Komentáře



Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
14.04.2020 08:00

To Jirka:
Musím s Vámi souhlasit,vzhledem k tomu,že to bude nějak čas trvat než se vše rozběhne a tím půjdou aerolinky jen do ztrat,vypadalo by to u nás jako v Itálii,kdy stát zachraňuje Alitalii a stejně kobyla chcípe pomalou smrti dál...
Ale jak je vidět,podle toho co jsem psal v posledním příspěvku na závěr,dva kamarádi si pomůžou a daň.poplatník zacvaká,otázka jestli to pak nebude pro Babiše střet zájmů...podporovat kamaráda Šimáně ze svatební veselky...
A co se týče ručení? Přesně jak píšete,někdo má podivné argumenty že za jde jen o garanci a žádné peníze :-)) achjo,za vším dnes hledej peníze!!! a proto si nikdo neuvědomuje,že pokud stát se zaručí za poskytnuté uvery,bude ke Smartwings věřitel a nemyslím si že by nehrozilo riziko dalších problemu,pak jednoduše Smartwings Group zkrachuje,stát zaplati škody,někdo zase ziska miliony a národ zacvaka...a Šimáně s Babišem si plácnou :-)

Jirka. (...228.32...)
14.04.2020 02:31

Já s nimi párkrát letěl a nepřišlo mi to horší než jiné společnosti. Pro podporu bych snad i byl, kdyby to ale mělo nějaký smysl, sice je to riziko podnikání, ale na druhou stranu za současnou situaci opravdu nemohou takže pomoc fungující firmě platící daně je určitě na místě.
Jenže tady důvody pro končí. Převažující jsou důvody proti, a to zejména to, že situace pár let nebude růžová, tj. nějaká podpora jsou prakticky vyhozené peníze, jen se krach posune o pár měsíců a peníze jen vyhodí z okna. 100% lepší to nechat rovnou padnout, vrátit letadla leasingovkám a až bude situace lepší, tak začít na zelené louce, danového poplatníka to nebude stát tolik peněz(který stát stejně nemá) a výsledek bude stejný. Jinak ty co tady argumentují že stát dá jen záruky a žádné peníze, tak doporučuji trochu popřemýšlet kdo to zaplatí když TVS nebude schopen, možná byste jim mohli nabídnout ručení svým vlastním majetkem:-) ale to asi z nějakého zvláštního důvodu nechcete že:-)

Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
14.04.2020 00:09

Objednávka je objednávka a zakoupení resp.možnost odstoupení od smlouvy musí být taky nějak v dojednané,jelikož bylo převzato zatím 5 z 39 objednaných,od těch může přece odstoupit,nevidím do toho,to se přiznám,ale jedno asi je jasné,že ty co stojí ladem skladem na rwy 4/22 jsou šrot a s přibývajícím časem na odpis,vzhledem k současné jiné,tíživé situaci mnoha aerolinek po světě.Hlavně být první,to se jim povedlo dokonale.Ale to je boj samotné Smartwings Group,na který ovšem nebude daňový poplatník potažmo stát poskytovat garanci,zaručit se pro poskytování úvěru....
Mimochodem jedna perlička....kdo by to byl řekl,že zrovna sef Smartwings Group byl našemu premierovi na svatbě,že? :) Takže hypoteticka myšlenka zda natažené ruce přece jen bude poskytnuta státem garance pro dobré vztahy,které zaplatí daň.poplatník jako ovce. ;)

milhaus (...178.96...)
13.04.2020 23:32
to Jan

Podle zpráv na Planes byla objednávka daná v roce 2015.

Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
13.04.2020 23:26

to milhaus:
Dne 6. října 2017 se Travel Service stal majoritním vlastníkem Českých aerolinií a získal v nich podíl 97,74 procent.[16] Odkoupil totiž 44 % od společnosti Korean Air a 20 % od státního podniku Prisko, přičemž 34 % již Travel Service vlastnil.
Začátkem roku 2018 společnost jako jedna z prvních na světě začlenila do své flotily Boeing 737 MAX 8, kterých má objednáno celkem 39, přičemž v prvním pololetí 2018 jich převzala celkem 5. Všechny stroje v barvách značky Smartwings.
-------------------
No,po odkoupení ČSA v říjnu 2017 MAXy začlenila až začatkem roku 2018,ale dejme tomu,že již byla objednávka na tyto letouny ještě před odkoupení podílu ČSA,protože Smartwings Group musela být hned mezi prvními na světě,která je začlenila do své flotily...a jedna z mnoha,která je má jako šrot odstavená na 4/22 už nějaký ten pátek,jak píšete...nejlepe se jich zbavit ;) ...souhlas.

milhaus (...178.96...)
13.04.2020 23:11
to Jan

Ad MAX, problém je v tom, že TVS je objednal dávno předtím, než koupil ČSA. Ostatně myslím, že teď zkoumají jak se jich bez penále zbavit...

Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
13.04.2020 22:46

Beky:
Plný souhlas....zvlášť poslední věta...ČSA a monopol Smartwings.
milhaus:
Zdravím,hezký večer,musím souhlasit zčásti...a že diskuze jak za starých časů? Aspoň je možnost se zabývat i jinými věcmi než je mediální masírka na Koronavirus jen co se otevře prohlížeč :)
A proč zčásti souhlas? Ty MAX8 nemusela mít Smartwings Group za každou cenu,flotilu měla ČSA dříve dosti bohatou a pokud Tvrdík staré Boeingy prodal a nahradil za Airbus /opět radši nezmiňuju financní toky/ mohla Smartwings pokračovat klidně i s flotilou Airbus a modernizovat tak jak se modernizuji jinde...za A320 Neo apod...dělají to tak i jiné větší společnosti /nechci srovnávat s Lufthansou apod/.
O zmíněné devastaci ČSA určitou osobou ví snad každý,kdo dokáže zdravě uvažovat...a myslím že nejenom on,grafy existují jak se pohybovala ztráta a za jaky management ;)
Takže z velké části souhlasím s tím co jste psal,jen ty MAXy vidím trochu jinak,nikdo do nich Smartwings Group nenutil.

milhaus (...178.96...)
13.04.2020 22:07
Dobrý večer.

Konečně zas diskuze jak za starých časů:-)
Článek se mi zdá také poněkud tendenční v neprospěch TVS, nikde tam není uvedeno, že to je firma která byla většinu let zisková a rostla. Před wuhanskou chřipkou měl dva problémy, jeden z nich ten s letadly MAX nezavinila a ani nemohla předpokládat.
Ten druhý a to sice vstup čínského investora je mnohem horší a v téhle chvíli je to taková karma TVS, který se nechal nalákat do táto pasti za pomoci nechvalně proslulého J. Tvrdíka, který jak všichni dobře víme během několika let zlikvidoval fungující ČSA. Z mého pohledu nemá cenu aby stát dával nějaké peníze společnosti, jejíž bezmála poloviční vlastník je Čína.
Na druhou stranu stát dotuje mnohem nesmyslnější firmy, kupříkladu Agrofert, jiné zemědělské kolosy, ČD, před několika lety odkoupil od Bakaly naprosto neperspektivní OKD jenom kvůli tomu aby udržel zaměstnanost.. a našlo by se spousta dalších příkladů.
Mě by se také líbila myšlenka, že stát odkoupí od TVS ČSA, bohužel to má dva háčky, za prvé odkupem ČSA by stát dodal hotovost TVS, čímž by vlastně podporoval konkurenci a za druhé po zkušenostech kdy se stát jako majitel nedokázal o ČSA dlouhé roky postarat ani nejsem přesvědčen , že by to bylo lepší.

Beky - nepřihlášený host (...45.215...)
13.04.2020 22:03

Je poměrně úsměvné sledovat kolik emocí vyvolal jeden článek. Netuším, kolik let byly SW v zisku a kolik ve ztrátě, ale to je úplně jedno. To že měly problémy už dřív je bez diskuze. To že prodali 49% firmy ( nebo kolik ) Číňanům taky. A asi to nebylo na základě soudního nařízení, že? Asi měli pánové Šimáně a Vik pocit, že to je dobrý byznys. Holt si vybrali blbě.
Pokud SW zkrachuje, tak se opravdu nic dramatického nestane. Díra na trhu se zacelí poměrně rychle, jako to bylo po krachu Malévu. Jen prostě Ryanair, Easyjet, Wizzair a další zabázují v Praze o pár letadel víc.
SW rozhodně není žádný giga zaměstnavatel, ať už jde o množství lidí, které zaměstnává, nebo o význam pro stát, takže srovnávat ho s Lufthansou, British nebo AirFrance - KLM je naprosto nesmyslné.
Je pravda, že nelze úplně věřit různým ,, nezávislým " žebříčkům a názorům cestujících, ale něco přeci jen naznačují. Kdykoli jsme s nimi letěli, vždycky zpoždění. Loňský let na jeden motor a ještě k tomu na tajňačku a hlavně způsob, jakým se k tomu společnost postavila, to byl poslední hřebíček do pověsti a reputace této společnosti. Jediný důvod, proč s ní létám je ten, že nemám na výběr. Na trhu letních dovolenkových destinací má, až na pár vyjímek, monopol. A podle toho to vypadá.

Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
13.04.2020 21:09
ad Rampa

Tak do rizika podnikání asi těžko někdo mohl započítat, že přijde celosvětový virus a stát uzavře hranice. Myslím, že to by ještě loni opravdu nikoho nenapadlo. Ta situace je naprosto výjimečná a nedá se srovnat s ničím v novodobých dějinách. A o tom celá tahle diskuze je.
----------------------------------
Ono je to diskutabilní,protože pokud někdo podniká v letecké dopravě,lítá přes několik státu a jejich hranic,po zkušenosti s prvotním SARS který byl možná varováním před něčím horším,mělo se dávno myslet na tyto věci dle mého názoru.
Pokud se probudí několik sopek jako dříve Eyjafjallajökull a vítr roznese sopečný prach po Evropě,taky to zastaví nebo vyrazně ztíží provoz a letadla budou na zemi uzemněná.Taky bude Smartwings Group natahovat ruku po někom,kdo zakázal lety po Evropě? Ne,protože půjde o mimořádnou událost jak se ostatně tehdy stalo...a to byl jen Eyjafjallajökull,nedejbože víc aktivních!
A takových nečekaných věcí může být několik,které nám v běžném životě nemusí docházet...protože se s nimi jednoduše nepočítá...a pak jsou všichni překvapeni a žádaji kompenzace v jakekoliv podobě.

Celkem 143 záznamů