Photo Detail

QF-4E Phantom II


Plane type: QF-4E Phantom II
Airport: Luke AFB (LUF/KLUF)
Airline: USAF
Registration: 72-0140
Author: Bubak
Date taken: 03/2011
Number of ratings: 0×
Number of views: 3074×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



MK - unsigned guest (...45.30...)
2011-03-27 20:59

Myslim, ze v Mojave jich moc neni. Mozna Davis Mothan AFB (pobliz Tucsonu) by se jich par naslo.

A ze by byly v lepsim stavu, nez tenhle fesak, si fakt nemyslim, protoze prave v Davis Mothan AFB berou zdroje pro predelavky.

PeterV - unsigned guest (...95.56...)
2011-03-27 14:36

Souhlasím s Bubákem že i bezpilotní letadla můžou mít jak dálkové ovládání tak i schopnost být manuálně pilotované, speciálně když se zalétávají po přestavbě. Řada zdrojů na internetu rovněž referuje na toto letadlo jako typ QF-4, ale internetu se nedá moc věřit - nepravdivé fámy se na internetu dokážou šířit astronomickou rychlostí.

Mě by akorát překvapilo že by někdo vzal zastaralé a už vysloužilé letadlo, přebudoval ho na bezpilotní vzdušný terč do kterého se budou učit střílet piloti, a potom by toto vysloužilé letadlo zase někdo zrestauroval do zdánlivě perfektní, přímo až showroom
kondice, když v Mojave jsou nalajnované desítky těchto letadel v původní kondici. Ale v Americe, kdo ví - tam dělají věci které ostatní smrtelníci často nechápou.

2 Mikeš: vím že vojenská letadla v žádné zemi světa nejsou pojištěna - měl jsem na mysli pojištění pořadatele airshow kteří jsou odpovědní za bezpečnost diváků, a platí těžké odškodné když nějaké to letadlo havaruje do davu lidí.

KaumbetPajlot - unsigned guest (...101.253...)
2011-03-27 11:15

Nehledě na to, že technik má na zádech nápis QF-4 Pokud dobře vidím ;o)

falcon - unsigned guest (...231.128...)
2011-03-27 09:55

Tak,tak,cílové letouny byly ovládány dálkově ze země, avšak zůstávala u nich zachována možnost pilotování přímo z kokpitu.
forum.valka.cz/viewtopic.php/t/69812

Mikeš - unsigned guest (...203.134...)
2011-03-27 09:45

Bubák to popsal zcela přesně, přestavby na QF lze stále manuálně pilotovat, a to nejenom Phantomy, ale i další stroje takto předělané. Jen takto krásně naleštěného Phantoma by mi bylo líto sundávat z oblohy dolů jako cvičný terč...
A ještě jedna poznámka. Vojenská letadla v žádné zemi světa nejsou pojištěna - a to ani na letecké přehlídky! To by bylo už asi fakt moc. P.

MK - unsigned guest (...45.30...)
2011-03-27 09:05

Petre nezbyva Vam, nez zabrousit do nejakeho rejstriku.

Bubak to popsal velmi presne.

Bubak - unsigned guest (...76.9...)
2011-03-27 04:49

PeterV ...je mi lito ze Ti zrovna ja "kazim" radost, ale nemas pravdu. Letadla jsou opravdu schopna letat "bezpilotne" ale jsou schopna litat i s pilotem. Na vlastni oci jsem to nekolikrat videl. S pilotem letaji jako terce na "fiktivni" mise a bez pilota je potom opravdu sestreli. Dnes jsem videl na Tyndall USAF base asi 10 cekajici na "bezpilotni" upravu.

PeterV - unsigned guest (...95.56...)
2011-03-27 03:41

Jen tak pro zajímavost, kliknutím na typ letadla (nahoře) mě naskočila řada snímků z planes.cz popsaných jako QF-4 Phantom, ale přitom ve všech jsou vidět piloti, takže všechny ty popisy jsou očividně nesprávné.

Typové označení "Q" (s výjimkou Q400 ;-) je v USA všeobecně používané pro bezpilotní letecké terče. Popisy co jsou a k čemu se používají QF-4 jsou například tady:
www.af.mil/information/factsheets/factsheet.asp?id=13226
www.youtube.com/watch?v=xISpZYajveA

PeterV - unsigned guest (...95.56...)
2011-03-27 03:10

To rozhodně nevypadá na QF-4E. QF-verze jsou vysloužilé Phantomy které byly předělané na dálkové ovládané letadla (t.j. bezpilotní) které se potom používají jako vzdušné terče pro střelbu z jiných letadel. A už jenom z bezpečnostních důvodů velice pochybuji že by předváděli bezpilotní letadla tohoto druhu na veřejných leteckých dnech - žádná pojišťovna není tak bohatá aby si to troufla pojistit.

Viky - unsigned guest (...183.64...)
2011-03-27 00:12

Cože?Hadice od ASU?

10 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details