Dnes vstupuje v platnost nový letový řád pro letní sezónu. Na pražské letiště bude na pravidelných linkách létat 69 přepravců, kteří nabídnou lety do 162 destinací v 54 zemích.
Se začátkem platnosti letového řádu bude zahájen provoz na nové lince společnosti Air Arabia Maroc z Casablanky a Volotea z Lyonu. Ryanair od tohoto týdne přidává také lety do Bari, Billundu, Bournemouthu, Göteborgu, Kodaně, Marseille, Pescary, Rigy, Stockholmu (Skavsta), Trevisa a Zadaru. Počátkem června zahájí lety z Astany kazašské SCAT Airlines a Ryanair přidá linku do Palma de Mallorky. 7. června přiletí z Newarku první Boeing 767 United Airlines. V polovině měsíce pak z Antalye začne létat turecký SunExpress a z Cagliari nová linka Volotey. Nedlouho před koncem platnosti letního letového řádu pak v půli září přidá Vueling novou linku z Florencie a Ryanair začne na začátku října létat do Bordeaux. S novým zimním letovým řádem přidá ještě linku do Manchesteru. Oproti loňskému létu budeme například po zrušení základny postrádat lety Wizz Airu do Bergama, Keflavíku, Neapole, Tel Avivu a Trevisa, Hainan Airlines nelétají do Bělehradu.
Ryanair bude v době platnosti letního letového řádu nově létat také z Brna do Berlína (Schönefeld).
V následující tabulce najdete základní změny, které se týkají potvrzených nových linek a frekvencí.
|
Upozornění - údaje nezahrnují změny letového řádu Smartwings a ČSA.
Ze vzácnějších typů letadel můžeme očekávat Airbus A318 Taromu (čt), Fokker 100 na linkách Swissu, či Bombardiery CS100/300 neboli Airbusy A220 Swissu (po, pá, ne z Ženevy) a Air Baltic z Rigy (út, čt, so ráno). United Airlines budou stejně jako Air Canada rouge a Delta létat Boeingy 767 (verzí 300 a 400), Korean Air Boeingem 747-8i s občasným zástupem Boeingu 777, Qatar Airways Dreamlinery 787-8 a nákladní lety China Airlines Cargo a místní společnosti Air Cargo Global zajistí klasické Boeingy 747. V barvách Emirates uvidíme Airbusy A380 a Boeingy 777-300. Air Transat, American Airlines, ČSA a čínské společnosti používají na dálkových linkách Airbusy 330, jejichž nákladní verze budou přilétat v barvách Turkish Airlines a Qatar Airways. Naopak Boeingy 737 MAX 8, např. Smartwings, flydubai a Norwegianu budou čekat na certifikaci nové aktualizace softwaru MCAS a schválení obnovení provozu.
Foto: Milan Kalina
Přesně tak, Air Cargo Global je minulost, už tady nebyli ani nepamatuju, naposled snad léto 2018
Jak je to s těmi Air Cargo Global a jejich bázováním? Vždyť poslední fotka je tu z r. 2017.
".... na dálkových linkách Airbusy 330, jejichž nákladní verze budou přilétat v barvách Turkish Airlines a Qatar Airways."
Někde jsem zachytil, že Qatar Airways na cargo linku plánuje nasadit 777F ... tak to nedopadlo?
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Diky za perfektni analyzu