31. ledna skončila v Everettu výroba letadel Boeing 747. Ještě předtím byla produkce typu 787 koncentrována do Charlestonu.
Boeing, který očekává v následujících 20 letech vysokou poptávku v segmentu jednouličkových letadel, využije uvolněných prostor a stávajícího personálu k expanzi produkce typu 737 MAX.
Půjde již o čtvrtou výrobní linku pro 737, která doplní tři výrobní linky v Rentonu. Podle vyjádření výrobce není plánováno konsolidovat výrobu 737 MAX v Everettu. Everett se bude koncentrovat na výrobu verzí 737-8200 a 737-10.
V roce 2022 dosahovala měsíční produkce Boeingů 737 MAX pouhých 20 až 25 letadel/měsíc, což je bídný výsledek – a méně než původně plánované tempo 31 letoun/měsíc.
Nová linka by měla zahájit provoz v polovině roku.
Boeing vloni prohlásil, že do roku 2035 neplánuje žádný nový komerční letoun (kromě těch nyní procházejících certifikací). Výroba typu 737 MAX proto bude trvat přinejmenším ještě dalších 10 let.
S ohledem na absenci nového letadla a konkurenční převahu řady Airbus A320 (a A220) se soudí, že tržní podíl Boeingu v segmentu jednouličkových letadel poklesne na 30 %. (Business Insider, Transport Topics)
Ona ta převaha začne taky jednou vadit. Pokud aerolinka objedná maxy, za rok a půl jsou ve vzduchu. U A320 se to s takovou dostane na 5 let čekání. A to kartu obrátí.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Gajda: objednávky tomu rozhodně nenapovídají. Dokonce ani tempo výroby do roku 2025 (dál to Boeing neuvádí).