Vyšetřování katastrofy letadla Bek Air odhalilo, že provozovatel neměl prostředky na údržbu

  • 22.01.2020 13:54

Nejpravděpodobnější příčinou katastrofy letounu Fokker 100 společnosti Bek Air, ke které došlo 27. prosince v Almaty, byla námraza. Vyplývá to z předběžné vyšetřovací zprávy. Při katastrofě zahynulo 12 osob. 

Kapitán letadla nechal před odletem v časných ranních hodinách opatřit prostředkem proti namrzání pouze stabilizátor, nikoliv křídla. Probíhá zároveň i vyšetřování činnosti služeb řízení letového provozu, neboť při odletu Fokkeru nebyl dodržen minimální 2min. interval po startu letounu A321neo Air Astana.

Hloubková prověrka u provozovatele objevila další mimořádně vážná porušení předpisů. Společnost je ve špatné hospodářské situaci, nevykonávala předepsané opravy a nepořizovala potřebné náhradní díly. Záznamy z některých oprav či údržby buď chybí zcela, nebo neodráží realitu. Náhradní díly se také přesunovaly mezi letadly, aniž by se to odráželo v dokumentaci. Zjištěné problémy se neomezují na letoun, který byl zničen katastrofou, ale týkají se celého parku.

Komise např. shledala, že Bek Air sejmula z motorů výrobní štítky se sériovými čísly. Vzhledem k absenci dokumentů údržby a provozu není možné ani dohledat, kolik hodin a cyklů motory skutečně absolvovaly a jaké na nich byly vykonány údržby.

Lety společnosti byly ihned po katastrofě s okamžitou platností zastaveny, a to na neurčito. (Foto: AP)


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace