Farnborough den 4: Turbopropy už nikdo nechce?

  • 22.07.2018 08:30

Čtvrtý den Airshow zvýšil celkový počet objednávek na 1263 a 201 opcí (nebo memoranda), celkem tedy 1464 objednávek nových letadel. Bezesporu pozoruhodný výsledek, ale pohroma pro turbopropy. Těch se zatím prodalo jen 8, tj. mizivá část celkově kontrahovaných objemů. Čtvrtý den se nakonec Airbusu po několika dnech spekulací podařilo získat zakázku na dalších 34 letadel A330neo pro AirAsiaX. AirAsiaX má již objednáno 66 strojů, takže nová objednávka zvýšila počet A330neo objednaných touto společností na 100. Všechny jsou přitom ve verzi -900. Po čtyřech dnech show Airbus tedy udal jen dva A330-800, což také vypadá na fiasko. VietJet podepsal memorandum na 50 A320neos, které doplní 123 již dříve objednaných strojů. Předešlého dne podepsal VietJet objednávku na 737 MAX. Dalších 10 A320neo objednal neidentifikovaný zákazník. Dva nejmenovaní zákazníci objednali 15 787 a další nejmenovaný zákazník objednal stovku 737 MAX. Hawaiian Airlines finalizovaly svou objednávku 10 Boeingů 787-9 s právem nákupu dalších 10. Hawaiian měly původně objednáno 6 Airbusů A330-800, ale pak neodolaly zlepšené nabídce Boeingu. Společnost Novus Aviation Capital z Dubaje potvrdila předběžnou objednávku na 4 777-300ER. Celkový počet objednávek neidentifikovanými zákazníky tak přesáhl 400 strojů. Airbus prodal neidentifikovaným zákazníkům 190 jednouličkových strojů a 14 širokotrupých, Boeing 193 jednouličkových a 15 širokotrupých. Objem neidentifikovaných zakázek je určitě jednou z novinek a zvláštností letošního Farnborough, kde jsou obvykle výrobci i zákazníci velmi otevření a své obchody oznamují hlasitě. Po čtyřech dnech je tedy pevně ve vedení Boeing s 649 objednávkami proti 483 objednávkám Airbusu. Počty prodaných Airbusů pochopitelně zahrnují i prodeje A220. Pozoruhodný je jistě výkon Embraeru, který po mizerných prodejích 1. pololetí udal 300 letadel, povětšinou řady E-Jet E2. 

Infografika: FlightGlobal


Fotografie k článku



Komentáře



M_V (...231.19...)
23.07.2018 11:23

eif: Díky za vysvětlení. Já bych se v tom nešťoural nebýt toho rozporu. V takových případech je i docela praktické dostat se ke zdroji informací. Ono to souvisí i s titulkem, teď nejspíš zákazníci u velikosti letadel pro cca 75 osob touží spíš po nových proudových letounech než po vrtulích.

eif - nepřihlášený host (...75.181...)
23.07.2018 10:49
M_V:

Dobrý den, nemohu se teď spojit s autorem novinky, ale jazýčkem na vážkách bude těch 100+100 Republic Airways, konkrétně tam figuruje právo na konverzi na E2.

K PS - pan Sůra už nějakou dobu na různých místech z nějakých svých důvodů nepravdivě obviňuje planes, že kradou z jeho nově vzniklého webu, což není pravda. Co se týká infografiky, myslím, že nikdo nikde neuváděl, že by ji FG kopírovali z planes:), a zdroj jsem doplnil - díky za upozornění (jen pro info, většina infografik má zdroj uveden přímo v sobě, a já to při nasazování článku přehlédl, za což se omlouvám.)

M_V (...103.93...)
22.07.2018 23:38
Embraer E2

Tak jak je to s tím Embraerem? V poslední větě píšete 300 letadel, povětšinou E2, ale v přiloženém grafu (bez uvedení zdroje!!!) je odhadem 220 objednávek na starý E-Jet a jen asi 80 na novou E2. Podle tiskovky Embraeru je krom jiného 100+100 kusů E-175 pro Republic Airways. Vzhledem k existenci "scope clause" předpokládám, že musí jít o starý typ, nikoli E2.

P.S. Nedávno tu Jan Sůra bez důkazů osočil planes.cz z nepůvodnosti zpráv, ovšem tu vaši "fotografii k článku" mi Google našel na Twitteru Flight Global. Že by ji okopírovali z planes.cz? :-)
https://twitter.com/flightglobal

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace