Termín nástupu 777X na trh se posunuje. Výroba přerušena.
V rámci konference s investory o výsledcích prvního čtvrtletí Boeing 27. dubna potvrdil, že dodávky typu 777X sklouznou z konce roku 2023 na rok 2025. První informace o zpoždění programu 777X se objevily minulý týden. Podle původních plánů měl 777X přijít na trh v roce 2020. V soudobé historii Boeingu se jedná o rekordní zpoždění v uvedení nového letadla na trh.
Zpoždění v nástupu do komerčního provozu bylo u jednotlivých typů následující:
Výrobce zároveň oznámil, že s cílem omezit skladové zásoby (letadel) je výroba typu 777X přerušena do roku 2023. Boeing má v různé fázi rozpracovanosti 20 letadel 777X ( 3x All Nippon Airways, 9x Emirates, 5x Lufthansa, 3x Qatar Airways). Ve zkušebním provozu má čtyři prototypy.
Tak jak narůstá zpoždění a Boeing zároveň není schopen plnit slibované termíny, roste netrpělivost na straně zákazníků i na finančních trzích. Zejména se to týká Emirates, které jsou se 115 objednávkami největším zákazníkem typu. Šéf Emirates Tim Clark uvedl, že sice ještě objednávky neruší, ale varoval, že trpělivost aerolinky není nekonečná.
Bolestnější bude zpoždění pro Qatar Airways, které jsou se 74 objednávkami druhým největším zákazníkem. Aerolinka nepřejímá objednané A350, 23 A350 má uzemněných a plánuje vyřadit letadla A380. Absence širokotrupých letadel tedy může být citelná. Navíc šéf skupiny Qatar Airways Akbar Al Baker vloni po oznámení Boeingu o posunu termínu na rok 2023 vyjádřil přesvědčení, že Qatar převezme první exempláře 777-9 již v roce 2022.
Ztráty za první čtvrtletí výrazně stouply. Akcie padají.
Trhy nepotěšily ani finanční výsledky, které zůstaly hluboko za očekáváními (která nebyla vysoká). Čistá ztráta vyrostla v prvním čtvrtletí z loňských 561 milionů dolarů na 1,24 miliardy v prvním čtvrtletí tohoto roku. Divize komerčních letadel hospodařila se ztrátou 859 milionů dolarů, a to zejména kvůli výpadku letadel 787. Nedařilo se ani divizi Obrana, jejíž výnosy se propadly o 24 %. Ztráta i propad tržeb byly větší, než analytici předpokládali.
Základní ztráta na akcii činila 2,75 dolaru, tržby jsou 13,99 miliardy dolarů. Ztráta na akcii je zhruba desetkrát větší, než předpokládali analytici, tržby se očekávaly okolo 16 miliard dolarů.
Posunutí nástupu typu 777X vyvolá další náklady, dodatečné náklady si vyžádá posun i dodávek 787. Další zátěží bude také výroba letadel Air Force One.
Jasný konec tak k dnešnímu dni nemá ani program 777X, ani obnovení dodávek letadel 787. Velmi nepřehledná zůstává situace kolem certifikace verze 737 MAX 10, ke které by mělo dojít v příštím roce. Boeing se intenzivně domáhá zajistit pro 737 MAX 10 výjimku z nadcházejících certifikačních standardů platných od příštího roku.
Akcie firmy aktuálně klesají o více než 10 %, od počátku roku klesly o 28 %. Nyní jsou na 17měsíčním minimu. (Graf: Google, foto: Yahoo)
V kazde civilizovane spolecnosti by manazment po tolika spatnych kvartalnych vysledcich odstupila. Calhoun a Miller jsou nekompetentni prasata kterym jde jen o bonusy. Smutne... a myslim ze bude jen hur !
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Calhoun dostal po Muilenburgovi za úkol vytáhnout Boeing z průšvihu s MAXama. Jenže se ukazuje, že ten podnik je ve s... prohnilý mnohem víc, než si kdo nezasvěcený myslel, a náprava se ne a nedaří ani po třech letech, mj. i proto, že Boeing nebyl v tom průšvihu sám, ale zdatně mu sekundovala FAA.