Dne 21. dubna 2022 se ruský majitel a skupina OMNIPOL dohodli na prodeji 100 % akcií společnosti Aircraft Industries do vlastnictví české společnosti OMPO Holding. Po 14 letech se tak Aircraft Industries vrací do českého vlastnictví. Částka nebyla oznámena.
Od roku 2013 patřily Aircraft Industries ruskému miliardáři Iskanderu Machmudovovi, který se dostal na sankční seznam.
Skupina Omnipol transakcí výrazně posílila svůj profil v oblasti domácí výroby letadel. Kromě Aircraft Industries vlastní také část Aera Vodochody.
„Aircraft Industries je uznávaným výrobcem letounů již od roku 1936, proto v současné krizové situaci bylo pro nás samozřejmostí udělat maximum pro záchranu českého finálního leteckého výrobce. Tradičních českých výrobních společností není na trhu mnoho, proto je naší povinností jejich výrobu zachovat a dále rozvíjet. Po úspěšné záchraně legendy v oboru letectví, firmy Aero Vodochody, chceme pomoci k záchraně dalšího zástupce českého leteckého průmyslu.“ řekl Jiří Podpěra, prezident společnosti OMNIPOL.
„Velmi vítáme nově uzavřenou dohodu, neboť v současné situaci nepochybně pomůže zajistit naší společnosti, a hlavně našim zaměstnancům spolehlivé a bezpečné prostředí pro pokračování v další práci. S některými výrobními společnostmi skupiny OMNIPOL dlouhodobě spolupracujeme a přímé zapojení do skupiny naše vzájemné aktivity ještě prohloubí. Naši důvěru jen podporuje fakt, jak dobře vedené a prosperující společnosti do této skupiny již patří,“ dodala Ilona Plšková, ředitelka společnosti Aircraft Industries.
Hlavní výzvou pro Omnipol (a Aircraft Industries) bude najít náhradní trhy za Rusko, které bylo stěžejním trhem letadel L-410. Společnost Aircraft Industries se po uvalení sankcí na Ruskou federaci dostala do existenčně nebezpečné situace. (Foto: planes.cz)
Nevíte, na výrobu kolika strojů mají zásoby a kolik strojů bylo již v Rusku za existence Ruského vlastnictví Letu vyrobeno?
Až v rusku smontují co tam mají, tak domontovali, žádné díly se jim nedodají.
Taky by mě to zajímalo. Ale asi to dopadne jak s platbami za ruský plyn nebo ropu. Hodně humbuku okolo a pak vše zůstane jak je.
Bylo by určitě zajímavé, jaké překvapení nastane ohledně výroby L410 v Rusku a používání průmyslového duševního vlastnictví, certifikací a oprav.
V Rusku se tuším v posledních letech montovalo více Turboletů, nežli v Čechách, nebo se mýlím?
Může někdo s více informacemi okomentovat?
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Nechci Rusům moc křivdit i když bych teď rád. Umí sice vyrobit stroje, které jsem donedávna obdivoval( SU,MIG), ale na tak složitý stroj jako je naše poctivá,překrásná dáma L-410 nemají správné kladívka.
Kecám ve fabrice, kde se montují L-410 zatím myslím žádná celá vyrobena nebyla. Na nakládacích tam z Kunovic vozili stavebnice ve stavu ARF, stačí osadit motor, přístroje a piloty.