Ruská komise MAK zveřejnila průběžnou zprávu o postupu vyšetřování katastrofy letadla Аn-148-100V RA-61704 u Moskvy dne 11.2. Zpráva se opírá o analýzu parametrického zapisovače, jehož data byla úspěšně dekódována 13.2. Komise zároveň porovnala údaje z posledního letu s údaji z posledních 15 letů tohoto stroje. Zpráva je velmi podrobná, v ruštině ji lze najít na stránce http://www.mak-iac.org/rassledovaniya/an-148-100b-ra-61704-11-02-2018/#116661. Pokud se pokusíme zprávu hrubě shrnout, popisuje následující: přes nepříznivé meteorologické podmínky v žádné fázi letu nebyl zapnut ohřev čidel atmosférické centrály. Letoun odstartoval v 11:21 UTC, ve výšce 150 m (proti VPD) byl zapnut autopilot. Po 2 min. 30 sek., byla ve výšce 1300 m posádka prvně varována o nesouladu rychlostí od modulu atmosférické centrály 1 a 3. Po dalších 50 sec. došlo k opětnému rozsouhlasení rychlostí, přičemž odchylka rychlostí začala narůstat. To vedlo k automatickému odpojení autopilota. V průběhu 50 sec. letoun letěl ve výšce 1700 m až 1900 m, poté začal padat. Ke srážce se zemí došlo v rychlosti 800 km/h v 11:27:05 UTC. Při katastrofě zahynulo všech 65 cestujících a 6 členů posádky.
autor: Michalc
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém