Typ letadla: | Antonov AN70 |
Letiště: | Ramenskoje (Žukovskij) (ZIA/UUBW) |
Společnost: | Antonov Design Bureau (ADB) |
Registrace: | UR-NTK |
Autor: | Pepa T. |
Datum pořízení: | 08/2009 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 6638× |
Motory Progress D-27
Můžete mi, prosím, někdo vysvětlit, jak funguje planetová redukční převodovka k pohonu protiběžných vrtulí?
Pokud jsem pochopil tenhle výkres,
www.ivchenko-progress.com/download_file.do?file=images/engines/about_d-27/d-27-longitudinal-section.jpg
tak HPC je dvoustupňový axiální plus jeden stupeň radiální (poháněn jednostupňovou turbínou), LPC je pětistupňový axiální (taky s 1st. turbínou) a ta čtryřstupňová výkonová turbína roztáčí centrální kolo planetové převodovky, kde jedna vrtule odebírá výkon z unašeče satelitů, zatímco druhá je poháněná korunovým kolem?
To znamená, že žádný prvek planetové převodovky není zapevněný a podle nastavení listů vrtule se rozdělí kroutící moment a nastaví otáčky jednotlivých vrtulí? Tedy pokud bych první vrtuli zabrzdil, tak se mi bude točit druhá rychleji, a kdybych zabrzdil druhou, tak zrychlí ta první?
Sorry, že se ptám tak blbě, ale já to nikdy rozdělané neviděl. A NK-12 nebo britské pístové stroje z druhé světové to měly řešené stejně?
wow, to jsou pekny vetraky :)) ... stejne tomu moc nerozumim, temhle parum protibeznych vrtuli ... rychlost tomu udaj teda velice slusnou! ... a zvuk musi byt ohromujici :)
Chtel bych slyset jakej to musi delat kraval ...
Savlovy tanec v novem provedeni?
Co ta vzducholoď v pozadí? Nebylo by něco bližšího?
Pepo T., ty jsi démon. Skvělé.
jak květinky :)
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Přesně tak, jak píšeš.
Pouze doplním, že reduktory pro přenos obrovských výkonů byli schopni udělat pouze v SSSR. USA si na tom vylámali zuby, a tak se na to vybodli a dali přednost proudovým jednotkám, ačkoli výhody turbovrtulových motorů jsou v pro dané rychlosti více než zřejmé. Samozřejmě platí pro roky 1960 - 1980, do nástupu velkých dvouproudových motorů. Stačí si jenom porovnat výkony (rychlost, dolet, spotřeba) ruských Tu-20 a B-52