Letiště Praha zveřejnilo výsledky za pandemický rok 2020

  • 31.07.2021 17:00

Skupina Letiště Praha za rok 2020 vykázala provozní ztrátu EBITDA* ve výši 687 milionů korun. Negativní vliv na hospodaření měla největší krize v letecké dopravě, pandemie onemocnění COVID-19, která zapříčinila pokles počtu cestujících o téměř 80 %. To významně ovlivnilo také handlingové služby odbavení cestujících i letadel, které poskytuje dceřiná společnost Czech Airlines Handling. Pokles provozu i částečná nejistota na trhu se dotkly i segmentu údržby letadel, kterou zajišťuje Czech Airlines Technics. 

Hrubá provozní ztráta (EBITDA) společnosti Letiště Praha, jež provozuje největší mezinárodní letiště České republice, však dosáhla po předchozích rekordních letech za uplynulý rok celkem 459 milionů korun. Letiště Praha zůstalo jako kritická infrastruktura státu otevřené po celou dobu pandemie a zajišťovalo mimo jiné odbavení důležitých repatriačních i nákladních letů se zdravotnickým materiálem. Financování provozu letiště bylo zajištěno v roce 2020 z vlastních zdrojů a o externí úvěr požádala společnost až na samém konci roku. I přes postupné obnovení letů do desítek destinací a zvyšování poptávky po cestování, bylo loni na Letišti Václava Havla Praha odbaveno pouze 3,7 milionu cestujících což představuje pokles o téměř 80 % oproti roku 2019, kdy byl pokořen dosavadní rekord téměř 18 milionů odbavených cestujících za jediný rok. V současné době se z Prahy létá již do více než stovky destinací a s uvolněním cestovních podmínek zájem o cestování roste. Podle odhadů by se letectví mohlo na hodnoty z roku 2019 vrátit přibližně za čtyři až pět let.

Společnost Czech Airlines Handling (CSAH), která zajišťuje na Letišti Václava Havla Praha komplexní služby pozemního odbavení cestujících, letadel, nákladu a pošty, dosáhla v roce 2020 hrubé provozní ztráty 126 milionů korun.

Hrubá provozní ztráta (EBITDA) společnosti Czech Airlines Technics (CSAT), která zajišťuje v Praze údržbu a opravy letadel i letadlové techniky, dosáhla za rok 2020 hodnoty 102 milionů korun. V oblasti těžké údržby provedla v roce 2020 i přes pandemii přibližně 80 revizí a podařilo se jí uspět ve výběrových řízeních na nové zákazníky i rozšířit nabídku služeb. „Rozhodli jsme se reagovat na nové výzvy na trhu a nabídnout zákazníkům nový segment krátkodobého i dlouhodobého parkování letadel společně s našimi službami údržby, navázali jsme spolupráci s leasingovými společnostmi, ale také jsme rozšířili oprávnění o nové typy letadel a dokončili významné investice v rámci divize letadlových podvozků. Do další sezóny jsme tak vstoupili aktivně a pokračujeme v rozvoji všech našich divizí,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.

 



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace