Podle nejnovějších statistik IATA dosáhlo v srpnu využití sedačkových kapacit svého 28letého maxima, 85,3 %. Je to nejlepší hodnota od roku 1990. Využití kapacit je jedním z důležitých faktorů ovlivňujících rentabilitu společností. Poptávka zaznamenala v srpnu celkový růst o solidních 5,6 %, přičemž kapacity narostly o 5,1 %. Tahounem růstu byl, jako obvykle, region Asie-Pacifik.
Pokud jde o vnitrostátní provoz, nejvíce rostla Indie a Čína. Indický provoz přitom roste nepřetržitě již 48. čtvrtletí, a to dokonce dvouciferným tempem. Provoz v Indii stoupl v srpnu o 22,6 % a v Číně o 14,9 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Load faktor je urcite dulezity faktor, coz je presne to, co rika IATA a co pravidelne reportuji vsechny letecke spolecnosti. Asi to nedelaji proto, ze load faktor zase tak dulezity neni. Nebo jim neco unika?!
Mr.Lister: Load faktor vzdy byl a zustava jednim z nejdulezitejsich faktoru. Proto se take vsechny spolecnosti snazi load faktor dostat na nejvyssi hodnoty. A mimochodem, prave lowcosty v tom vynikaji. Mr Lister to ma pomotane, protoze prave dynamicky pricing a overbooking se stara, aby se prodalo cele letadlo a za co nejvice. Je take zajimave, ze podle Mr. Listera ztraci odvetvi na atraktivnosti. Odvetvi se nikdy nedarilo lepe nez v poslednich par letech.
Co to je za blábol? Business Model low costů je přesně opačný - ceny jsou nejvyšší chvíli před odletem.
Samozřejmě, že load factor neříká nic o revenue. A ten odliv mozků se projevuje jak?
V dnešní letecké branži již vysoký load faktor neříká zdaleka tolik o výkonnosti leteckých společností. Trh je pokřiven lowcosty, od kterých se legacy naučily doprodávat kapacitu těsně před odletem za hubičku. A spolu s novými výkonnými revenue management systémy a dynamickým pricingem s umělou inteligencí, a vysokým overbookingem, dokáže společnost let vytížit velmi efektivně. Vlastní revenue a zisk za sedačku to ovlivňuje spíše opačně.
Výsledkem jsou přeplněná letiště a vzdušný prostor, produkující zvyšující se zpoždění, tlak na náklady společností což se projeví téměř výhradně tlakem na mzdy, odvětví ztrácí mozky a stává se obecně neatraktivním. Škoda.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Super, to znamená že teoreticky je létání více a více ekologické. (y) zároveň letadel přibývá, to už tak ekologické není.