který sloužil od roku 2009 do května 2017 u Travel Service (OK-TVK). Přestavbu letadla zajistila Boeing Shanghai Aviation Services a čínská Taikoo Aircraft Engineering.

Minulý týden oznámila společnost AerSale, že odkoupila 24 letadel Boeing 757-200, které jsou uloženy v Arizoně a Novém Mexiku. AerSale má na „pohřebištích“ v Roswellu a Goodyearu uloženo na 500 letadel, ze kterých „těží“ náhradní díly a motory, které pak nabízí zákazníkům na celém světě. Firma již investovala do vyřazené techniky na 1,2 miliardy dolarů. AerSale chce nyní využít výrazného růstu zájmu o nákladní dopravu a rozhodla se zahájit v Goodyear konverze letadel 757 (pro přepravu cestujících) na nákladní.

Airbus v oblasti nákladních letadel tradičně zaostává za Boeignem a zaostává také v oblasti konverzí původně jednouličkových strojů pro dopravu cestujících. Prototyp konvertovaného nákladního A321P2F vykonal svůj první let 22. ledna a typový certifikát od EASA (European Aviation Safety Agency) získal v únoru. K přestavbě bylo využit 22 let starý A321 (D-ANJA) poháněný motory International Aero Engines V2500, který sloužil u British Midland a Onur Air.

Přestavbou Airbusů se zabývá firma Elbe Flugzeugwerke (EFW) v Drážďanech. Závod, který je společným podnikem ST Aerospace ze Singapuru a Airbusu, zaměstnává okolo 1450 zaměstnanců. Závod v minulosti konvertoval na nákladní asi 200 širokotrupých letadel pro 40 zákazníků. Firma věří, že A321P2F je ideálním řešením jak pro nové zákazníky, tak pro zákazníky, kteří hledají náhradu za dosluhující nákladní Boeingy 757.

První prototyp získá leasingová společnost Vallair, která objednala 10 přestaveb s opcí na 10 dalších, zahajovacím zákazníkem je Qantas (VH-ULD). Titan Airways mají převzít první stroj na severní hemisféře v listopadu. (Foto: aircargonews.com, Airbus)


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Kulica - nepřihlášený host (...75.191...)
21.09.2020 19:43

Tady máš A321 v barvách Qantas:
https://samchui.com/2020/09/03/worlds-first-a321-freighter-spotted-in-qantas-livery/#.X2jl9xAzaUk

Petr - nepřihlášený host (...146.191...)
21.09.2020 17:17
Ten prestaveny Airbus vypada trochu scarry ...

... ale kdyby ho treba trochu namalovali, nakonec by to bylo pekne letadlo :-)

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace