Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
  • K. Němec
  • 08/1994
  • Letecká společnost Air Afrique - Société de Transports Aériens en Afrique (RK/RKA, callsign „Airafric") vznikla v roce 1960 jako iniciativa Air France a Union Aéromaritime de Transport (UAT). Později byla vlastněna až 13 západoafrickými zeměmi. Byla založena jako oficiální nadnárodní dopravce pro frankofonní západní a střední Afriku, protože mnoho z těchto zemí nemělo schopnost vytvořit a udržovat vlastní leteckou společnost. Měla sídlo v Abidjanu na Pobřeží slonoviny. Air Afrique byla i přes pokles poptávky počátkem 80. let stále považována za nejuznávanějšího dopravce v západní Africe a dokonce za jednu z pěti největších leteckých společností v Africe. Špatné hospodaření, korupce a pokles zájmu o leteckou dopravu po útocích z 11. září 2001 přivedly leteckou společnost do krize, která skončila její likvidací na začátku roku 2002. Kromě jiných letadel provozovala i tři elegantní DC-10.
  • 313×
  • K. Němec
  • 06.03.2005
  • Letouny DC-8 společnosti Arrow Air jsem už na „Planes.cz“ publikoval v dvou rozdílných zbarveních. Přidávám další, kde je ještě v původních barvách bez červených „arrows“ na motorových gondolách a těsně před změnou do nejnovějšího (zeleného) livery.
  • 131×
  • K. Němec
  • 1991
  • Flash Airlines (-/FSH, volací znak „Flash“) byla nigerijská letecká společnost založená v roce 1985 pro přepravu nákladu. Provozovala dva letouny Douglas Douglas DC-8-55(F) hlavně mezi Afrikou a Evropou, z kterých jeden zavítal i do Bratislavy. Byla dceřinou společností MK Airlines. Činnost ukončila v roce 1996.
  • 457×
  • K. Němec
  • 06/1999
  • Tampa Colombia - Transportes Aereos Mercantiles PanAmericanos S.A. (QT/TPA, callsign „Tampa“) byla nákladní letecká společnost se sídlem na mezinárodním letišti v Medellínu v Kolumbii. Byla založena v roce 1973 a přepravovala květiny z Latinské Ameriky do Miami, ale také klasické cargo po celé Americe. Po překonání několika krizí kvůli problémům s obchodováním s drogami se rozhodla obnovit svou flotilu a od roku 1989 začala provozovat letouny Douglas DC-8, kterých měla celkem 7 kusů. V rámci změny zbarvení se na nich postupně začal objevovat nápis Tampa Cargo (snímek bude následovat). V 2008 získala 100% podíl v Tampa Cargo letecká společnost Avianca, která ji v roce 2013 přejmenovala na Avianca Cargo a Tampa Cargo tak zanikla.
  • 244×
  • K. Němec
  • 09/1991
  • Letecká společnost Palau International Traders Inc. zahájila činnost v roce 1988. Provozovala dva letouny DC-8 v nákladní konfiguraci. Letoun na snímku byl v roce 1966 původně postaven a dodán Japan Air Lines a u Palau sloužil od vzniku společnosti do srpna 1992. Druhý letoun byl provozován do roku 1994, kdy skončila i činnost tohoto dopravce.
  • 239×
  • K. Němec
  • 10/2000
  • MK Airlines Ltd. byla nákladní letecká společnost z Ghany (od roku 2006 byla ale registrovaná ve Spojeném království), která provozovala činnost v letech 1990 až 2010 a soustředila se na přepravu nákladu do a z Afriky. Většinu carga směřovala na černý kontinent přes své evropské základny na letištích Gatwick, Kent, Ostende-Bruges nebo Luxembourg-Finde. Kromě 13 nákladních letadel Boeing 747-200F provozovala v letech 1990 až 2007 postupně 11 různých letounů DC-8, které se dokonce objevily v Praze i v Bratislavě.
  • 369×
    10×
  • K. Němec
  • 06/1995
  • Americká letecká společnost Fine Air (FB/FBF, callsign „Big Eff“) vykonávala v letech 1989 až 2002 přepravu nákladu a po krachu a akvizici byla přejmenována na Arrow Air. Provozovala letadla Douglas DC-8 (postupně až 24 kusů v 6 různých verzích) a 4 Lockheedy L-1011 TriStar do destinací ve Střední Americe, Jižní Americe a Karibiku z letiště v Miami.
  • 256×

Celkem 63 záznamů


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace