Boeing chce letos zvýšit výrobu o 12% a vyrobit až 905 letadel. Úzkým hrdlem jsou motory pro 737.

  • 04.02.2019 13:00

Poté, co Boeing v loňském roce dosáhl rekordních dodávek 806 letadel, hledá nyní cesty dalšího zvýšení produkce. Letos plánuje dodat 895 až 905 letadel, tj až o 12 % proti rekordnímu roku 2018. Přitom nejspíš ani to nemusí stačit k obhajobě světového prvenství ve výrobě letadel.

Pro splnění svých cílů Boeing přijal v loňském roce do zaměstnání 34 000 zaměstnanců a počet zaměstnanců stoupl také u hlavních subdodavatelů. Letos závod v North Charleston přijme dalších několik stovek zaměstnanců pro program 787.

Konkrétně u modelu 787 chce Boeing dosáhnout od 2. kvartálu výrobního tempa 14 letadel měsíčně, tj. o 2 letadla měsíčně více, než byl výkon koncem loňského roku. Pro srovnání, Airbus se svým A350 XWB dosáhl vloni produkce 10 ks měsíčně a letos se bude rovněž snažit produkci zvýšit, příp. i na úkor A330neo a A380.

Z hlediska profitability se ukazuje, že Boeing 787-8 nebude nikdy profitabilní a naopak naději na zotavení přináší model 787-10, který je výrobně dokonce levnější než 787-9. Odhaduje se, že letos Boeing vyrobí jen 10 787-8, zato 120 787-9 a 34 787-10.

Největší část produkce (i zisku) připadá na rodinu 737. Úzkým hrdlem jejich výroby není ani tak kapacita závodu v Rentonu, ale především nedostatek motorů LEAP od CFM International. Dennis Muilenburg, CEO společnosti Boeing, prohlásil, že specialisté Boeingu pracují nyní s CFM International na možnostech zvýšit dodávky motorů tak, aby mohlo být vyrobeno až 57 letadel 737 měsíčně. (Foto: Seattle Times, Aviation International News, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace