Typ letadla: | unknown |
Letiště: | Duxford (QFO/EGSU) |
Společnost: | Unknown |
Registrace: | Neznámá |
Autor: | Jan Kalaš |
Datum pořízení: | 04/1943 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 7119× |
Nalezená fotografie na půdě. Kdo by měl jakékoliv informace, rád je přivítám. Je možná, že se jedná o příslušníky 312 sqd. Datum je opsáno z rubu fotografie.
Jeden tip - přehled nasazení čs. pilotů u stíhacích perutí RAF: www.czechspitfireclub.cz/?sekce1=cs_letci&sekce2=stihaci_v_raf_nasazeni
Dá se podle toho dobře porovnat kdo kde sloužil včetně období.
Pro Aviat:
Nic ve zlém, ale Anglii se nedivím že chtěla za všechno zaplatit. Oni sami platili Americe za dodávky válečného materiálu dle Lend and Lease smlouvy.
Vidím tam Standu Fejfara, již jako F/Lt, takže ta fotka určitě nepochází z dubna 1943. Standa Fejfar zařval nad Francií 17. května 1942 v rámci operace RAMROD 33. A pokud je tam, Karel Pavlík, tak ten padl dvanáct dní před Standou Fejfarem, konkrétně 5. 5. 1942.
Jestli je tam skutečně Otmar Kučera, tak to musí být fotka z období 14. 4. 1942 - 27. 4. 1942. (příchod Kučery a odchod Fajtla)
Co se týče Fajtla, ten později nosil plnovous údajně ze zdravotních důvodů. Povoleno samotným králem Jiřím VI.
Pro autora příspěvku s přezdívkou zhrado
Na téhle fotografii není Leopold Šrom
Ano souhlasím, druhý zprava sedící na křídle je Pavel Kocfelda - můj tchán.
Podle získaných podkladů pro knihu o Václavu Jíchovi nebude datum na fotografii (duben 1943) platné. Václav Jícha od bojové 313. perutě odcházel v srpnu 1942, a po dovolené se hlásil jako zalétávací pilot u 9. MU v Cosfordu. Od 3. ledna 1943 pak nastoupil přímo ve výrobním závodě firmy Vickers Armstrong (Supermarine) v Castle Bromwich u Birminghamu jako zalétávací pilot nových strojů. Proto je spíše předpoklad datovat tuto fotografii na jaro 1942. Při náhodné návštěvě na letišti u známých kamarádů by nebyl v "pracovním" - připraven pro let. Jen doplňující informace - podrobné určení by bylo možné podle letového deníku či kroniky 313. perutě, které jsou v Praze na Invalidovně ve Vojenském archivu. Také rovněž tam je archivována řada forografií L. Sitenského.
y různých modifikací. e
V červenci 1941 nastoupil k čs. 313. stíhací peruti. Sedící na křídle Spitfiru MkV zleva v Hornchurch někdy mezi 14. a 27. dubnem 1942 : Pavlík, Valášek, Kocfelda, Dohnal, stojící : Hochmal, Vavřínek, Slípka, Fejfar, Richter, Mrázek Karel, Jícha,Fajtl, Čáp, Kučera Otmar, Kasal. Otmar Kučera k peruti přišel 14. a Fajtl 27. dubna odešel k britské 122. peruti. U Kučery a Mrázka jsou uvedena i jména, aby se nezaměnila s Jiřím Kučerou a Emiliánem Mrázkem.
tady je publikovaná fotka i
se jmény.www.svazletcu.cz
Dostala se mi do rukou pozoruhodná kniha Stanislava Motla, která ve svém podtitulu má napsáno: O tom, jak jsme museli spojencům platit zlatem za to, že naši vojáci mohli po jejich boku umírat ve válce proti Hitlerovi. Tenhle podtitul mne zaujal, a proto jsem se dal do jejího čtení.
Nejsmutnější kapitolou v souvislosti s československým zlatem přes slova Winstona Churchilla je, že Velká Británie účtovala vládě Československa každou pušku, každou uniformu, každé ponožky, baťoh, zkrátka museli jsme zaplatit Anglii zlatem veškerou výzbroj i výstroj československých vojáků, byť jako třeba letci zachraňovali Velkou Británii. A co je i zarážející, že jsme museli zlatem platit i za ty vojáky, kteří za Anglii padli. Tahle kapitola nese název „ Umři – ale napřed zaplať.
O to větší čest patří těmto hrdinům !
Celkem 33 záznamů
Copyright © 1999-2023 planes.cz | Redakční systém
Aviat:
Připadá mi naprosto normální, že za angažmá našich vojáků byť v cizích armádách , jsme , resp. exilová vláda, platili.
Ostatně bojovali za osvobození i naší země a to jak známo vždy stojí nějaké peníze, ne?