Jedním z cílů Airbusu v rámci programu ATTOL (Auronomous Taxi, Take -Off and Landing) je připravit letadla k plně automatizovanému komerčnímu provozu a taková letadla nabídnout trhu jako první na světě.
Airbus nyní úspěšně zakončil program letových zkoušek ATTOL, v rámci kterého uskutečnil letadlem A350-1000 přes 500 letů, z nichž 450 letů bylo věnováno doladění algoritmů a shromáždění potřebných dat, 30 letů proběhlo zcela autonomně.
Autonomní vedení letu má odlehčit zátěž pilotů a umožnit jim koncentrovat se na více strategické úkoly, které nelze svěřit automatice. Pokrok v automatizaci vedení letů by měl vést k dalšímu zvýšení bezpečnosti letů a přispět větší efektivnosti provozu.
Program ATTOL je součástí širšího úsilí Airbusu, v rámci kterého se zkoumají nové materiály, alternativní pohonné systémy, laminární profily, automatizace a komunikace. Spolu s vysokou mírou automatizace a robotizace výroby chce Airbus transformovat výrobu, provoz a údržbu letadel. (Foto: Airbus)
Má někdo info o tom, zda se při těchto testech simuloval kolizní let a funkce TCAS? Nebo je to mimo mísu?
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Je na výsost smutné že skončily letadla A-380 a světoví výrobci letadel se zabývají fenoménem jako plně digitální automatizované letadlo.