Společnost Emirates informovala zákazníky rušených letů, že jako kompenzaci za zrušené lety obdrží voucher nebo mohou svou letenku použít během následujících 24 měsíců. Voucher přitom nedostávají automaticky, musí si o něj požádat. Potud zatím vše v pořádku.
Nárok na refundaci, tj. vrácení peněz, však vzniká teprve za rok. Upozornil na to deník The Independent. Protože se jedná o neobvyklý postup, server planes.cz požádal o vyjádření místní zastoupení Emirates, které potvrzuje, že „pokud se poukázky nevyužijí do 12 měsíců, mohou si jejich majitelé požádat o refundaci.“ Cestující zrušených letů, kteří nestojí o další služby Emirates, jsou tak nuceni zálohovat společnost po dobu jednoho roku.
Rozhodnutí Emirates je nejenom neobvyklé, nepřívětivé a nejspíš v rozporu s rozhodnutím Evropské komise 261/2004 z roku 2004, které požaduje, aby cestujícím zrušených letů byla poskytnuta možnost vrácení peněz za „uspokojivých podmínek“.
Připomínáme, že Emirates zastavily své lety ve středu 25. března, a to na základě rozhodnutí Spojených arabských emirátů uzavřít svá letiště. Cestujícím, kteří se to dozvěděli s předstihem pouhých dvou dnů, nebylo nabídnuto náhradní řešení. Tedy kromě již zmíněných voucherů, které v dané situaci cestujícím nijak nepomohou. Postup je tím více zarážející, že se jedná o renomovanou společnost s rozhodujícím objemem tranzitního provozu.
Přístup Emirates rozhodně neodpovídá čtyřhvězdičkovému ratingu Skytrax a kontrastuje s postupem Qataru, který pokračoval v tranzitních letech, a to i přes uzavření letiště Dauhá. (Foto: independent.ie, planes.cz)
->Luděk Chrástek. To jste měl štěstí. Já měl letět z Prahy do Marrakeshe rovněž 19.3., žádost o refundaci se mi podařila až třetí den pokusů, s manuálním vyplněním formuláře. Nyní přišla informace, že stále "zpracovávají". Peníze nedorazily. Měl jste tedy velké štěstí.
Emirates se vyznamenali ještě dalšími protiprávními kroky:
v případě zrušení letu den před odletem odmítali cestující bezplatně překnihovat na následující volný let. Přičemž povinností je, je-li místo v letadle bez ohledu na knihovací třídu, či cestovní třídu, cestujícího dopravit do cílové destinace. Je-li místo u jiné společnosti, pak převystavit letenku na jiného dopravce. Toto EK zásadně odmítali. Při poruše A380 v Praze mé klienty přesměrovali na Turkish až v momentu hrozby kompenzací podle EU261/2004, kdy jsem jim udělal spočítal, že to vyjde levněji. Před tím agenti říkali, že to technicky nejde. Je vidět, že finance a morálka, či dobrý vkus jsou minimálně u bohatý šejků na odlišné straně vah. Mimo jiné, doplatky které požadovaly za poslední místa v letadle ze Sydney do Prahy byly mezi 11000-110000 Kč. Jedněm klientkám dokonce sdělili, že zrušili úplně poslední let do Evropy a ten nakonec odletěl. Thumb down, EK.
ale KLM a Air France mají stejnou praxi, jenom nikde moc nepíšou o možnosti refundace. I u nich je možné letenku stornovat v případě zrušeného letu, ale na proplacení je potřeba si počkat rok.
Jak se říká, pořád lepší než rezavým drátem do oka.
Ludek Chrastek: no jo, jenze 19.3 byla situace poněkud odlišná od dnešní situace. Tehdy byl přístup ... poněkud odlišný
Komárek: Jaké chybové tarify máš na mysli?
Emiarates alespon slibuji ze budou vracet penize . KLM zrusila let a nadiktotoval bud prebookovani do 3 mesice zdarma nebo pozadat o POPLATNENEM vaoucher na rok ! Je to ve souladu s cim?
Asi KLM vi lip nez ostatni a do 3 mesice bude mozne letat z Prahy do Amsterdamu ...
Měl jsem let na 19.3. z Bratislavy na Maltu, Slovensko uzavřelo pár dní před odletem všechna letiště. Během dvou dnů mi Ryanair oznámil zrušení letu a rovnou nabídnul výběr mezi vrácením peněz a nebo změnu letu. Zvolil jsem refund a během týdne jsem měl peníze zpět na účtu. A ještě jsem na tom vydělal, protože mezi dobou nákupu a vrácení letenek koruna oslabila o cca 2kč/€ Nic jsem nemusel urgovat ani sám o nic žádat nebo vyplňovat nějaké formuláře, vše bylo na jedno kliknutí v mailu. Ale možná to bylo tím, že ještě nikdo nepočítal s tím, že se úplně zastaví provoz a budou nulové příjmy.
Nevím, co jste čekali, že budou vracet v plné výši peníze z Vašich "chybových tarifů", kde se vezete za cenu zavazadla? Oni by ty peníze dokázali vyčlenit kdyby se nejednalo o 100% zákazníků.
Minulý týden jsem s nimi letěl a letuška pomalu brečela, že teď budou všichni od nich bez práce a bez peněz.
Yirina by mohla okomentovat a hned Emirates vychválit. Tedy pokud tam ještě pracuje.
Celkem 17 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Lol