Detail fotografie

TVS-2DT


Autor: Pavel Vanka
Datum pořízení: 27.08.2015
Počet hodnocení: 8×
Počet zobrazení: 3501×

Popis:

Pokročilou modernizaci populární Anduly představil na MAKS 2015 Sibiřský vědecko-výzkumný institut SiBNIA z Novosibirsku. Kromě zástavby turbopropu Honneywell Garrett TPE-331-12 zaujme nové kompozitové křídlo, které dodává letadlu zajímavé parametry - max. rychlost přes 300km/h a nosnost 2,5t, dostup 7000m a hlavně pádové rychlosti na 60km/h, případně 35km/h s klapkami :) Ke vzletu i přistání stačí 50m dráha.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Pavel.A. (...183.172...)
27.12.2017 17:49

Nedávno jsme tady řešili jiný tvar zasklení kokpitu , a u RA2847G už to je . A vypadá to dobře .

Pavel.A. - nepřihlášený host (...182.141...)
20.03.2017 19:01

I Tvarovky z organického skla a podobných materiálů snad jdou udělat vícevrstvé . Zkoušel jsem si o tom něco málo zjistit . Pak by se i elektroodporové vyhřívání dalo nějak vyřešit . Ale bude to určitě cenově jinde a o dost náročnější , než u normálního skla, navíc skoro tabulového tvaru. Každopádně by to bylo už konstrukčně a pak asi i homologačně dost náročné . Otázkou by bylo , jestli by výsledný efekt byl přiměřený nákladům .

Pavel Burda - nepřihlášený host (...103.52...)
15.03.2017 21:34

Ale ne - teplý vzduch (rozvod) by určitě problém nebyl, to spíš elektroodporové vytápění, čili jeho implementace do nejspíš organického skla (i když systém AOS udržuje jen 35 °C). Překryty kabin některých "rour" jsou také vyhřívané elektroodporově, jenže to poněkud omezuje průhlednost, která u nich ale není primární. Ale to jen tak... ;-)

Pavel.A. - nepřihlášený host (...182.141...)
13.03.2017 20:07

Díky moc za odpovědˇ i za technické detaily . Změny v designu prosklení by si asi tím pádem vyžádaly přepracování a velké konstrukční změny v mnoha směrech . Asi podobně , jako u L410 . NG má také původní a leckdy kritizovaný starý tvar skel . Přiznám se , že mě nenapadlo , že jen změny v rozvodech teplého vzduchu by byly až tak náročné . Chápu , že z praktického hlediska je tohle asi nejlepší řešení . Jen oproti původní "Andule" je tohle letadlo jako celek i designérsky velký pokrok a je i na pohled hezké a zajímavé . Proto by mi u něj spíš z výtvarného pohledu seděl trochu jiný tvar skel . Každopádně ještě jednou díky .P.

Pavel Burda - nepřihlášený host (...103.52...)
12.03.2017 02:59

Oprava: Z-42 prosím vypustit - má dveře...

Pavel Burda - nepřihlášený host (...103.52...)
12.03.2017 02:55

Tak "něco" by s ním udělat asi šlo, ale takhle má tři posuvná okna (moc prima pro fotografování), kombinovaný ohřev (což teplý vzduch vpravo - to by šlo, ale elektro vlevo by asi byl docela problém, takže jenom ten teplý luft z výměníku - jenže bez motoru zrovna moc teplý není a při klesání nejen, že se to potí, ale i namrzá a potom to je poněkud neprůhledné...), stěrače (mají raději rovnou plochu), odhoz horního dílu (odhoz celého překrytu jako má Z-42/142 - no, prý se z toho blbě vystupuje...). Určitě je levnější výměna rovného kousku plexi, než-li nějaké obrovské bubliny, notabene tvarově složité (přesahy)... :-(
Jo - a výfuk někam dolů, aby foukal mezi nohy ;-)

Pavel.A. - nepřihlášený host (...182.141...)
08.03.2017 18:36

P.S- : Měl jsem na mysli tvar prosklení kokpitu podobného typu , jako např. Cessna 337D , Cirrus SR22 , DA 42 Twin Star .

Pavel.A. - nepřihlášený host (...182.141...)
08.03.2017 18:29

Pavel Burda : Já nekritizoval výhled z kokpitu . Je mi jasné , že vzhlede, ke konstrukci i přepacované přídi s turbotropem je výhled dostačující . Měl jsem na mysli tvar kokpitu čistě z hlediska designu . Dnes jsou k dispozici úplně jiné technologie a materiály , než v době , kdy tohle letadlo vznikalo . Myslel jsem to spíš tak ,že tady by slušel podobný typ zasklení , jako mají některé moderní ultralighty . Kapkový tvar , víceméně z jednoho kusu nebo jen minimálně dělený . To by snad bylo realizovatelné i s bočními přesahy . Auspuf a la Pilatus přestěhovat kam ? Víc dolů ?

Pavel Burda - nepřihlášený host (...103.52...)
03.03.2017 05:09

Pavel.A.: Troufnu si tvrdit, že kokpit (včetně bočních přesahů) je vyhovující účelu a instalace štíhlého motoru výhled ještě významně zlepšila. Navíc možnost rychlé úpravy alá cabrio - no které éro to má? ;-) Já bych spíše přestěhoval auspuf...

Pavel.A. - nepřihlášený host (...182.141...)
01.03.2017 19:09

Díky svým parametrům to může být docela zajímavé letadlo s šancí na úspěch . Na svště je hodně míst (ne jen na území bývalého SSSR) , kde by takové letadlo našlo uplatnění . Když už se modernizovalo na letadle tolik věcí , a dělaly se tak velké konstrukční změny , možná by stálo za zamyšlení zkusit dít tomuhle letadlu i modernější tvar kokpitu .

Celkem 20 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace