Při katastrofě dne 22. dubna byl na letišti Norco v Kalifornii zničen unikátní Northrop N-9M. Podle Úřadu pro bezpečnost v dopravě NTSB se tak stalo při manévru, který mohl být výkrutem nebo důsledkem závady systému řízení. Létající křídlo je v letu notoricky nestabilní a problémy se stabilitou létajících křídel vyřešilo teprve zapojení počítače a řízení fly-by-wire. Pilot letounu při katastrofě zahynul.
Northrop N-9M vzlétl poprvé v roce 1942, a to jako testovací letoun pro vývoj bombardérů – „létajících křídel“ XB-35 a YB-35. N-9M byl třetinové velikosti než zamýšlené bombardéry. Model (a proto označení „M“ v názvu) byl postaven ze dřeva a poháněn dvěma motory. Northrop zhotovil pouze čtyři exempláře. Koncem 40. let armáda projekt létajícího křídla XB/YB-35 zrušila a dále experimentovala jen s YB-49. Tři exempláře N-9M byly poté sešrotovány a jediný, který patřil muzeu Planes of Fame, byl nyní ztracen při katastrofě. N-9M si můžete prohlédnout na videu zde.
Koncept použitý Northropem posloužil vývoji „neviditelného“ bombardéru B-2A Spirit.
Ke katastrofě došlo při přípravě na letecký den „Planes Of Fame“ 4. a 5. května v Chinu. (Foto: Planes of Fame, ABC News, Wings Herald)
To je fakt "novinka"...z velikonoc..
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Článek se odvolává, jak je patrné, na předběžné závěry šetření NTSB, které byly zveřejněny 2.května.