Kapacity letadla An-225 jsou podle Antonov Airlines nyní rozepsány do poloviny května. Po více než roční odstávce vynucené údržbou a modernizací letadla se dne 25. března Mrija vrátila na nebe. Modernizace se zaměřila zejména na avioniku letadla, nově byla instalována automatika tahu motorů, modul navigačního systému GPS a zařízení pro varování před blízkostí země. Vyměněn byl jeden z motorů letadla.
Jak již server planes.cz informoval, ke svému prvnímu komerčnímu letu po dlouhé odstávce se Mrija vydala dne 11. dubna a přes Almaty letěla do Číny, odkud dne 14. dubna přivezla zdravotnický materiál do Varšavy. Do Varšavy se Mrija vrátí ještě dvakrát a poté přiveze zdravotnický materiál také na Ukrajinu.
Část kapacit An-225 (včetně těch pro Českou republiku) je zajištěna v rámci aliančního programu SALIS (Strategic Airlift Interim Solution).
Na sítích se z přistání An-225 ve Varšavě objevilo pěkné video, a další video pořízené přímo z kabiny letadla. Přistání letadla bylo vysíláno v přímém přenosu, který shlédlo asi 100 tisíc lidí.
Polsko doposud k přepravě zdravotnického materiálu používalo nákladní Boeing 767-200F společnosti Sky Taxi a letadel Boeing 787 společnosti LOT. (Video: YouTube, obr. Flightradar 24)
pro Tomáše: stou návštěvou do Prahy bych moc nepočítal.. už nechtějí ani Ruslany natož aby se vzala Mriya..
To kolečko bylo propagační? Nebo si napřed chtěli prohlídnout terén?
Takže pokud to chápu dobře tak poletí mriya do Prahy??
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
2 -zed-: Asi to bylo skutečně propagační kolečko podobné tomu, když se byl poprvé v Praze představit A380.