Zastaven prodej letenek na přímé lety Hainan Airlines mezi Prahou a Pekingem

Web respekt.cz dnes uvedl informaci o ukončení prodeje letenek na období platnosti letního letového řádu.

Letiště Praha nám k této události poskytlo následující vyjádření:

Letecká společnost Hainan Airlines nás informovala o přerušení prodejů letenek na lince mezi Prahou a Pekingem od března letošního roku. Žádné další změny nám v tuto chvíli nepotvrdila. Doporučujeme tedy pro více informací kontaktovat přímo leteckou společnost.

Letiště Václava Havla Praha má momentálně kromě spojení do Pekingu také další tři přímé linky do Číny. Jedná se o pravidelnou linku do Šanghaje, Si-anu a Čcheng-tu. Tyto linky zůstávají v provozu i v rámci aktuálního letového řadu a v tuto chvíli nemáme od leteckých společností informace o tom, že by na těchto linkách mělo v dohledné době dojít k nějakým výraznějším změnám. Obecně platí, že situace se může pochopitelně z provozních či jiných důvodů kdykoliv změnit. Jakékoli takové změny jsou vždy na rozhodnutí dané letecké společnosti.

V roce 2019 využilo přímých leteckých spojení mezi Prahou a Čínou celkem 188.000 cestujících v obou směrech. Jedná se ovšem o všechny cestující na přímých linkách bez ohledu na národnost, turisté čínské národnosti do Prahy cestují také na jiných nepřímých linkách s přestupem.

Přímá letecká spojení máme do těchto čínských destinací:

  • Hainan Airlines - Peking - 3x týdně – zahájení 2015
  • China Eastern Airlines - Šanghaj - 5x týdně - 2016
  • China Eastern Airlines - Si-an - 2x týdně – 2017 (mezipřistání na lince do Šanghaje)
  • Sichuan Airlines - Čcheng-tu - 2x týdně – 2016

Související fotky


Související články

Související kategorie

Komentáře



Vojtech (...79.55...)
23.01.2020 15:59

Jirka nebyl se svým příspěvkem daleko od pravdy:
https://zdopravy.cz/letecka-linka-praha-ceske-budejovice-pro-cinany-pripravujeme-se-tvrdi-jihocesi-40201/

Rampa - nepřihlášený host (...188.254...)
23.01.2020 15:25
ad Komárek

cit. "Přímé dálkové linky z/do ČR nejsou výdělečné ani v režii ČSA, ani v režii nikoho jiného (nikdy nebyly - vždy byly dotované jinými spoji)."

Na tom není ani zbla pravdy. Víc k tomu není co dodat, snad jen že u ČSA je to přesně naopak - linka do Soulu je jedna z nejvýdělečnějších.

Anna Dubska - nepřihlášený host (...135.20...)
23.01.2020 14:46

Zruseni HU PRGPEK se ekonomicky hodilo HNA, to je zrejme. PAX obsazenost poslednich 6 mesicu 60-70 % nemuze byt rentabilni. Nicmene politicky podtext je zrejmy, linka byla politicky a mozna i ekonomicky ( ekonomicky pouze z cinske strany ) podporovana a diky prazske radnici podporu kazdopadne ztratila v obou smerech.

Nicmene linka 3U - SZX - byla zrusena zcela jiste z politickych duvodu. Respektive byla vzhledem ke zhorsujicim se vztahum odeprena financni podpora teto linky z politickych duvodu z cinske strany, coz vedlo k zastaveni realizace od HQ 3U CTU cca 3 tydny pred ohlasenym prvnim letem.

Komárek - nepřihlášený host (...42.239...)
23.01.2020 14:22
Re: Rampa

Věřte tomu, nebo ne, ale Česká republika, potažmo Praha bohužel nemá tak velkou kupní sílu, jak byste si představoval. Přímé dálkové linky z/do ČR nejsou výdělečné ani v režii ČSA, ani v režii nikoho jiného (nikdy nebyly - vždy byly dotované jinými spoji). Letištím v blízkém Německu nebo Rakousku se bohužel stěží můžeme rovnat.

Abych Vás uklidnil, nesouvisí to pouze s ekonomickou stránkou ale s tím, že tady v porovnání s okolními zeměmi nemáme tolik národů a pronárodů, které by cestovaly. Český letecký trh je zkrátka specifický.

Vojtech (...79.55...)
23.01.2020 12:25

Divil bych se, kdyby zrušení linky nesouviselo s aktuální napjatou situací.
A i kdyby náhodou ne, jistě se Číňani budou tvářit, že to tak je, aby ukázali, jak nás potrestali :-)

Rampa - nepřihlášený host (...24.140...)
23.01.2020 12:22
Widebody linky

Pro mě je to především symptom toho, že s widebody linkami to zdaleka nebude tak slavné, jak to vypadá.

1. Praha přichází o spojení s Pekingem, tj. - bez ohledu na politiku - s jednou z nejvýznamnějších metropolí světa.
2. Praha už po několik let nemá celoroční spojení s New Yorkem a nedaří se jí to změnit. Tohle nějaká nízkonákladovka do Hanoje opravdu nenahradí.
3. S novým letovým řádem nebude obnovena druhá frekvence Emirates do Dubaje, čímž Praha přichází o pravidelný provoz 777.
4. S loňským rokem Praha přišla o nákladní linku China Airlines do Tchaj-peje, čímž skončil též pravidelný celoroční provoz 747.
5. Plánovaná linka do Šen-čenu byla zrušena před zahájením letů.

Ohlášená linka American do Chicaga je samozřejmě příjemná věc, stejně tak druhá rotace Qatar s widebody letadlem, na druhou stranu řadu dalších věcí se nedaří dotáhnout: Bangkok, Tokio, Dillí, Tchaj-pej. Velké společnosti o to zjevně přílišný zájem nemají, takže to zachrání leda nějaký low-cost (Air Asia X, Bamboo apod.). O stavu dálkové flotily ČSA ani nemluvím, protože to nemá cenu. (Přitom linka do Soulu je jednou z nejziskovějších.)

HonzaŠ - nepřihlášený host (...30.171...)
23.01.2020 11:59

odpověď Jirky mě moc pobavila - za mě 120 bodů ze 100:-), nicméně si myslím, že pravdu mají HKFlyier a milhaus...HNA Group se nachází ve velice vážných ekonomických problémech a nemá peníze na provoz......

HKFlyier - nepřihlášený host (...181.245...)
23.01.2020 11:54
Toto není polické rozhodnutí!

Tento krok ze strany Hainan nemá s největší pravděpodobností s politikou vůbec co dočinění a ke zrušení letů došlo čistě na základě ekonomických ukazatelů. Celá Hainan Group se již minimálně 7 měsíců potácí v hlubokých ekonomických problémech, kdy nemají nejen na splátky letadel. Co jsem zaslechl posledně od jejich pilotů, tak cash flow je tak mizerná, že jak piloti, tak palubní průvodčí a zřejmě i další zaměstnanci čekají na výplatu mzdy se zpožděním a desítky pilotů odcházejí k jiným společnostem. Pokud vím, tak existuje i dohoda s EK o přesunu určitého počtu pilotů z HNA k Emirates. Celkem by prý mělo jít o odchod nebo přesun jedné třetiny pilotů HNA. Všechny A350 budou v nejbližší době vrácena leasingovkám. Tzn. že nejpravděpodobnější je, že HNA nejspíš prostě nemá či nebude mít dostatek letadel, aby obsoužili všechny destinace a tak ty, které jsou prodělečné, popř. málo výdělečné, prostě zavře. Vůbec bych za tím nehledal politiku, jako někteří přiblblí novináři, kteří o leteckém businessu vědí velký kulový.

Jirka - nepřihlášený host (...228.68...)
23.01.2020 10:36
Mýlíte se....

Hainan linku do Prahy zrušila kvůli neustálým stížnostem pasažerů na uzavírky silnic a dálnic a na neustálé kolony a objížďky směrem z Prahy na Český Krumlov. Autobusy jedoucí s nimi z Prahy měly nedostačující kapacitu a byly zpožděné.Proto se vedení Hainanu rozhodlu tuto linku vést přímo do Českých Budějovic na tamější nové otevřený International Airport. Výjde je to i levněji, protože z Budějovic do Krumlova budou nasazeny velkokapacitní kloubové autobusy (pokud neshoří), které nemusí za vjezd a parkování v Krumlově platit nehorázné ceny. Cathay Pacific od února otevírají novou linku z Hong Kongu na Pardubický Kašparův International Airport.Tuto linku by chtěli na zimní sezónu prodloužit buď do Vrchlabí, nebo Volanova u Trutnova. Pasažeři by tak měli odtud lepší spojení na uměle zasněžené sjezdovky v Krkonoších s možností zapůjšení lyží přímo na palubě letadla, stejně, jako to zavedl nový pardubický nízkonákladový dopravce Semtex Airways, který na svých linkách z Isfahánu, Pyongyangu a Kábulu se službou SkiAndGo! - tedy půjčováním lyží a snowboardů již sklízí úspěch.

milhaus (...86.243...)
23.01.2020 10:00

Kdyby ta linka vydělávala, tak by ji nezrušili, druhá věc je že Hainan je na tom celkově špatně a nemá na splátky letadel, takže je od výrobců a leasingovek neodebírá a některá vrací. Například 787 Bamboo Airways byly taky původně pro Hainan.

Celkem 16 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace