[fotoreport] První pravidelný přílet A220 Air Baltic na lince do Prahy

Air Baltic a jeho Airbus A220 v Praze

Když se v březnu objevilo oznámení, že se od dubna 2019 bude v Praze objevovat Airbus A220-300 (dříve na trhu pod jménem Bombradier CS300) dalšího provozovatele (po linkách operovaných Swissem ze Švýcarska), byli jsme jako spotteři pozváni na první pravidelný přílet, který se konal 2.4. 2019 ráno. 

Air Baltic se rozhodl, že postupně vyřadí z provozu všechny svoje Boeingy 737 classic a Bombardiery DASH 8 a přejde na A220-300. Díky tomu, že se počet A220 ve flotile zvýšil na 15 exemplářů, vypravuje Air Baltic každé úterý, čtvrtek a sobotu na ranní linku BT479/480 právě A220.

Chvíli poté, co nás autobus vysadil poblíž TWY C, se od západu (dráha v užívání byla 06) objevila očekávaná silueta ...

 

... která po dosednutí začala intenzivně brzdit ...

 

... během čehož nám poskytla klamnou představu o své velikosti.

 

Po dobrždění vyjela na TWY L, což nám posktylo příležitost k fotografování v krásném ranním světle.

 

 

 

No řekněte sami, není fotogenický?

 

Po zastavení na stání 54, vystoupení cestujících a přistavení techniky jsme nezůstali na pochybách, kdože Air Baltic v Praze handluje.

 

A protože nejen drakem, kabinou a kokpitem živ je spotter, je třeba také fotek motorů Pratt & Whitney PW1500G, které A220 Air Baltic pohánějí.

 

 

 

 

Počtem sedaček konkuruje A220 Boeingu 737 MAX 7 (který zatím vypadá jako komerční propadák) nebo Airbusu A319neo (který je na tom podobně jako MAX 7). Protože jsou díky menšímu průměru trupu sedačky v řadách umístěny po pěti (místo šesti), je třeba, aby byl počet řad vyšší, což při pohledu do kabiny vzbuzuje spíše dojem Airbusu A320 nebo Boeingu B737-800.

 

Sedačky jsou sice velmi tenké ...

 

... ale místo pro nohy je ve v porovnání například s tuzemskou konkurencí královské. Ocení to cestující na dlouhých trasách, Air Baltic létají například z Rigy do Almaty, což dle tvrzení posádky představuje šestihodinové „fláky“.

 

No a protože už venku čekali v autobuse cestující na let zpět do Rigy, nakoukli jsme do kokpitu jen zběžně ...

 

... a pak už nás čekal je návrat a vrátnici a rozjezd do pracovního procesu.

Autor:


Fotografie k článku



Související kategorie

Komentáře



Lukáš Matoušek (...48.10...)
23.06.2019 00:04

Dobrý den, jaké spotterské kluby máte na mysli ?

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
13.05.2019 11:17
Lukáš, atlas

Toalety s oknem: a co TU134?
Chudost fotoreportáže: co když na víc prostě nebyl čas (a prostor)? Fotky docela pěkné, mně pohled na lopatky motoru přijde zajímavý.
A třeba tam byl někdo, kdo si tu kuchyňku s hajzlíkem vyfotil, a taky to sem dá.
Klidně jste mohli i vy ;-)

MK. (...192.13...)
11.05.2019 08:59

Lukas - musite se stat clenem jednoho ze dvou spotterskych klubu a pak se prihlasit.

Lukáš Matoušek (...89.144...)
10.05.2019 21:39

Dobrý den, jak je možné se dostat ne letištní plochu při příletu nové linky ?

MK. (...84.252...)
10.05.2019 13:12

Je tam vic mista nez v KLMacky 737. Vyzkouseno za vas :-)

Vojtěch Eliáš (...128.191...)
10.05.2019 02:10

Air Baltic měly svoje letadlo vystavené a přístupné už vloni na ILA v Berlíně a musím souhlasit s pisatelem, že místo na nohy je v ekonomické třídě opravdu nadstandardní. S tuzemskou konkurenci se to nedá vůbec porovnat a osobně mi připadalo, že je tam více místa než v B737 KLM, jejichž jsem poslední dobou častým uživatelem.

MK. (...192.13...)
09.05.2019 21:16

Vojtech: myslite, ze je ten trup dlouhy stejne jako "cervena cedule"? :-)

Roman - nepřihlášený host (...135.86...)
09.05.2019 20:24
Toalety

Atlas: jediné letadlo, které má okno na toaletě? A co MD-80?

Vojtech (...135.20...)
09.05.2019 16:54

Co je mysleno tou klamnou predstavou o velikosti? :)

MK. (...192.13...)
08.05.2019 22:18

Je to ve stejnem stylu, jako predchozi fotoreporty, ktere jsem psal.

Za upozorneni na chyby a namety dekuji, holt tentokrat korektor nebyl ve strehu.

Celkem 14 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace