Partneři

typ společnost registrace

TU154M

Polish Air Force ( PLF ) 101
datum místo fotograf
04/2010 Praha - Ruzyně ( PRG / LKPR ) Alan Lebeda adr Vstřícnost k médiím
poznámka GAL  AKT    zobrazeno
08.04. Jeden z posledních letů... 39 hodin před fatální havárií, která se stala 10.04. ráno při přistání na ruském letišti Smolensk. 16292x



Nejčastěji zobrazované fotky uživatele Alan Lebeda

Náhodný výběr z fotek uživatele Alan Lebeda


Přidat nový komentář:


Komentáře k fotografii:

Autor: Petr (....192.60...) 24.08.2010 00:28:53

Pokud je pravda to co píše "h" tak mi přijde dost neekonomické "investovat" 25 mega USD do modernizace 20 let starých, morálně zastaralých ruských letadel když za +- 100 by byly dvě nové funglovky od Airbusu nebo Boeingu.

Autor: Marek Babiš (...101.80....) 15.06.2010 15:14:00

Čest jejich památce! I přes to, že Poláky nemám zrovna 5 krát rád.. :-)

Autor: Andrea (...83.255....) 01.05.2010 14:26:36

Škoda tolika zmařených mladých životů... a jak se kolem toho motají Rusáci a jejich vrchní kágébák Putin kdoví jak se to seběhlo doopravdy

www.youtube.com/watch?v=HKsoBxXKE70

Autor: pilotsk (...212.34....) 15.04.2010 21:19:55

Cest ich pamiatke

Autor: pilotsk (...212.34....) 15.04.2010 21:13:34

Cest ich pamiatke

Autor: Dan (....71.191...) 13.04.2010 19:29:27

Spis... For the last flight the aircraft took off from the Warsaw Okecie
Saturday, April 10, at 7:15 with 96 people on board...

Autor: h (....64.72....) 13.04.2010 18:23:29

Neco k tomu Tucku...

Specific and factual on the technical status of the Tupolev Tu-154M No. 101 (No. 90A837)

It was produced in Russia 14 April 1990 and that same year went to the
Warsaw regiment. Her TBO was 30 thousand hours in
air or 15 years of service. The day of the accident, the aircraft reached 5,141 hours.
Tupolev was supposed to be subject three main overhauls. Before the last
overhaul, which began in May 2009, Tu-154 has logged 5000
hours 19 minutes and made 3,821 landings.
(Rather low average time of single mission: 1h20min)

The last major refurbishment of the aircraft, coupled with the prolongation of service life and
modification was made in the aviation industry factory in Samara in Russia.

Order "for Samara," covered the primary repair with another
service life extension and modification of two aircraft, eight main overhaul of
D-30KU engines (including two spare) and the APU TA-6A.

The works were valued at almost $ 25 million

She returned to the country just before the Christmas holidays, December 23.
After returning from Russia she has been again serviced acc. to 36 SPLT procedures
designed to double-check the technical condition of the
aircraft before being allowed to fly with VIP.

After the overhaul Tu-154M 101 could spend 7,500 hours in the air.
She has flown less than 140h.
For the last flight the aircraft took off from the Warsaw Okecie
Saturday, January 10, at 7:15 with 96 people on board. "

January 12, 2010 the second Tu-154 reg. no 102 flew to Samara.
Her renovation is expected to continue until the second half of July.

Autor: dochtor (....146.14...) 13.04.2010 16:31:34

Ekonomiku, myslim, mozme v tomto pripade vynechat, avionika je na viac ako dobrej urovni (rozhodne nezodpoveda veku lietadla) a letove vlastnosti? Co konkretne? :-o
Skor by som k dobru pricital poctivu "vojensku" konstrukciu draku nepostihnutu optimalizaciu a redukcnymi kurami.

Autor: Milan Ch. (....196.21...) 13.04.2010 15:27:02

M.C,Shpalek- jasně Tůčko mělo jen dvacet let,to já všechno vím a co říkáte je pravda kluci.Chtěl jsem jen říct,že současná technika už je úplně někde jinde.Od avioniky po letové vlastnosti a ekonomice provozu ani nemluvě.Mimochodem,Poláci už dříve plánovali vyřazení Tůček a nákup nových letadel,ale pak s toho sešlo.

Autor: Shpalek (...185.97....) 13.04.2010 07:34:09

Ty kecy s přestárlým tůčkem jsou zábavný. To letadlo bylo dvacet let starý, to není žádnej věk. Jestlipak vy chytrolíni víte, že SAM 28000 a 29000, což jsou současný Air Force One, byly vyrobený roku 1990, tedy stejně starý jako to tůčko? A předcházející SAM 26000 a 27000 sloužily od roku 1962 do roku 1998? To je 36 let! U letadel je důležitá olítanost, ne věk. A při dobrý údržbě vydržej věčnost. Konečně náš president Havel letěl před časem Catalinou.

Autor: M.C. (....218.16...) 12.04.2010 21:49:35

Milan Ch.

Bože můj!
Tohle že je letadlo dávno za zenitem?
Za čím jsou potom ta kvanta lítajících DC9-30/40/50 a řada MD-81 až MD-90

Tyhle blbý kecy na všechno,co je z Ruska,potažmo made in CCCP,mám opravdu rád......

Autor: dochtor (....146.14...) 12.04.2010 15:28:42

peto: Ved prave, vtedy prezident nevahal letiet "do vojny", preco by ho teraz mala zastavit hmla, pripadne rada dispecera (navyse ruskeho)? Navyse pristatie (teda hladanie pomoci) v Minsku by bolo "nevhodne" a najma v Smolensku uz boli pripraveni novinari...

v suvislosti s QNH vs. QFE to mohol byt aj problem metre vs. feety

Autor: peto (...148.23....) 12.04.2010 14:21:58

cherokee - ano az na malu vec - v tbilisi tedy vpilot nechcel pristat lebo bol vojnovy stav, letisko po nalete, neznamy stav drahy a navig,.zariadeni a hlavne - povodny plan bol letiet do AZ takze gruzini o nich ani nevedeli a mohli ich kludne aj zostrelit v najhorsom.
radek - QNH vs. QFE - veru to je velmi dobra poznamka

Autor: honza (....64.72....) 12.04.2010 12:45:39

to Dan: a 30 minut pred havarii tam pristavala IL-76 pilotovana domacim pilotem (tzn. velmi dobre znal letiste Smolensk-Sever) a po dvou pokusech o priblizeni divertovali do Moskvy...

Autor: Dan (....195.17...) 12.04.2010 12:29:33

Pocasi bylo asi dost promenlive, rano tam pred Tupolevem pristal v poradku jeste vladni polsky Jak 40...

Autor: Mexa (...21.117....) 11.04.2010 22:03:49

Pěknej stroj, škoda ho..škoda všech na palubě...

Autor: radek (...240.170...) 11.04.2010 21:54:53

ja si myslím,že zatímco v Evropě se používá jako referenční výška hladina moře, tzv. nastavení QNH, v Rusku se používá nastavení vůči prahu dráhy letiště, tzv. QFE. Nastavení výškoměru na hladinu moře a klesání na výšku podle prahu dráhy je doslova "hra se smrtí"

Autor: Cherokee (....131.55...) 11.04.2010 21:49:16

Som v tychto dnoch v Rusku a jeden kanal ide len o tejto havarii. Odznelo tam vela "zarucenych" informacii, ale aj informacii, ktore boli prezentovane napriklad premierovi Putinovi. Podla zapisovacov je vylucena technicka zavada a jedna sa o "chybu pilota". Ten pristaval na vlastne triko a neposluchol rady, ze to moze byt riskantne. Letsko Smolensk - Severnyj nie je vybavene na pristavanie v takom pocasi. Pilot jednoznacne pristaval na "zelanie" (prikaz) niekoho na palube. Poviete si, ze kapitan lietadla rozhoduje o vsetkom na palube. Ano, to iste urobil kapitan lietadla s tym istym prezidentom na palube v auguste 2008, ked ten isty prezident letel do Tbilisi podporit tamojsieho prezidenta. Pre zle pocasie sa rozhodol pristat v Baku a po navrate posadka bola odvolana. Tym nechcem znevazovat nikoho ani bagatelizovat tuto hroznu tragediu. Reprodukujem Vam fakty, ktore sa zverejnili tu v Rusku v tychto dnoch.

Autor: Thomastein (...102.88....) 11.04.2010 20:03:03

strašné koukat do očí mladé posádky a vědět, že už tu nejsou :-(

Autor: posadka (...102.8.7...) 11.04.2010 19:57:08

www.rmf24.pl/foto/zdjecie,iId,167745,iSort,1,iTime,1
R.I.P.

Autor: Tereza (...207.44....) 11.04.2010 19:41:40

Opravdu velká škoda :(((

Autor: Milan Ch. (....196.21...) 11.04.2010 19:01:48

Toman- na 100% tam je asi chybné rozhodnutí pilota,to ale nemění nic na tom,že tyhle stroje mají svůj zenit za sebou.Co je ale nejhorší,že pokud tam nebyla technická závada,tak došlo ke katastrofě zbytečně! V Ruzyni,když je extrém počasí,tak se běžně divertuje do Pardubek nebo Brna,ale tam do toho šli i přes doporučení divertovat do Minska.Přistávat čtyřikrát v takových podmínkách byl nezodpovědný a neskutečný hazard a piloti byli pod obrovským tlakem.Pravdu, kdo o tom rozhodl se nedozvíme a nakonec se to stejně hodí na piloty.

Autor: Karen (...146.176...) 11.04.2010 18:01:32

Jo a videí jak to v Praze přistává je na netu několik a v super kvalitě pro ty kdo spekulujou, že z toho něco upadlo :-)

Autor: Karen (...146.176...) 11.04.2010 18:00:50

stejně se nikdy nedovíte, že jeden z velitelů zavelel at to za každou cenu posadí nazem. Zachvilku řeknou že to byla chyba pilota a hlasový zapisovač se "rozbil" (ano při přistávací rychlosti a výšky 50m)

Autor: Toman (...71.134....) 11.04.2010 17:55:23

Milan Ch 11.04.2010 11:51:38: pokud za nehodou nebyla technická závada, tak nevím, co svou úvahou chcete říct. Kdyby letěli novým airbusem (nebo oni spíš boeingem), dopadlo to možná úplně stejně.

Autor: Borťák (...190.58....) 11.04.2010 17:21:12

ťo CRL-já znám naopak mnoho pilotů kteří si Tugo nemohli vynáchvalit....

Autor: tupolev (...42.129....) 11.04.2010 15:51:37

Já tomu furt nemůžu uvěřit,ještě ve čtvrtek byl na Ruzyni.

Autor: Pepa Tovara (...161.154...) 11.04.2010 14:06:03

Škoda zmařených životů, škoda krásného letadla. Věřím že toto TUčko blo po technické stránce v dobrém stavu. Věřím tomu, že posádka v čele s kapitíám mohli být tlačeni na to přistát za každých okolností, ale je tu mnoho proč... Sám jsem zvědav na závěry vyšetřování, na fakta, které ukáží havarijní zapisovače. Ale přistávat s takovýmto strojem na "vizuál" v mlze je opravdu o život a myslím že kapitán měl i v tomto jasno, ježe tu asi opravdu byl nátlak aby se ceremonie k uctění památky Katyňského masakru stihla včas. Je to velké neštěstí, nejen pro Polsko, ale tato nehoda by měla být ponaučením pro ostatní národy, piloty, vládní delegace aby se podobná nehoda již neopakovala, v podobných podmínkách havaroval stroj B737 USAF a kde je ponaučení, proč se to nyní opakovalo? Tolik asi můj příspěvek. Uprímnou soustrast rodinaám posádky, rodinám všech obětí nehody, všem přátelům a celému Polskému národu přeji aby již více takovéto katastrofy nezažili...

Autor: crazy-pilot (...197.120...) 11.04.2010 13:45:46

Čiže sa dá konštatovať , že táto havária je največšia havária vládnych špaciálov celkovo?

Autor: divizna (...179.97....) 11.04.2010 13:23:54

Michal 10.04.2010 14:19:42: třeba jim vypadlo vario nebo výškoměr ne?

Autor: Pepa Tovara (...161.154...) 11.04.2010 13:18:02

Škoda zmařených životů, škoda krásného letadla. Věřím že toto TUčko blo po technické stránce v dobrém stavu. Věřím tomu, že posádka v čele s kapitíám mohli být tlačeni na to přistát za každých okolností, ale je tu mnoho proč... Sám jsem zvědav na závěry vyšetřování, na fakta, které ukáží havarijní zapisovače. Ale přistávat s takovýmto strojem na "vizuál" v mlze je opravdu o život a myslím že kapitán měl i v tomto jasno, ježe tu asi opravdu byl nátlak aby se ceremonie k uctění památky Katyňského masakru stihla včas. Je to velké neštěstí, nejen pro Polsko, ale tato nehoda by měla být ponaučením pro ostatní národy, piloty, vládní delegace aby se podobná nehoda již neopakovala, v podobných podmínkách havaroval stroj B737 USAF a kde je ponaučení, proč se to nyní opakovalo? Tolik asi můj příspěvek. Uprímnou soustrast rodinaám posádky, rodinám všech obětí nehody, všem přátelům a celému Polskému národu přeji aby již více takovéto katastrofy nezažili...

Autor: Thomastein (...102.88....) 11.04.2010 12:15:14

Pamatuju, že před pěti lety představovali nějaký systém, který na základě vysílaných vln dokáže odrazem poskytnout obraz toho co nelze kvůli mlze nebo tmě vidět (dělalo se to kvůli přistání mezi horama pro bizjety). Tady by to helflo. Ale je to jen kdyby kdyby kdyby :-(

Autor: Milan Ch. (....196.21...) 11.04.2010 11:51:38

Je to katastrofa,která se bohužel stává a může se stát i letadlu,které veze prezidenta.Ale Polsko je v EU a v NATU a nemá na dvě nové moderní vládní mašiny? To je ostuda a neomluvitelné! V tomhle naši jsou už jinde a po problémech s Tůčky se rychle zakoupily nové A-319.Už ani LOT Tu-154 nemá a u Aeroflotu končí taky.Je tu ale také spousta otázek,proč se neustále snažili přístát i přes varování Rusů a nesednout jinde? Buď riskování a nezodpovědnost posádky,nebo tlak politiků.Tohle byla zřejmě úplně zbytečná havárie.No,snad se někdy dovíme pravdu jak to bylo.

Autor: citron6 (...71.177....) 11.04.2010 11:50:40

CRL :souhlas,dnes v Blesku píšou jména elity, ale o posádce ani slovo.....

Autor: vlci (....71.166...) 11.04.2010 11:09:47

R.I.P.. . .

Autor: malmiro (....71.190...) 11.04.2010 10:52:58

Moc smutná událost - bez řečí a pochybností. ---------------------------- Už pod čarou- to NĚCO vypadlo na RWY z toho žlutýho auta. Bylo to na dálku jasný!

Autor: CRL (....220.23...) 11.04.2010 09:56:25

Vůbec tu událost nehci zlehčovat, ale abych z toho měl nějaký trauma, tak to taky určitě ne. Hned vám řeknu proč. Letecké havárie se prostě dějí a nikdo to nezmění. Teď to byl polský prezident, zítra to můžete být vy. A o to víc se ten koeficient zvětšuje, když říkal už před nedávnem jeden člověk z vedení, že je otázka času než ty TUčka spadnou. Také samotní piloti na 154ky nadávali/nadávají jaké je to zmršené letadlo (nestabilita, celková nespolehlivost) a můžete říkat, že jsem vysazenej proti ruské technice, ale je to prostě fakt. Abych se tedy dostal k mé myšlence. Možná míchám jabka s hruškama, ale denně v Africe zemře hlady tolik lidí, že si to nedokážete představit. Proto je pro mne jedna letecká katastrofa byt´ s elitami národa daleko přijatelnější fakt než chudáci lidi kteří mají také právo žít, ale oni ho prostě nemají. Takže, země budiž jim lehká, ale jinak bych to nezveličoval. A jinak jak stále říkají že tam zemřela elita, tak málokdy zmiňují posádku, která taky měla rodiny ke kterým se už nikdy nevrátí. Všechna čest hlavně kapitánovi, řekl bych že byl vystaven neskutečnému nátlaku a stresu. Toť vše co bych k tomu řekl.

Autor: gripen81 (...180.173...) 11.04.2010 07:50:35

Souhlasím plně s M.C.

Autor: Miro Patocka (...217.118...) 11.04.2010 01:30:12

Zkuste si NDB approach v mlze s TU-154 na FSX a uvidíte!

Autor: BOEING737 (...71.38.1...) 11.04.2010 01:23:24

Velmi smutná záležitost.... Lidé, mějte úctu a popřemýšlejte o životě....

Autor: scpians (....40.254...) 11.04.2010 00:39:14

R.I.P.
Verme vsetci ze sa nebude diat to co je zvykom v leteckej doprave ze ked spradne jedno tak hned sa pridaju aj ostatne je to naozaj velka tragedia polsko prislo o svojich predstavitelov atd no proste prislo o vela osobne si myslim ze to bola chyba pilota.

Autor: Dan (....41.95....) 11.04.2010 00:08:54

Priatelia, ja tú tragickú haváriu vidím v historických súvislostiach: Kto videl film Katyn, pochopí, že katyňský masaker z roku 1940 je dodnes traumou pre celý poľský národ. Dnešná tragédia snáď prispeje k tomu, aby ruská strana konečne otvorila archívy a Poliaci sa po 70 rokoch dozvedeli celú pravdu. Dodnes nie je známe miesto masového hrobu 3870 osôb z celkového počtu 25700 zavraždených Poliakov. Otvorenie archívov NKVD ruskou stranou by napríklad umožnilo rodinám obetí dozvedieť sa o miestach odpočinku svojich blízkych. Históriu nesmieme podceňovať, z histórie sa musíme poučiť. Národ bez pamäti sa stáva obeťou vlastných opakovaných chýb...

Autor: Milan Cibulka (...207.245...) 10.04.2010 23:44:24

Dan
Diskutovat se může,ale ne blbě.....
A nebo jde o klikance a náhledy?
Nezlob se na mě,ale v tomhle jsi trochu out.....

Autor: DJ AIRBUS (...111.124...) 10.04.2010 23:24:29

smutna mam ji vyfocenou uz nikdy v zivote bylo nam stebou hezky at ti je zeme pochvalena TUPOLEVE 154M LETEL JSEM STEBOU ach jo brecim

Autor: Dan (....195.17...) 10.04.2010 23:17:16

MC: Proto diskuze je, aby se diskutovalo a ne mlcelo... ;-)
A se smutnenim bych to taky zbytecne neprehanel.

Autor: peto (...148.23....) 10.04.2010 22:41:25

aby ma niekto zas nespravne nepochopil, rovnako smutne som myslel. a toto nie je vacsia ani mensia tragedia ako trebars a330 af.

Autor: peto (...148.23....) 10.04.2010 22:40:08

tony, pre mna je celkom jedno, ci sa zabije elita naroda, alebo "bezni" cestujuci. nejestvuju hodnotnejsi a menej hodnotni ludia. rip.

Autor: Karda LBC (...179.156...) 10.04.2010 21:50:14

me dostava, jak se tu obevuje vic a vic odborniku..:D

Autor: Tony (...127.128...) 10.04.2010 21:41:53

s odpuštěním tu řešíte blbosti. Dyž se rozbije letadlo dá se koupit nové, ale dyž zemře v tom letadle elita národa tak ta je nenahraditelná. Vzdejme čest těm kteří byl na palubě, je to smutná tragédie a nespekulujme co by kdyby. Stalo se to a nikdo to nemůže vrátit, tak si počkejme na výsledek vyšetřování a pak bude jasno. A doufejme že toto jsou poslední oběti ,,katyňského masakru´´. Upřímnou soustrast do polska posílám!!!!

Autor: Barbier Martin (....168.20...) 10.04.2010 21:32:57

ľudia, majte úctu !

Autor: Pavel (...50.220....) 10.04.2010 21:28:46

Milan: pokud není letiště vybaveno pro CAT.III. tak můžeš mít na palubě nejšpičkovější vybavení a stejně je ti to na nic.....

a to letadlo vybavení mělo

Autor: M.C. (...207.245...) 10.04.2010 21:12:08

Mohu Vás všechny o něco požádat?
Prosím Vás všechny,přestaňte hloupě spekulovat o příčině havárie.
Přestaňte spekulovat o kvalitách letadla vyrobeného v Rusku.
Počkejme si všichni na oficiální zprávu o příčinách této hrozné tragédie a jak už tu bylo napsáno,nešpiňme hloupými komentáři památku obětí!
Raději vyjádřeme podporu celému Polsku!

V opačném případě se přimlouvám za zablokování diskuze pod fotkou......
A myslete si o mě,co chcete.......

Autor: Milan (...235.30....) 10.04.2010 21:03:10

Jestli byla mlha, tak se ptám, zdali letadlo pro vedoucí činitele polské republiky mělo CAT III či jak se to píše? Zkrátka možnost přistávání za špatné viditelnosti.

Autor: Tomáš Novák (...102.180...) 10.04.2010 20:55:08

Rest In Peace.
Jinak naprosto souhlasím s tigiskem...

Autor: dalo (...176.41....) 10.04.2010 20:17:52

Dost problemu meli naši statnici s Tu154 moc tomu letadlu nevěřím. Fotka pěkna ted ceněná.

Autor: Jiřinka (...99.152....) 10.04.2010 19:49:29

Maroš si mrtvej :D

Autor: Maroš Hudcovič (...103.248...) 10.04.2010 19:41:40

PetrPopelář: sorry, Jiřinka som bol na chvílu ja :D tak potom ale SR má výnimku pretože obidva vládne Tupolevy aj Jaky majú civilnú registráciu a nespadajú pod armádu :)

Autor: Petr Popelář (....84.36....) 10.04.2010 19:30:47

Jiřinka:Tuším, že u nás někdy od doby vstupu do NATA, mělo to s tím souvislost, v Polsku od nepaměti.

Autor: .Jiřinka (...103.248...) 10.04.2010 19:29:45

PeterPšenica: armádny pilot? odkedy vládna letka patrí pod armádu?

Autor: Vojta (...19.35.2...) 10.04.2010 18:46:17

:-( nevite nekdo jake je priblizeni ve Smolensku?

Autor: tigisek (...103.66....) 10.04.2010 18:05:17

Nezlob tě se na mne, ale je mi z toho trosku spatně nad čím tady někteří spekulanti přemyslí i kdyby to byla chyba pilota nebo něco někde odpadlo...stejně s tím my tady nic neuděláme, ale vše se důkladně vyšetří. Spíš si myslím, že bychom teď měli držet minutu ticha za to krásné letadlo a ty statečné lidi co se na nás koukají z vrchu než špinit jejich pamatku a být našim severním sousedům oporou.

Autor: -fik- (...0.215.2...) 10.04.2010 17:52:34

Milan C. To Vám řeknu, to jsou vyšetřovatelé... :-D

Autor: makarow (...13.108....) 10.04.2010 17:48:18

Jen dvě věci jsou nekonečné:vesmír a lidská hloupost ale tím první si nejsem jistý.(albert einstein)

Autor: peto (...148.23....) 10.04.2010 17:45:57

-fik- v zltom aute... oni ti budu schopni tvrdit, ze si to mal v mrtvom uhle spatneho zrkadla a tak jasne ze to nebolo vidiet a medzitym to odniesol polny zajac do brloha. su ludia, ktori by konspiraciu nasli aj v buracke trabantu co vletel po nezastaveni na stopke pod liazku

Autor: -fik- (...0.215.2...) 10.04.2010 17:28:56

Milan C. To Vám řeknu, to jsou vyšetřovatelé... :-D

Autor: M.C. (....218.16...) 10.04.2010 17:27:54

fik
Nemáme to jednoduchý.
Boj s lidskou blbostí je nekonečný :-)

Autor: Robin (...180.129...) 10.04.2010 17:22:42

RIP..ukápla mi slza

Autor: cejkis (...24.7.86...) 10.04.2010 17:20:51

Upřímnou soustrast rodinám obětí a celému polskému národu.

Je neuvěřitelné, že v dnešní době je možné zabít prezidenta takovéto země v letadle. Je to jak zlý sen....

Autor: -fik- (...0.215.2...) 10.04.2010 17:10:52

Milan C.: Já taky NE!!! Co to je furt za kydy? Co by z něj mělo furt padat??? Naposledy říkám, že z toho Poláka a ani z žádného jiného letadla nic nevypadlo! Jak už to mám jinak říct?! Seděl jsem v tom žlutým autě, který na tu RWY jelo... Uf...

Autor: Michal (...101.202...) 10.04.2010 16:49:09

TAk sem nechtěl aby se to tu rozhadalo ale vim že se to pošetří a pravá příčina se najde

Autor: Karda LBC (...179.156...) 10.04.2010 16:43:27

MICI: nerozciluj se... nema to smysl...:D

Autor: P.M. (...201.48....) 10.04.2010 16:40:14

...škoda že to nemá Alan vyfocený, jak to z toho letadla padá... ale já si myslím, že za tím stojí polská tajná služba, která se chtěla prezidenta zbavit a sama iniciovala to, aby se součástka do letadla nevrátila a letadlo potom spadlo. LP teď musí na příkaz tajné služby zatajovat nález této součástky a určitě budou tvrdit že tam nic nebylo, nebo že to bylo z jiného letadla. A já se ptám: dalo se zabránit katastrofě polského Tupoleva o den dřív v Praze? Nestojí za smrtí prezidenta polská tajná služba kvůli jeho boji proti korupci? Nespáchal polský pilot sebevraždu, protože ho vydírala jeho žena? A co na to Jan Tleskač?!

Autor: Milan Cibulka (...113.8.7...) 10.04.2010 16:25:48

Něco z něj vypadlo,v Praze se to na dráze našlo,nikdo nikomu nic neřekl a hodil to za plot a do letadla se to nevrátilo,před odletem z Prahy na to posádka při prohlídce nepřišla,po přistání ve WAW se na to taky nepřišlo,před dnešním odletem si toho taky nikdo nevšimnul,že chybí kus letadla a to je ten pravý důvod,proč to ve Smolensku spadlo.......
Já na to fakt nemám :-D

Autor: maress (....108.10...) 10.04.2010 16:24:14

i kdyby vypadlo, tak by to určitě opravili, údržba vládních letadel je velmi pečlivá

Autor: Jan Pospíšil (....213.51...) 10.04.2010 16:09:18

až se to vyšetří bude jasno, mohlo tam bejt vícero faktorů jako například tlak na pilota, počasí a i to že z něj něco nejspíš v Praze opravdu vypadlo, to že z něj něco fakt vypadlo je velmi pravděpodobné, byl kvůli tomu odložen start a jeden nebo dva GO ARROUNDy a skutečně se to našlo hned po tom Tu-154

Autor: M.C. (...113.8.7...) 10.04.2010 15:38:46

Tady je to jak u blbejch na dvorku......
Uvidíme,co se vyšetří.Možný je všechno.I tlak na pilota,aby přistál za každou cenu.

Michal
Tak z toho TU-154M při přistání v Praze něco vypadlo a kvůli tý vypadlý věci se to dneska rozbilo ve Smolensku!
Stačí?
Seš spokojenej?

Autor: maress (....108.10...) 10.04.2010 15:38:05

černé skříňky snad rozluští záhadu

Autor: Michal (...101.202...) 10.04.2010 15:34:13

Mno jak se to veme když někdy řekne prezident tak i pilot je malej pán a hlavně nikdo neví co se tam odehrávalo ja si osobně myslim že v tom byl nátlak ze strany politiků.

Autor: maress (....108.10...) 10.04.2010 15:33:40

a prý i z toweru jim říkali divert moskav nebo minsk

Autor: maress (....108.10...) 10.04.2010 15:31:43

ale divné je že pouze piloti mohli posoudit vážnost situace, a přesto opakovali přiblížení, nechce se mi věřit že by poslouchali nějakeho "laika" ze zadu.

Autor: peto (...148.23....) 10.04.2010 15:29:37

peter psenica - asi tak. okrem toho pol hodinu pred nimi mal na smolensku pristat il76 z moskvy. pilot bol domaci zo smolenska. dal 2x missed approach a vratil sa do moskvy.
(zdroj : gazeta wyborcza). s tym pilotom kaczysnkeho lietadla, co pre pocasie divertoval miesto tbilisi do baku je to tiez pravda (zdroj: newsru com 12-8-2008). bojim sa, ze psychicky natlak na pilota pristat za kazdu cenu zohral rolu. podla prvotnej obhliadky miesta ruskym voejnskym pilotom bol prilis nizko a mimo osi drahy. pri pokuse o korekciu chytil lavym kridlom stromy a dalej je to uz jasne (prilis neskoro nieco robit).

Autor: Michal (...101.202...) 10.04.2010 15:27:48

jenom mi připadá divný že když tu dráhu kontrolovaly před tou 154 tak nic nenašli a po ní tam něco bylo

Autor: bugr (KLF) (...207.47....) 10.04.2010 15:22:23

Michal: nevymýšlej si, pak mi M.C. vynadá, že to je moje myšlenka. Pouze hlásili z ATR, že něco leží na dráze a autem to jeli zkontrolovat. Nikde nepadlo ani slovo o tom, že by z tůčka něco vypadlo. tahle spkelace se hodí spíš na novinky...

Autor: maress (....108.10...) 10.04.2010 15:22:02

snad se dozvíme proc nedivertoval na jiné letiště, myslím že rezerva paliva by byla dostatečná, poněvadž se vždy së záložním letištěm počítá

Autor: Peter Pšenica (...98.150....) 10.04.2010 15:13:29

maress: Máte pravdu, ale myslím si, že je trochu rozdiel, ak ide o armádneho pilota, ktorý má isté rozkazy a vzadu má najvyššieho veliteľa armády. Ale netvrdím, že to tak bolo, bol to len môj názor a napokon Vaše ďalšie slová sú tiež jasné - bola to vražedná kombinácia a robiť toľko pokusov s hlavou štátu na vlastné triko, to by som ja teda neskúšal.

Autor: maress (....108.10...) 10.04.2010 15:06:40

Peter Pšenica: já myslím že pilotovi nikdo nerikal co ma delat, pilot je velitel letadla a tudíž i nejduležitější osoba, nadruhéí straně se tez divim proč tolikrá opakoval přiblížení, a jesi tam nebylo ILS tak ve spojení se špatným počasím jhe to vražedná kombinace

Autor: -fik- (...0.215.2...) 10.04.2010 15:06:05

Michal: Nepřu se o to, z kterého letounu to vypadlo, snažím se Vám vysvětlit, že z žádného letounu nic nevypadlo!

Autor: Michal (...101.202...) 10.04.2010 15:03:57

Jelikož že před přistáním tam poslaly auto aby to prohlidlo a to nic nenaslo tak si myslim že to bylo ze 154 protože když to bylo velký aby si toho všimli z letadla tak si myslim že i z auta by to bylo vidět tudíž si myslim že to bylo ze 154

Autor: Peter Pšenica (...98.150....) 10.04.2010 14:56:26

V médiách šíria správu, že minulý rok mal pilot TU-154M poľskej armády veľký problém, keď odmietol s poľským prezidentom pristáť na letisku Tbilisi (dôvod nepoznám). Takže nechcem veľmi špekulovať, ale podľa mňa bude niečo pravdy na tom, čo tu nadhodil "peto" a síce, že možno nešlo o svojvôľu pilota opakovať toľko pokusov o priblíženie bez ILS a nedivertovať do Minska alebo Moskvy, ale že o tom mohol rozhodnúť niekto iný... Osobne si dosť dobre v takejto situácii neviem predstaviť, ak sa mi nedarí ako pilotovi už trikrát dostať RWY na dohľad, neopýtať sa na názor o ďalšom postupe tých vzadu... Ale možno to bolo úplne inak, snáď sa dočkáme pravdivého a neskresleného vyšetrenia. A nič to nemení na hĺbke tragédie tejto udalosti.

Autor: -fik- (...0.215.2...) 10.04.2010 14:42:37

Michal: Ale to neznamená ještě, že to byla pravda. Ujistím Vás, že mu nic nevypadlo.

Autor: mave (...93.203....) 10.04.2010 14:33:22

Přistávali na severním letišti ve Smolensku. To má delší dráhu než jižní.

Autor: jacobs (...176.211...) 10.04.2010 14:31:55

R.I.P

Autor: Dede (...161.134...) 10.04.2010 14:31:02

Predem uprimnou soustrast vsem pozustalym a cest pamatce obetem nehody. Jen si nemuzu neodpustit napsat, ze polsti armadni piloti posledni dobou delaji ostudu svym predkum ostudu. Behem II. sv. valky patrili k elite RAF a i dnesni dopravni piloti polske narodnosti maji velmi dobre renome ve svete. Ale treti nehoda za polednich pet let, uz neco vypovida...

Autor: Michal (...101.202...) 10.04.2010 14:19:42

protože sem ji byl fotit a poslouchal tower a po přistání TU-154 hlasila posádka ČSA že z toho letzadla něco vypadlo. Takže takhle sem na to prišel.

Autor: -fik- (...0.215.2...) 10.04.2010 14:08:27

Michal: Jak jste přišel na to, že jim něco vypadlo při přistání na Ruzyni?

Autor: tigisek (...103.66....) 10.04.2010 13:50:37

jj souhlasim s MC....je to strasna tragedie pro polaky :( a jeste vic na tom na smutku pridava ten duvod cesty katyne...R.I.P

Autor: peto (...148.23....) 10.04.2010 12:59:21

rip,
ano, dohadov bude vela, kym sa nehoda vysetri ale kiss ma asi pravdu. po 3 ci 4x missed approach mal letiet na zalozne letisko. z minsku tam mohli byt autami za 2 hodiny, takto... otazne je, ci pilot chcel riskovat, alebo ho niekto tlacil "z casovych pricin". smutny vysledok zrejme hazardu.

Autor: Jan Pospíšil (....220.22...) 10.04.2010 12:37:52

R.I.P. je to smutné viděl sem ho s premiérem v Praze a v tu chvíly by mě nenapadlo ani na chvilku že v sobotu až vstanu budu číst že tohle letadlo spadlo

Autor: Metaxa (...208.143...) 10.04.2010 12:13:15

Skutečně tragická a skoro až neuvěřitelná událost. Čest jejich památce a upřímnou soustrast našim severním sousedům.

Autor: M.C. (...113.8.7...) 10.04.2010 12:09:41

Já tady nehodlám nad ničím "chytře" špekulovat jako to tu dělají jiní......
Závada na letadle?
Chyba pilota?
Špatně vybavené letiště?
K čemu to je?K ničemu.Počkám si na oficiální zprávu.
Zahynulo spousta lidí a tyhle "chytrácké zaručené špekulace" jim život už nevrátí.....
Čest jejich památce!

Autor: Jose (...98.181....) 10.04.2010 12:03:28

R.I.P. ..............

Autor: TB (...102.224...) 10.04.2010 12:02:26

M_V: Historie se opakuje...

Autor: Michal (...101.202...) 10.04.2010 12:01:08

Mno ja osobně si myslim že když už to byl patej pokus tak by do Minsku nedoletěl ale když sedaly tady na LKPR tak jim z letadla něco vypadlo na RWY 24 a kvuli tomu šli asi 3 letadla go-around takže je možné že to letadlo nebylo v dobrém stavu každopádně něvěřím že by to byla chyba stroje nebo pilota. R.I.P

Autor: KISS (...102.206...) 10.04.2010 11:50:46

"Pilot se několikrát neúspěšně pokoušel o přistání, na pátý pokus havaroval." Tak jestli je tohle pravda, tak nemám slov. To už nebyl risk, to byl jednoznačný hazard.

Autor: David Hloušek (...168.2.1...) 10.04.2010 11:50:27

Běhá mi z toho mráz po zádech, když si vzpomenu jaxme tam stáli, koukali na to přistání, které je na této fotce, a říkali si, že je to krásná mašina. Už si píšu s kamarádkou - Polkou. Je to hrozná polská národní tragedie.

Autor: JK (...207.120...) 10.04.2010 11:48:01

Vojenská základna ani letadlo nebylo vybaveno pro přistání v těchto povětrnostních podmínkách.
Vůbec nechápu proč tam přistávali. Hodně mi to připomíná katastrofu polské Casy. Co dodat ...

Autor: MH (...178.224...) 10.04.2010 11:36:59

V tuto chvíli mi příjde krajně nevhodné chválit krásu fotografie a letadla, takže ode mne pouze velká čest památce Lechu Kaczyńskému, jeho manželce a všem lidem, kteří se nacházeli na palubě.

Autor: makarow (...13.108....) 10.04.2010 11:30:59

smutné,,,:-(

Autor: Hukoth (....120.19...) 10.04.2010 11:26:15

Otřesná zpráva, nemám slov...

Autor: pag (....212.22...) 10.04.2010 11:21:16

je to děsivé... :(

Autor: MS743 (...8.65.72...) 10.04.2010 11:18:19

opravdu smutne....

Autor: M_V (....105.8....) 10.04.2010 11:16:25

Karel: Okolnosti nehody částečně připomínají havárii americké delegace v Dubrovníku 1996 en.wikipedia.org/wiki/1996_Croatia_USAF_CT-43_crash Tehdy se taky pokoušeli v mimořádně špatném počasí přistát s VIP delegací na špatně vybaveném letišti, aby nemuseli divertovat do Splitu. Škoda že raději neletěli do toho Minsku...

Autor: Kubus (...178.254...) 10.04.2010 11:14:45

Obrovská tragédie, čest jejich památce

a škoda nádhernýho letadla

našel jsem, že rok výroby byl 1990, je to pravda?

Autor: David (...101.27....) 10.04.2010 11:08:05

čest jejich památce, tohle se nemělo stát..

Autor: Raca (...42.200....) 10.04.2010 11:04:15

Ve Smolensku jsou 2 letiště, jížní a severní. Nemáte nikdo víc info? Ale ani jedno podle Google Earth nevypada moc civilně. Jsou to vojenská letiště?

Autor: Karel (...188.252...) 10.04.2010 11:00:35

Potvrzeno z ruské televize: letadlo mělo divertovat do Minsku, kvůli husté mlze a vybavenosti letiště - bez IFR. Letadlo havarovalo 300 m před prahem dráhy ve Smolensku. Jedná se pouze o armádní letiště, které není otevřeno stále. Z Minsku měla být delegace dopravena po zemi do Katyně.... proč se tedy pilot rozhodl přistát? :(

Autor: maress (....108.10...) 10.04.2010 10:52:55

Na stroj bych závadu nesváděl, sice byl starý, ale u vládních letek jsou mašiny vždy dobře udržovány, vypadá že kombinace špatného počasí a nedokonalého vybavení letiště udělalo své.

Autor: Karel (...188.252...) 10.04.2010 10:50:25

Ano, ano.. to letiště je armádní a nevypadá, že by bylo moderně vybaveno.. :/ ODKAZ: maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=54.823511,32.025919&spn=0.020001,0.055747&t=h&z=15&brcurrent=5,0,1

Autor: Nism0 (...207.70....) 10.04.2010 10:49:58

A ještě včera sem si řikal, v jakym dobrym stavu to letadlo je. A že bude určitě dovybaveno modernější avionikou.
Čest Prezidentovi a všem spolucestujícím

Autor: Alsiik (....179.10...) 10.04.2010 10:48:55

Karel: Ve Smolensku jsou dvě dráhy. Ta jižní má 1600 metrů a je to civilní letiště. To se mi zdálo opravdu hodně málo, tak jsem hledal a Tu-154 podle všech informací přistával na vojenskou základnu která je severně od města a má 2500 metrů.

Autor: Alsiik (....179.10...) 10.04.2010 10:46:57

Myslím, že ne. Stroj, i když je starší starší, může být dovybaven přístroji, které masivně zvyšují jeho bezpečnost při povětrnostních podmínkách podobných těm které panovaly během nehody. A zrovna u vládních strojů bych takové vybavení předpokládal. Spíš bych se ptal opačně - jaká je vybavenost základny Smolensk? Mají přesné přístrojové přiblížení ILS ?? Vzhledem k tomu, že letadlo spadlo ještě před runwayí poté co česalo koruny stromů předpokládám, že ne. A to spolu s hustou mlhou dělá hodně riskantní kombinaci ....

Autor: Martin Kotek (KLF) (...233.179...) 10.04.2010 10:43:18

Čest jeho památce :-(

Autor: Borťák (...190.58....) 10.04.2010 10:42:23

vždy mně fascinují debaty,když spadne Tu-154,že je to hned letadlem....

Autor: Karel (...188.252...) 10.04.2010 10:41:05

Byla mlha. A dráha ve Smolensku je krátká i na menší letadla. Zřejmě chtěl sednout hned na práh dráhy. Smutné :/ Čest památce.

Autor: Dan (....195.17...) 10.04.2010 10:39:02

TB: Chyba na "strane letadla" nebyla zatim prokazana...
Petr: Z Prahy odlital 08.04. tesne po pul dvanacty vecer...

Autor: TB. (...102.224...) 10.04.2010 10:31:40

Myslíte si, že kdyby používaly modernější letadla, že by se to nestalo? Popř. jestli jsou tyhle letouny vybaveny všemi moderními navigačními zařízeními. Odpočívej v pokoji... :(

Autor: aliked3 (...127.128...) 10.04.2010 10:30:08

To je strašné neštěstí ! A zrovna, když jeli uctít oběti Katyně.Čest památce Polského Prezidenta a všem kdo byly na palubě :(

Autor: Petr (...102.11....) 10.04.2010 10:28:57

Už na to koukám že v Praze byl premiér a do Ruska letěl prezident, takže předposlední přistání?

Autor: aliked3 (...127.128...) 10.04.2010 10:28:02

To je strašné neštěstí ! A zrovna, když jeli uctít oběti Katyně.Čest památce Polského Prezidenta a všem kdo byly na palubě :(

Autor: Petr (...102.11....) 10.04.2010 10:27:16

Nevíte kdy z Prahy odlítal jestli tohle bylo jeho poslední přistání? Fotka je sice nádherná ale je to smutný :(


[ Copyright (c) 1999-2012 planes.cz | webmaster | provozováno na platformě coex | Foto: Copyright (c) uvedení autoři | Dedikovaný server zajišťuje VSHosting ]

Publikováno na serveru planes.cz (http://www.planes.cz).

Zobrazeno: 20.04.2014 18:16:41