Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
  • K. Němec
  • 06.03.2005
  • Letouny DC-8 společnosti Arrow Air jsem už na „Planes.cz“ publikoval v dvou rozdílných zbarveních. Přidávám další, kde je ještě v původních barvách bez červených „arrows“ na motorových gondolách a těsně před změnou do nejnovějšího (zeleného) livery.
  • 130×
  • K. Němec
  • 06/1999
  • Tampa Colombia - Transportes Aereos Mercantiles PanAmericanos S.A. (QT/TPA, callsign „Tampa“) byla nákladní letecká společnost se sídlem na mezinárodním letišti v Medellínu v Kolumbii. Byla založena v roce 1973 a přepravovala květiny z Latinské Ameriky do Miami, ale také klasické cargo po celé Americe. Po překonání několika krizí kvůli problémům s obchodováním s drogami se rozhodla obnovit svou flotilu a od roku 1989 začala provozovat letouny Douglas DC-8, kterých měla celkem 7 kusů. V rámci změny zbarvení se na nich postupně začal objevovat nápis Tampa Cargo (snímek bude následovat). V 2008 získala 100% podíl v Tampa Cargo letecká společnost Avianca, která ji v roce 2013 přejmenovala na Avianca Cargo a Tampa Cargo tak zanikla.
  • 242×
  • K. Němec
  • 06/1995
  • Americká letecká společnost Fine Air (FB/FBF, callsign „Big Eff“) vykonávala v letech 1989 až 2002 přepravu nákladu a po krachu a akvizici byla přejmenována na Arrow Air. Provozovala letadla Douglas DC-8 (postupně až 24 kusů v 6 různých verzích) a 4 Lockheedy L-1011 TriStar do destinací ve Střední Americe, Jižní Americe a Karibiku z letiště v Miami.
  • 256×
  • K. Němec
  • 06/1992
  • Stručnou historii dopravce Arrow Air jsem uvedl u „mého“ záběru TriStaru v této galerii. Společnost Arrow Air v letech 1981 až 2010 provozovala i 23 kusů DC-8. Na snímku je jeden z nich ještě v livery Arrow ve verzi DC-8-63(AF), která byla nejpoužívanější (7 kusů). V dalším období toto letadlo ale létalo už bez červených „šipek“ na motorových gondolách.
  • 258×
  • K. Němec
  • 06/1995
  • Ani historie společnosti Kalitta (K4/CKS, callsign „CONNIE“) nebyla jednoduchá. V roce 1967 si založil Conrad "Connie" Kalitta leteckou společnost Connie Kalitta Services, která se zabývala přepravou automobilových součástek na dvoumotorové Cessně 310, kterou sám pilotoval. Později se název letecké společnosti změnil na American International Airways a kromě nákladní dopravy provozovala už i charterovou a pravidelnou přepravu cestujících a sanitní lety. Po bankrotu v roce 1984 vykonávala jen cargo lety s názvem Kalitta/American International Airways. Následně se opět přejmenovala a od roku 2000 působí pod názvem Kalitta Air a provozuje mezinárodní pravidelnou a nákladní charterovou dopravu. Koncem minulého století provozovala pět verzí letounu DC-8, z kterých jeden s jednoduchým nápisem „Kalitta“, ale zato v poměrně atraktivním livery je na snímku.
  • 279×
  • K. Němec
  • 06/1999
  • Společnost DHL byla založena v roce 1969 a dali jí jméno pánové Dalsey, Hillblom a Lynn. Dnes je DHL přední světovou logistickou společností. Má zhruba 600 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a není třeba ji zde podrobněji představovat. Pro svoji činnost využívá samozřejmě i letadla. Jedno z nich, ještě v původních barvách, je na snímku z roku 1999.
  • 325×
  • K. Němec
  • 11.03.2005
  • Airborne Express (GB/ABX, callsign „ABEX“) byla expresní doručovací a nákladní letecká společnost se sídlem v Seattlu, Washington, přičemž její centrum bylo ve Wilmingtonu, Ohio. Byla založena jako Airborne Flower Traffic Association of California v roce 1946, aby primárně vozila květiny z Havaje na pevninu USA a postupně se stala třetí největší soukromou expresní doručovací společností ve Spojených státech za Federal Express (FedEx Express) a United Parcel Service (UPS). V roce 2003 schválili akcionáři společnosti akvizici Airborne Inc. společností DHL z Bruselu. DHL si ponechala vlastnictví jen pozemních operací nově získané společnosti a původní letecká divize Airborne Express byla oddělena a začala působit pod obchodním jménem ABX Air, Inc. I dva roky po této formální změně ale letadla DC-8 „dolétala“ ještě v livery Airborne Express, jak ukazuje záběr z Miami z roku 2005 a byla následně nahrazena Boeingy 767.
  • 329×
  • K. Němec
  • 06/1999
  • ABSA - Aerolinhas Brasileiras S.A. (M3/TUS, callsign „Absa Cargo“) je letecká společnost se sídlem v Campinas v Brazílii. Provozuje pravidelné nákladní linky v rámci Latinské Ameriky a mezi Brazílií a Spojenými státy, jakož i charterové služby. Její hlavní základnou je mezinárodní letiště Viracopos (São Paulo/Campinas). Letecká společnost byla založena v roce 1995 jako Brasil Transair - Transportes Charter Turismo. V listopadu 2001 ji získaly LAN Airlines a byla poté přejmenována na ABSA Cargo Airline a integrována do skupiny LAN Chile. V letech 1996 až 2002 provozovala dva letouny Dc-8 (postupně ve verzích Douglas DC-8-71F a 61F). Dnes má v parku 3 nákladní Boeingy 767-300F.
  • 428×
  • K. Němec
  • 11.03.2005
  • Stručnou historii dopravce Arrow Air jsem uvedl už u „mého“ záběru TriStaru v této galerii. Nyní jen dodám, že v letech 1981 až 2010 provozoval i 7 různých verzí letounu DC-8, kterých měl celkem 23 kusů. Na snímku je jeden z nich přistávající časně ráno v Miami už v livery Arrow Cargo ve verzi DC-8-63(F), která byla nejpoužívanější (7 kusů).
  • 502×
    14×
  • K. Němec
  • 06/1995
  • Nákladní letecká společnost ATC Colombia, celým názvem Aero Transcolombiana de Carga Ltda (TC/TCO, callsign „TRANSCOLOMBIA“), vznikla na začátku roku 1992 na základě dohody mezi kolumbijskými partnery ze Spojených států a Venezuely. Sídlo měla v Bogotě, ale lety vykonávala převážně z Miami. Provozovala 3 letouny Douglas DC-8 a stala se druhou největší kolumbijskou nákladní společností. Činnost ukončila v roce 1999, kdy její letadla už nesplňovala hlukové limity.
  • 606×

Celkem 417 záznamů


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace