Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
AKT
  • Štěpán Obrovský
  • 01.05.2017
  • Podobný pohled zažíval Jan Antonín Baťa se svojí posádkou, když se přesně před 80 lety vracel z cesty kolem světa na palubě Lockheedu Electra OK-CTB, stejného letadla, které se po 80 letech opět vrátilo nad domovský Zlín. K cestě kolem světa odstartoval 6. ledna 1937 v Electře OK-CTA, která byla posléze z důvodu nouzového přistání v chicagském parku poničena a obratem byla zakoupena Electra OK-CTB, s kterou 1. května 1937 na svátek práce přilétá Baťa slavnostně do Zlína. Obchodní kontakty získané na cestě kolem světa již J.A. Baťa k rozvoji Zlína nestihl plně využít, v roce 1939 opouští republiku a nalézá nový domov v Brazílii, kde zakládá město Batatuba a další. Po válce je komunisty odsouzen za pomoc nacistům, ovšem opak byl pravdou, Baťa poskytoval obrovské prostředky českému i slovenskému odboji, firma Baťa byla v ČSR znárodněna a J.A. Baťa se už nikdy do republiky nevrátil. Společně s Baťou odlétá z ČSR i Electra OK-CTB, která skončí v rukou RCAF. Po válce střídá v USA majitele, až ji v roce 2009 odkoupí Letecké muzeum Točná a po důkladné rekonstrukci se vrací 28. května 2015 zpět do České republiky.
  • 2527×
  • Štěpán Obrovský
  • 13.06.2016
  • Pohled z nové ostravské věže na čerstvě nalakovaný slovenský vládní Airbus 319, který uvolňuje dráhu po krátkém záletu na pojezdovou Charlie. Řídící má před sebou systém IDP/TR7 zobrazující celkovou situaci ve vzduchu nad naší republikou a okolím za pomoci primárních a sekundárních radarů, multilateračních systémů a meteoradarů. Pravá obrazovka zobrazuje letadla a pozemní prostředky na letišti, což výrazně navyšuje kapacitu letiště při postupech za nízké dohlednosti (LVP) a bílá menší obrazovka napravo je komunikační systém spojující funkci telefonu a rádií dohromady.
  • 6246×
    12×
AKT
  • Štěpán Obrovský
  • 19.09.2015
  • Prostřední motor General Electric CF6 a tankovací ráhno jednoho ze dvou nizozemských KDC-10, plošky na konci ráhna slouží k aerodynamickému ovládání ráhna operátorem, hlavní výhoda tohoto systému oproti hadicím s koši je vysoká rychlost přečerpávání paliva, proto se používá hlavně u velkých letadel. Letoun je uvnitř z poloviny osazen sedačkami a z poloviny volný pro náklad.
  • 1698×
  • Štěpán Obrovský
  • 17.09.2015
  • Saab J105Ö z rakouské tygří letky byl v roce 2010 přestříkán do zbarvení upomínající 40 let služby Saabů 105 u rakouského letectva. Saab 105 nahradil v 70. letech u našich jižních sousedů Saab Tunnan a de Havilland Vampire. Oproti švédským SK 60 s motory Williams-Rolls FJ44-1C mají rakouské "stopětky" mnohem výkonnější motory General Electric J85-GE-17B (8,25 kN oproti 12,7 kN na motor).
  • 1380×
  • Štěpán Obrovský
  • 18.09.2015
  • Stroje Mirage 2000N týmu Ramex Delta, jehož piloti jsou členové Escadron de Chasse 2/4, nástupkyně slavné Lafayette Escadrille, která bojovala za první světové války a byla složena zejména z amerických dobrovolníků. Znaky na směrovkách letadel jsou symboly jednotlivých escadrilles, kromě Les Canards (kachny/čáp?), které jsou vidět na fotce, tak tu byl Le Gaulois (Gal) a poslední letoun nesl znak Lafayette Escadrille.
  • 1584×

Celkem 62 záznamů


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace