Motor nebo orloj?...britská firma Bristol Aeroplane Company vyvinula unikátní motory se šoupátkovým rozvodem namísto běžných ventilů. První z nich běžel na brzdě v roce 1936 a vyráběl se až do padesátých let. Tento kus je verze 734 a pochází z letadla Bristol Freighter.
Od nového roku 2024 se zjednodušuje získání řidičského průkazu i na letadla. Nově budou moci zájemci o získání průkazu zahájit výcvik již od 17 ti let, a to pod dohledem zkušenějšího mentora. Na tuto skutečnost zareagovala celá řada auto i letoškol. Běžná výuková kampaň zahrnuje 14 hodin teorie, 14 hodin jízd a 14 hodin letů. Speciálně upravené stroje pro výcvik mají pro tento účel zdvojené řízení: 2x knipl (případně sidestick) i pedály.
Skvělá zpráva přišla před koncem roku z pražského ruzyňského letiště: dne 31. 12. 2023 byl po náročné výstavbě konečně otevřen Terminál 6, určený pro odbavování meziplanetárních letů. První slavnostní linka zahájila provoz na Země - Mars, s rotací 2x týdně. Zpáteční lety zajišťuje tuzemský národní přepravce v cenách již od 100 milionů korun. Na palubu si lze vzít pouze kabinové zavazadlo do hmotnosti 2 kg, během letu se podává kyslík. Let je mimo Schengenský prostor a je určen pouze pro cestující s dobrou adaptací na enormní přetížení.
Terminál dříve vojenského letiště Taba v Egyptě postaveného Izraelem během Šestidenní války.
V roce 1979 bylo území včetně letiště vráceno mírovou smlouvou zpět Egyptu.
V současné době(květen 2023) letiště odbavuje cca 5 letadel týdně a to převážně z Prahy, Brna, Katovic a Varšavy.
V této budově se nachází jak přílety, tak i odlety, kde v bezcelním pásmu je kavárna, duty free shop a prodej suvenýrů.
Odbavovací budova na letišti v Tikehau - souostoví Tuamotu. Odletový a přistávací terminál v jednom. Ve Francouzské Polynésií se bezpečnostní kontroly provádí pouze na Tahiti na letišti ve FAAÁ. Na všech ostatních letištích nikoliv.
Čistíme rychle, levně, kvalitně a šetrně k životnímu prostředí (letištní vysavač po odsátí odmrazovací kapaliny z provozních ploch, použité při ranním odmrazování E195 Austrian do Vídně a E195 Air Dolomiti do Frankfurtu. Řidič chtěl po odsátí zřejmě přeřadit z vysávacího do silničního režimu a přitom se náklaďák tak zacuknul, že asi čtvrtina odsáté kapaliny vytekla a vytékala po celou trasu z provozních ploch do garáže, asi 200m - pozn.)