United Airlines mohou zavrhnout jako alternativu pro náhradu svých Boeingů 757 a 767 dlouho zmiňovaný Boeing NMA. Chtějí znát rozhodnutí Boeingu o vývoji.

  • 23.07.2019 17:00

United Airlines hledají náhradu za 130 dosluhujících letadel Boeing 757 a 767. Nyní požadují po Boeingu, aby vydal jasné stanovisko, zda bude v dohledné budoucnosti vyvíjet a vyrábět Boeing New Mid-Market Airplane (NMA).

Boeing již minimálně dva roky rozhodnutí odkládá. Formální oznámení o zahájení vývoje se očekávalo vloni na přehlídce ve Farnborough, ale bylo odvoláno. Nyní odvětví letectví očekávalo vyhlášení v Paříži, ale opět k němu nedošlo. Boeing nyní uvádí rok 2020, ale přes značný posun termínu zahájení vývoje zatím nemění termín předpokládaného vstupu na trh, který zůstává na roku 2025.

V mezidobí se však výrazně změnila situace na trhu, neboť Airbus představil v Paříži nejnovější verzi Airbusu A321XLR s prodlouženým doletem. A rovnou dokázal pro nový typ zajistit 226 objednávek, závazků nebo opcí. Airbus prezentuje A321XLR jako alternativu letadel Boeing 757 a 767 a efektivní řešení pro přímé dálkové lety mezi menšími městy. Letoun má dolet až 8 700 km a pojme 220 cestujících. American Airlines objednaly na veletrhu v Paříži 50 strojů, kterými nejspíš nahradí 35 letadel Boeing 757-200.

United dnes provozují 76 Boeingů 757 a 54 Boeingů 767. Delta Air Lines mají 193  Boeingů 757 a 767.

Finanční ředitel United Gerry Laderman řekl, že k přijetí rozhodnutí již nezbývá moc času a firma proto chce znát plány Boeingu.

Od Boeingu odešel počátkem června šéf programu 737 MAX a jeho funkce byla následně spojena s funkcí šéfa program NMA. Analytici tento krok považují za signál, že program NMA je zmrazen. (Foto: Airbus)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace