Nejpravděpodobnější příčinou katastrofy letounu Fokker 100 společnosti Bek Air, ke které došlo 27. prosince v Almaty, byla námraza. Vyplývá to z předběžné vyšetřovací zprávy. Při katastrofě zahynulo 12 osob.
Kapitán letadla nechal před odletem v časných ranních hodinách opatřit prostředkem proti namrzání pouze stabilizátor, nikoliv křídla. Probíhá zároveň i vyšetřování činnosti služeb řízení letového provozu, neboť při odletu Fokkeru nebyl dodržen minimální 2min. interval po startu letounu A321neo Air Astana.
Hloubková prověrka u provozovatele objevila další mimořádně vážná porušení předpisů. Společnost je ve špatné hospodářské situaci, nevykonávala předepsané opravy a nepořizovala potřebné náhradní díly. Záznamy z některých oprav či údržby buď chybí zcela, nebo neodráží realitu. Náhradní díly se také přesunovaly mezi letadly, aniž by se to odráželo v dokumentaci. Zjištěné problémy se neomezují na letoun, který byl zničen katastrofou, ale týkají se celého parku.
Komise např. shledala, že Bek Air sejmula z motorů výrobní štítky se sériovými čísly. Vzhledem k absenci dokumentů údržby a provozu není možné ani dohledat, kolik hodin a cyklů motory skutečně absolvovaly a jaké na nich byly vykonány údržby.
Lety společnosti byly ihned po katastrofě s okamžitou platností zastaveny, a to na neurčito. (Foto: AP)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém