Detail fotografie

Z42M


Typ letadla: Z42M
Letiště: Plzeň - Letkov (LKPL)
Společnost: Aeroklub ČR
Registrace: OK-JSC
Autor: Michal Budějovský
Datum pořízení: 11/2011
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3299×



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Mikeš - nepřihlášený host (...39.4...)
28.01.2015 09:53

...bych rád viděl toho pilota, který při 40-80 vlecích za den s Z-42/142 nebo -43 bude při každým startování motoru a vleku o délce cca 3-5 minut na okruh zapínat odpovídač! Myslím, že zdravý rozum má být nadřazený jakémukoli předpisu. P.

F.K. - nepřihlášený host (...163.187...)
23.04.2012 12:55

Heh a ja mel dojem, ze ceska hlaskovaci abeceda se uz nema pouzivat. Jinak fotka pekna, at vam to lita. :-)

Kasl Ondřej (...99.207...)
13.01.2012 19:31

Jéé to je posekané ode mne:D

Juris - nepřihlášený host (...99.134...)
13.01.2012 11:08

:-)jj,ani Oskar s kýlou ne.
Vidíš to,málem bych zapomněl pochválit parádní fotku,takové mám rád.
Tak letu zdar.

JS - nepřihlášený host (...130.25...)
12.01.2012 23:54

Hehe:-) Docela vtipne. Myslim, ze v tech pripadech, zminenych ke konci uz ani Ota a Karel nepomuzou:-) Letu zdar!
Jinak, mimo diskuzi o xpdr, bych rad pochvalil peknou fotku.

Juris - nepřihlášený host (...99.134...)
12.01.2012 17:27

JS:no já nevím,já jsem byl učen,že používání angl.abecedy je starý výmysl nějaké chytré hlavy z vedení Aeroklubu.Také jsem byl učen,že pokud se na letišti s mezinár.provozem,jako třeba Tuřany,vytasím s touto abecedou,je to pro dispečera pokyn,že budeme komunikovat v AJ.Vždy jsem se bavil s aeroklubovým AFISem i TWR v ČR komplet česky i lidé z mého okolí.Chtěl jsem tím spíše říct,že spousta letců v AK si svoji rezavou věž povýšili na službu TWR,angl.abecedu znali jak když bičem mrská,ale až na světlé vyjímky nikdo z nich neuměl přeletět Brno či Náměšť,sednout v Kunovicích nebo Otrokovicích bez průseru či odebrání průkazu.Takže východním směrem končil pro mnohé svět před Tišnovem,Kuřimem a Rosicemi,jižním zase u D-1,z čehož jsme mívali velikou srandu:-)

JS - nepřihlášený host (...99.51...)
12.01.2012 10:49

No tak Juris, to tve rozhorceni nad pouzivanim anglicke hlaskovaci abecedy neni opodstatnene. Je uplne normalni pouzivat angl. hlaskovani pri komunikaci vedene v jakemkoliv mistnim jazyce (cestina, slovencina, nemcina atd.) a vetsina lidi to tak dela. Takze to neni projev svetovosti, ale naprosto bezna vec.
Jinak ale davam plne za pravdu, ze nezapnuti odpovidace, pokud jim je letadlo vybaveno, je porusenim predpisu, at uz k tomu vedou jakekoliv duvody (ignorance, vlastni blbost atd.). Je fakt, ze jsou mista, kde se to praktikuje a je to spatne. Mozna namet na dalsi dil kampane DOLETIS?, trochu osvety?

Juris - nepřihlášený host (...99.134...)
11.01.2012 18:26

Honza:jj,čtu tady i jinde výroky tady toho Michala a již jsem začínal nabývat dojmu,že je to 19-ti letý,šéfpilot AK na Kladně,co neměl na to,aby na základce zmáknul základy češtiny.
cermakjevul:najdi si na internetě nějaký dokument o let.katastrofách,určitě tam zjistíš,co dokáže nefunkční odpovídač.
MC:tato teorie se nerazí jen na Kladně.V dobách mého působení u jednoho AK na Vysočině tam platilo to samé-na nic zbytečně nesahat,zvlášť když nevím,na co ta věc je.Pamatuji se na mistry,jak bravurně zvládali anglickou hláskovací abecedu,samý oskar,kilo,s AFISákem na domácím letišti korespondovali jako s věží na Ruzyni,samý žádám,povolte a potvrzuji,ale když letěli s Vivatem do LKKU přes LKTB,neohlásili se před vstupem do CTR,se svým oskar kilem na Tuřanech neuspěli,páč to bylo vše,co uměli anglicky a když jim dispečer anglicky odpovídal,nevěděli,co po nich chce.A samozřejmě bez odpovídače.Ten co řídil přišel o průkaz.A takových umělců tam bylo spousty............

Honza - nepřihlášený host (...62.224...)
10.01.2012 22:27

Michale Slaby... Tvoje veta z 10.1. Je velmi slaba jednak svym obsahem, take navic gramaticky. Dve hrubky v jednom radku :) jako Tvuj profesor CR bych Ti dal petku, jako Tvuj tata par facek a jako Tvuj instruktor bych Ti vysvetlil, jak to sakra s tim odpovidecem je a k cemu slouzi cela ta rada predpisu. V neposledni rade bych Ti ale rad popral, aby jsi si v 19-ti letech nenabral cumak do hliny... Nohy na zemi, chlapce.

Martin Cabejšek - nepřihlášený host (...201.62...)
10.01.2012 20:21

Je to tak jak říká CSA248, pokud odpovídač nefunguje, nebo je plně funkční, ale má jenom propadlou kontrolu o přezkoušení v papírech (je to potřeba kontrolovat) tak je letadlo neschopné letu, ovšem toto se dá vyřešit zneschopněním samotného odpovídače, ketrý se označí popiskem např.: XPDR mimo provoz, nebo jinak podobně a potom je letadlo způsobilé k letu. Toto ale tuším může udělat jen mechanik.

Pokud odpovídač vypoví službu během letu, tak se let může celý dokončit bez něj v takovém vzdušném prostoru kde není vyžadován.

Jsme celé jaro letali s naší Z-43 (OK-FOH) s takto označeným odpovídačem, protože se zpozdila kontrola a zárověň výměna modulu pro snímání statického tlaku pro vysílání výšky.

Celkem 22 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace