Na pozici letového ředitele Smartwings nahradí stávajícího ředitele Pavla Veselého podle interních informací Smartwings Tomáš Nevole. Jak se po mlčení ze strany společnosti potvrdilo, byl to právě šéfpilot společnosti, který byl velitelem problémového letu QS1125 dne 22. srpna.
Interní vyšetřování společnosti Smartwings konstatovalo, že rozhodnutí posádky letu QS1125 letět do Prahy na jeden motor místo přistát na nejbližším vhodném letišti bylo chybou. Přesto trvá na tom, že se nejedná o systémový problém.
Na palubě letadla bylo 170 cestujících a letadlo letělo na jeden motor přes dvě hodiny vzdušným prostorem několika zemí. Posádka rovněž o letu na jeden motor neinformovala služby řízení letového provozu.
Incident vyšetřují Úřad pro civilní letectví a Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.
Kontaktujte mne na xej@seznam.cz
Ozvu se.
Alex
můžete tedy alespoň naznačit?
Pardon, číslo ranveje mám špatně, má to být samozřejmě 30, při přiblížení na 24 bych to letedlo nejen neslyšel, ale ani neviděl
Dnešní moderní letadlové motory jsou na volnoběhu tak tiché, že na větší vzdálenost je v hlukovém pozadí města opravdu neuslyšíte, zejména, pokud se nacházíte ve směru před letadlem, nebo ze strany. Proto ten pocit, že jsou motory vypnuté. Bydlím ve Stodůlkách, a leckdy si říkám "co to zase letí, takovej kravál", a on je to kolečkový kufr, co ho někdo před domem táhne po chodníku.
Nebo podobný případ - stojím na tramvajové zastávce Vypichu, kolem jezdí auta a po obloze se "neslyšně" sune Airbus k prahu dráhy 24.
Ty vole Pardon, omlouvám se, ale čumím
Kamarádi, podělím se o jednu zajímavost. Byl bych rád, kdyby se k tomu vyjádřili piloti proudových dopravních letadel. Doufám, že nikdo nedává všanc lidské životy, ale červíček hlodá...
======================
Dotaz do ÚCL:
Při procházkách v lokalitě Lužiny, Praha 13, jsem již několikrát zaregistroval zvláštní jev, kdy se najednou z ničeho nic, evidentně při přípravě na přistáni v PRG, rozezní proudové motory přistávajícího letadla (pravděpodobně B737 nebo menší Airbus), jako kdyby předtím nebyly "nahozeny" a letadlo pouze plachtilo. U převážné většiny letadel ale k tomuto nedochází. Čím je toto netypické chování způsobeno? Možná se jedná o mně neznámý akustický jev.
Odpověď na základě pověření ÚCL:
Předem konstatuji, že Vámi uvedený jev je normální a nemá nic společného ani vzdáleně podobného s citovaným incidentem společnosti Smartwings. To jen, abychom nemíchali hrušky s jablky.
Místo, kde se procházíte a pozorujete dopravní letadla, se nachází v prostoru příletové trati a přiblížení na přistání na vzletovou a přistávací dráhu RWY 30 letiště Praha - Ruzyně. Na příletové trati letadlo dokončuje klesání z vyšších hladin do výšky konečného přiblížení, přechází do horizontálního letu a posádka musí zvýšit výkon motorů pro udržení stanovené rychlosti letu. Jestliže se letoun nachází na této výšce ve větší vzdálenosti od letiště, proces zvýšení tahu motorů proběhl již tam a odpadá důvod tohoto postupu nad Vaší lokalitou. Pokud se letadlo nachází v režimu finálního přiblížení, kde jsou na zemi umístěna hluková čidla, provádí manévr přiblížení s cílem dodržet protihlukové postupy. Zároveň se jedná o fázi letu, kdy je postupně vysouvána mechanizace křídla, potřebná pro umožnění snížení rychlosti letu na přistávací hodnotu, jež je vypočtena podle aktuální hmotnosti a meteorologických podmínek. Zároveň je v tomto prostoru vysouván podvozek, což je příčinou náhlého zvýšení aerodynamického odporu a opětovné nutnosti zvýšení výkonu motorů pro udržení stanovené rychlosti letu.
Samozřejmě, může se vyskytnout situace, kdy letoun přistává s nějakou technickou závadou, která musí být řešena jak ze strany posádky letounu, tak ze strany služby řízení letového provozu nestandardním způsobem. V tomto případě se však jedná vždy o konkrétní let, jehož identifikace je snadno dohledatelná na základě relevantních údajů . přesný čas a poloha, imatrikulace a typ letounu, resp. logo provozovatele ap..
Můj komentář:
...velice děkuji za podrobný popis procedury. Skutečně jsem měl až dodnes dojem, že se posádky letounů snaží při klesání šetřit palivo vypínáním motorů za letu. Tak jsem se uklidnil.
======================
P.S.
1. Protože jsem laik a letovým procedurám fakt nerozumím, tak doufám, že mě nikdo kvůli tomuto příspěvku peskovat nebude.
2. Rozhodně si myslím, že bych měl letadlo na příletu slyšet, alespoň trochu. Ale ne, ten zvuk se rozezní v průběhu asi tak půl vteřiny, možná míň.
Pravdu se asi nikdo a nikdy nedozví.
Je škoda, že žádné medium v ČR nepíše úplnou pravdu o celé záležitosti a jejím posuzování. Je totiž především nutné si na plná ústa říci, kdo je Pavel Veselý, čí je to syn a jaká byla doposud jeho kariéra, přístup k leteckým předpisům , jeho chování z hlediska profesionálního pilota a tak dále tímto směrem. Bez odpovědí na tyto a další otázky nelze získat plnohodnotný a především pravdivý vhled do pozadí a příčin vedoucích k tomuto incidentu.
Filip JO!
Celkem 11 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Zřejmě to byl takový "šrapnel", že pan Veselý, prý, má "papíry v čistírně" a …. ani jeho "lobisté" s tím moc nezmohli....