Švédský výbor pro řešení spotřebitelských sporů překvapivě rozhodl ve prospěch společnosti SAS. Dopravce nemusí cestujícím letů, které byly zrušeny koncem dubna a počátkem května v důsledku stávky pilotů, vyplatit kompenzace. Rozhodnutí je odůvodněno tím, že společnost SAS učinila vše, co bylo v jejich silách, aby stávku odvrátila. Proto je stávka považována za událost „mimo kontrolu dopravce“ podle regulace EU. V důsledku stávky pilotů bylo zrušeno takřka 4000 letů.
Tento případ dokládá, nakolik se liší výklad směrnice EU261/2004 v jednotlivých členských zemích EU. Cestující na jednotném evropském trhu tak mají odlišná práva na kompenzace, a to podle toho, kde je konkrétní případ posuzován. Dalším problémem nařízení je jeho obtížná vymahatelnost. (dw.com)
Zajímavý precedens ... a taky nesmysl. Zaměstnance si aerolinka sama vybrala, tudíž za ně odpovídá. Neříkám ,že jsou stávky zcela fér ,ale cestující si odškodnění zaslouží .
yks82: v čem ten rozum spočívá?
považovat stávku vlastních zaměstnanců za "vnější vliv" je poněkud... odporující zdravému rozumu.
je hezké vidět, že občas zvítězí zdravý rozum...
261/2004 je nařízení, ne směrnice
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Nátlaková akce zaměstnanců je bohužel něco, co dopravce opravdu nemůže ovlivnit. Pokud je legální, že mi někdo narušuje můj byznys, ačkoliv plním řádně podmínky dobrovolně podepsané pracovní smlouvy, akorát zaměstnanec má z nějakého důvodu pocit, že má dostávat více peněz, tak bohužel budou vznikat takovéhle situace. Dopravce už tak utrpí škodu, kterou mu nikdo nekompenzuje a samotný fakt, že cestujícím zajistí ubytování, stravování a náhradní řešení přepravy mi přijde více než dostačující. Cestující si odškodnění zaslouží, ale od stávkujícího personálu. Zákony ale bohužel tyto nátlakové organizace chrání více než ty, jež jsou jejich jednáním poškozeni. Penalizovat za to aerolinku ještě více, než přímými škoda, které utrpěla, by mi pak v takovém případě přišlo významně nespravedlivé. Tj. o důsledky stávky se bohužel dělí aerolinka a cestující...