Poté, kdy Emirates ohlásily, že sníží počet pracovníků o 30 % a poté, kdy se před dvěma týdny vyjádřil šéf Emirates, že s A380 je konec, bylo otázkou času, kdy společnost oznámí rozhodnutí redukovat svou flotilu a kolik letadel A380 odepíše. Zatím neoficiální informace naznačují, že Emirates vyřadí na 46 letadel A380 ze stávající flotily 115 strojů. Pojem vyřazení je eufemismem, neboť letadla zřejmě půjdou rovnou do šrotu. Přitom dalších osm strojů mají Emirates ještě převzít.
I přes očekávané vyřazení takřka padesáti letadel zůstávají Emirates zdaleka největší provozovatelem A380, a to s výrazným náskokem před Singapore Airlines s devatenácti exempláři. Rozhodnutí má být oficiálně potvrzeno během několika dní.
Pro Emirates, které založily svůj úspěch na A380 a nebývalé míře komfortu, nejde jen o vyřazení typu, ale rozhodnutí naznačuje i konec epochy úspěšného růstu Emirates.
Pandemie koronaviru, která vyvolala prudký pokles poptávky po leteckém cestování, se zdá být poslední ranou pro A380. Lufthansa, Air France, Qantas a Singapore Airlines již k vyřazení A380 přistoupily.
Další superjumba jsou odkládána k dlouhodobému uskladnění. To ukazuje, že společnosti nepočítají s tím, že by se taro letadla měla v dohledné době vrátit do provozu. Air France vrátila část svých A380 leasingové společnosti a čtyři A380 odložila koncem dubna v Tarbes. Lufthansa poslala do Španělska osm superjumb, z nichž šest se podle informací Lufthansy do provozu už nevrátí. British Airways počátkem dubna poslaly polovinu svých A380 na odkladiště do francouzského Châteauroux. Singapore Airlines uložily čtyři ze svých devatenácti A380 v Alice Springs. (Graf: Will Horton, foto: British Airways)
Stroje Airbus A-380 se stávají nepřehlédnutelnou legendou svou elegancí velikosti a noblesou nebes své doby.Ikdyz A-350 jsou modernější a jistě i úspornější, A-380 bylo první a bude věčné ve vzpomínkách některých lidí.
A 380 byly sice technicky velmi "vymakané", ale byly na hranici rentability už za létacího boomu, jsou prostě příliš velké. Takže financovat jejich provoz v následujících 5 letech, kdy se k loňským číslům budeme pouze pomalu a pracně přibližovat, může pro své potěšení jen někdo, kdo neví co s prachama. A jak vidno, ani ti šejkové nejsou tak zazobaní.
Toto bolestné a zcela jistě hodně uvážené rozhodnutí je zřejmě založeno na poznatku, že proti viru SARS-CoV-2 vakcína asi hned tak nebude, jinak to nedává smysl. Protože tak, jako jsou lidé, kteří si koupí BMW X5, i když je 5x dražší než Tucson, stejně tak si rádi připlatí za A380 a nemusí za každou cenu ušetřit a trávit x hodin v cattle class nějaké nízkonákladovky. Myslím si, že jich není málo, ale svým věkem obvykle patří spíše do té ohroženější části populace, takže toho nyní moc nenalétají.
Skvělé letadlo, mám úžasný zážitek ze zahajovacího letu CDG-LAX 2012.
Obrovská škoda...kvůli Covid19 komedii.
Achjo..... Moje nejoblíbenější letadlo, přestane létat kvůli této celé frašce. Všichni si furt stěžuji a bankrotují. Vlády ať okamžitě vše uvolní (bez omezení) a můžeme fungovat dál. Tyto opatření stejně nepomůžou.
To je strašná škoda. Toto letadlo bylo létajícící hotel. Vždy jsem se snažil si rezervoval sedadlo na horní palubě, tam bylo takové ticho, že se dalo spát nebo relaxovat i bez sluchátek. Lepší komfort látání jsem nikdy nezažil. Bude mi chybět!
Těch 8 nových bude nejlevnější rovnou poslat do šrotu.
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Takoví jako Luboš si můžou zakoupit klíčenku vyrobenou z části A380.