Využití sedačkových kapacit dosáhlo nejvyšší hodnoty za 28 let

  • 26.11.2018 16:00

Podle nejnovějších statistik IATA dosáhlo v srpnu využití sedačkových kapacit svého 28letého maxima, 85,3 %. Je to nejlepší hodnota od roku 1990. Využití kapacit je jedním z důležitých faktorů ovlivňujících rentabilitu společností. Poptávka zaznamenala v srpnu celkový růst o solidních 5,6 %, přičemž kapacity narostly o 5,1 %. Tahounem růstu byl, jako obvykle, region Asie-Pacifik.

  • Region Asie-Pacifik vyrostl o 7,5 % proti předchozímu roku, kapacita o 6,1 % a využití kapacit o 1,1 p.b. na 82,6 %.
  • Evropa dosáhla růstu 5,1 %, kapacita vzrostla o 4,5 % a využití sedačkové kapacity se zvýšilo o 0,5 p.b. na 88,9 %, což je největší hodnota mezi regiony.
  • Blízký východ vyrostl o 5,4 %, kapacity o 6,3 % a využití sedaček se snížilo o 0,7 p.b. na 80,7 %.
  • Severní Amerika rostla v mezinárodním provozu o 3,7 %, kapacity o 3,3 %, využití sedaček vyrostlo o 0,4 p.b. na 87,2 %. J. Amerika zaznamenala růst 4,8 %, kapacity se zvýšily o 6,5 % a využití sedadel kleslo o 1,3 p.b. na 81,4 %.
  • Africký provoz stoupl o 6.8%, kapacity o 3.8% a využití sedačkové kapacity se zvýšilo dokonce o 2,2 p.b. na 78,2 %.

Pokud jde o vnitrostátní provoz, nejvíce rostla Indie a Čína. Indický provoz přitom roste nepřetržitě již 48. čtvrtletí, a to dokonce dvouciferným tempem. Provoz v Indii stoupl v srpnu o 22,6 % a v Číně o 14,9 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.


Fotografie k článku



Komentáře



Martin Š. - nepřihlášený host (...47.220...)
27.11.2018 22:16

Super, to znamená že teoreticky je létání více a více ekologické. (y) :D zároveň letadel přibývá, to už tak ekologické není.

planesfun (...17.10...)
27.11.2018 08:51
Load Faktor

Load faktor je urcite dulezity faktor, coz je presne to, co rika IATA a co pravidelne reportuji vsechny letecke spolecnosti. Asi to nedelaji proto, ze load faktor zase tak dulezity neni. Nebo jim neco unika?!

jirp (...17.10...)
27.11.2018 08:29
load faktor

Mr.Lister: Load faktor vzdy byl a zustava jednim z nejdulezitejsich faktoru. Proto se take vsechny spolecnosti snazi load faktor dostat na nejvyssi hodnoty. A mimochodem, prave lowcosty v tom vynikaji. Mr Lister to ma pomotane, protoze prave dynamicky pricing a overbooking se stara, aby se prodalo cele letadlo a za co nejvice. Je take zajimave, ze podle Mr. Listera ztraci odvetvi na atraktivnosti. Odvetvi se nikdy nedarilo lepe nez v poslednich par letech.

Honza - nepřihlášený host (...48.32...)
26.11.2018 22:15
to Lister

Co to je za blábol? Business Model low costů je přesně opačný - ceny jsou nejvyšší chvíli před odletem.

Samozřejmě, že load factor neříká nic o revenue. A ten odliv mozků se projevuje jak?

Mr. Lister - nepřihlášený host (...70.71...)
26.11.2018 20:28
Load faktor moc neznamená

V dnešní letecké branži již vysoký load faktor neříká zdaleka tolik o výkonnosti leteckých společností. Trh je pokřiven lowcosty, od kterých se legacy naučily doprodávat kapacitu těsně před odletem za hubičku. A spolu s novými výkonnými revenue management systémy a dynamickým pricingem s umělou inteligencí, a vysokým overbookingem, dokáže společnost let vytížit velmi efektivně. Vlastní revenue a zisk za sedačku to ovlivňuje spíše opačně.
Výsledkem jsou přeplněná letiště a vzdušný prostor, produkující zvyšující se zpoždění, tlak na náklady společností což se projeví téměř výhradně tlakem na mzdy, odvětví ztrácí mozky a stává se obecně neatraktivním. Škoda.

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace