Wizz Air oznámil čtyři nové linky do Petrohradu. Dalších dvacet připravuje.

Udělení „sedmé svobody“ petrohradskému letišti Pulkovo vyvolalo velký zájem nízkonákladových společností o tuto destinaci. V rámci „sedmé svobody“ mohou letecké společnosti provozovat lety z 21 zemí, kterým tato svoboda byla udělena. Naneštěstí řada atraktivních destinací je ze seznamu vyjmuta. To se týká např. Prahy, Londýna, Paříže, atd. Zájem o lety do Pulkova již vyjádřil easyJet, Ryanair a Wizz Air. 

Wizz Air nyní ohlásil otevření nových linek z Bratislavy (od 1. června, 4x týdně), Vilniusu (3. června, 2x týdně), Bukurešti (3. června, 2x týdně) a Sofie (2. června, 3x týdně). Lety do Bukurešti a Sofie se přitom musí vyhnout ukrajinskému vzdušnému prostoru. Ceny letenek začínají od 29,99 EUR za jeden směr. To je výrazně méně, než kolik stojí letenky nabízené nyní tradičními společnostmi. Ruská nízkonákladová společnost Poběda mezinárodní lety z Petrohradu od loňského roku neprovozuje, a to kvůli konfliktu s ruskou celní správou. Wizz Air zahájil vloni lety do Petrohradu z Budapešti a Londýna (v rámci pobočky Wizz Air UK).

Wizz Air postupně otevře dalších 20 až 25 linek z Petrohradu, zatím však perspektivní linky nekonkretizoval. Šéf Wizz Airu zatím jmenovitě pouze Izrael. Dopravce očekává, že díky zavedení bezplatných elektronických víz na cesty do Petrohradu a Leningradské oblasti budou polovinu cestujících tvořit cizinci a spoje se budou těšit vysoké poptávce.  

Wizz Air přepravil v loňském roce takřka 40 milionů cestujících a zaznamenal nárůst o 20 %. Letos společnost plánuje růst o 18 %, tj. chce přepravit asi 47 milionů cestujících. Wizz Air těží z toho, že jeho rozvoj nebrzdí nedostatek letadel, a využívá dobré znalosti východních trhů. Obojí představuje významnou konkurenční výhodu proti Ryanairu. Ten zatím konkrétní plány na ruskou expanzi neohlásil a je možné, že vzhledem k absenci dodávek Boeingů 737-8200 ani nebude mít pro nové trhy potřebné kapacity. Naopak omezením Wizz Airu je, že nenabízí lety s přestupem.

Wizz Air dnes provozuje 120 letadel s průměrným denním využitím kolem 12 hodin. Objednáno má 269 letadel, především A321neo, a to včetně 20 letadel A321XLR s prodlouženým doletem.  V roce 2027 plánuje Wizz Air asi 285 letadel (200 A321neo pro 239 cestujících, 20x A321XLR a 65x A320neo). (Obr.: Wizz Air)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Související kategorie

Komentáře



Peter Pšenica (...168.131...)
21.01.2020 11:30

Určite by takéto spojenie bolo fajn, ale rád by som upozornil na fakt, že proklamované ceny od 29,99 EUR one-way sú k dispozícii len v úplne neatraktívnych dňoch a obdobiach, pričom sa (aspoň momentálne v prípade Bratislavy) ani nedajú nájsť. Bežne skôr narazíte na ceny 129,99 EUR one-way a to už teda 260 EUR za let Wizz Airom, len s malou príručnou batožinkou typu malý ruksak je tak trochu "mimo mísu"... Ale beriem to tak, že po ohlásení nových letov spoločnosti ako Wizz Air či Ryanair nasadia vysoké ceny a potom pri rôznych výpredajoch sa nájdu aj ceny nižšie. Tiež by som rád upozornil na dôležitú poznámku "subject to regulatory approval", čo môže byť zložitejšie ako sa na prvý pohľad zdá...

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace