Dne 17. července 1996 došlo krátce po startu z New Yorku (JFK) k explozi Boeingu 747-100 (N93119) letícího na lince TWA800 do Paříže. Při katastrofě zahynulo všech 230 osob na palubě.
V rámci vyšetřování příčin katastrofy rekonstruovala NTSB (Národní rada pro bezpečnost dopravy) z nalezených trosek letadla skelet Boeingu 747-100. Ani čtyřleté vyšetřování včetně mnohačetných experimentů však skutečnou příčinu katastrofy neodhalilo. Vyšetřovací zpráva NTSB konstatuje jako pravděpodobnou příčinu katastrofy zkrat instalace v palivové nádrži, která přivodila explozi palivových par. V době katastrofy bylo letadlo staré 25 let.
Po ukončení vyšetřování byl skelet přesunut do výcvikového střediska NTSB v Ashburnu, kde sloužil pro potřeby výuky dalších 20 let.
Jak nyní oznámila NTSB, vzhledem k pokroku vyšetřovacích metod jako je např. 3D skenování jsou rekonstrukce velkých částí trupu nyní méně důležité, než tomu bylo v minulosti. Zároveň se blíží také termín ukončení pronájmu prostor v Ashburnu.
NTSB proto rozhodla skelet důkladně oskenovat technologií 3D a poté zlikvidovat. Na přání pozůstalých se skelet nemůže stát součástí žádných veřejných expozic. (Foto: wje.com, politico.com)
Ano, to by pozůstalí ocenili. Veřejné expozice ne, ale do frcu jako suvenýr ano.
Škoda, mohli to rozprodat na suvenýry.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Škoda že to nepujde do žadný tý expozice, jistě by to byl velmi cenný kousek