Photo Detail

TVS-2DT


Author: Pavel Vanka
Date taken: 2015-08-27
Number of ratings: 8×
Number of views: 3496×

Description:

Advanced modernisation of An-2 from Novosibirsk SiBNIA. Engine is Honneywell Garrett TPE-331-12. Plane has new composite wing and very good characteristic: max. speed 300km/h, ceiling 7000m and stall speed 60km/h, or 35km/h with flaps :) For take-off and landing only 50m long runway.




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Pavel.A. (...183.172...)
2017-12-27 17:49

Nedávno jsme tady řešili jiný tvar zasklení kokpitu , a u RA2847G už to je . A vypadá to dobře .

Pavel.A. - unsigned guest (...182.141...)
2017-03-20 19:01

I Tvarovky z organického skla a podobných materiálů snad jdou udělat vícevrstvé . Zkoušel jsem si o tom něco málo zjistit . Pak by se i elektroodporové vyhřívání dalo nějak vyřešit . Ale bude to určitě cenově jinde a o dost náročnější , než u normálního skla, navíc skoro tabulového tvaru. Každopádně by to bylo už konstrukčně a pak asi i homologačně dost náročné . Otázkou by bylo , jestli by výsledný efekt byl přiměřený nákladům .

Pavel Burda - unsigned guest (...103.52...)
2017-03-15 21:34

Ale ne - teplý vzduch (rozvod) by určitě problém nebyl, to spíš elektroodporové vytápění, čili jeho implementace do nejspíš organického skla (i když systém AOS udržuje jen 35 °C). Překryty kabin některých "rour" jsou také vyhřívané elektroodporově, jenže to poněkud omezuje průhlednost, která u nich ale není primární. Ale to jen tak... ;-)

Pavel.A. - unsigned guest (...182.141...)
2017-03-13 20:07

Díky moc za odpovědˇ i za technické detaily . Změny v designu prosklení by si asi tím pádem vyžádaly přepracování a velké konstrukční změny v mnoha směrech . Asi podobně , jako u L410 . NG má také původní a leckdy kritizovaný starý tvar skel . Přiznám se , že mě nenapadlo , že jen změny v rozvodech teplého vzduchu by byly až tak náročné . Chápu , že z praktického hlediska je tohle asi nejlepší řešení . Jen oproti původní "Andule" je tohle letadlo jako celek i designérsky velký pokrok a je i na pohled hezké a zajímavé . Proto by mi u něj spíš z výtvarného pohledu seděl trochu jiný tvar skel . Každopádně ještě jednou díky .P.

Pavel Burda - unsigned guest (...103.52...)
2017-03-12 02:59

Oprava: Z-42 prosím vypustit - má dveře...

Pavel Burda - unsigned guest (...103.52...)
2017-03-12 02:55

Tak "něco" by s ním udělat asi šlo, ale takhle má tři posuvná okna (moc prima pro fotografování), kombinovaný ohřev (což teplý vzduch vpravo - to by šlo, ale elektro vlevo by asi byl docela problém, takže jenom ten teplý luft z výměníku - jenže bez motoru zrovna moc teplý není a při klesání nejen, že se to potí, ale i namrzá a potom to je poněkud neprůhledné...), stěrače (mají raději rovnou plochu), odhoz horního dílu (odhoz celého překrytu jako má Z-42/142 - no, prý se z toho blbě vystupuje...). Určitě je levnější výměna rovného kousku plexi, než-li nějaké obrovské bubliny, notabene tvarově složité (přesahy)... :-(
Jo - a výfuk někam dolů, aby foukal mezi nohy ;-)

Pavel.A. - unsigned guest (...182.141...)
2017-03-08 18:36

P.S- : Měl jsem na mysli tvar prosklení kokpitu podobného typu , jako např. Cessna 337D , Cirrus SR22 , DA 42 Twin Star .

Pavel.A. - unsigned guest (...182.141...)
2017-03-08 18:29

Pavel Burda : Já nekritizoval výhled z kokpitu . Je mi jasné , že vzhlede, ke konstrukci i přepacované přídi s turbotropem je výhled dostačující . Měl jsem na mysli tvar kokpitu čistě z hlediska designu . Dnes jsou k dispozici úplně jiné technologie a materiály , než v době , kdy tohle letadlo vznikalo . Myslel jsem to spíš tak ,že tady by slušel podobný typ zasklení , jako mají některé moderní ultralighty . Kapkový tvar , víceméně z jednoho kusu nebo jen minimálně dělený . To by snad bylo realizovatelné i s bočními přesahy . Auspuf a la Pilatus přestěhovat kam ? Víc dolů ?

Pavel Burda - unsigned guest (...103.52...)
2017-03-03 05:09

Pavel.A.: Troufnu si tvrdit, že kokpit (včetně bočních přesahů) je vyhovující účelu a instalace štíhlého motoru výhled ještě významně zlepšila. Navíc možnost rychlé úpravy alá cabrio - no které éro to má? ;-) Já bych spíše přestěhoval auspuf...

Pavel.A. - unsigned guest (...182.141...)
2017-03-01 19:09

Díky svým parametrům to může být docela zajímavé letadlo s šancí na úspěch . Na svště je hodně míst (ne jen na území bývalého SSSR) , kde by takové letadlo našlo uplatnění . Když už se modernizovalo na letadle tolik věcí , a dělaly se tak velké konstrukční změny , možná by stálo za zamyšlení zkusit dít tomuhle letadlu i modernější tvar kokpitu .

20 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details