Emirates sází na Afriku. Přidávají kapacity i nové destinace.

  • 17.01.2019 08:00

V plánu společnosti Emirates na tento rok je patrné výrazné posílení zájmu o africké destinace a naopak pokles zájmu o Austrálii. Fokus na Afriku se také odrazil v poněkud překvapivé objednávce Boeingů 787-10. Ty se jeví ideálním strojem pro lety v délce trvání cca 8 hod. a linky, kde by kapacita 777 nebo A380 byla nadbytečná.

Emirates chce zjevně zaujmout pozice na africkém trhu dříve, než se rozhoupají liknavé domácí společnosti a uspokojí rostoucí poptávku.

Konkrétními příklady africké expanse jsou např. nasazení A380 na linky do Ghany (od loňského října), viz foto. Letos posílí Emirates spoje do Casablanky (Maroko), Accry (Ghana), Abudže (Nigerie) a Konakry (Guinea) a Dakaru (Senegal).

Naopak Emirates snižují svůj profil na linkách do Austrálie, kde ruší spoj Bangkok – Sydney a snižují počet frekvencí do Perthu. Emirates však prohloubí spolupráci s Qantas.

Africká expanse mohla být hlavním motivátorem pro Emirates, která dosud používala jen dva typy letadel, objednat 40 letadel Boeing 787-10. Emirates komentovaly, že model 787 je ideálním doplňkem ke stávajícím 777 a A380. Zatím však nekonkretizovala, na jakých linkách chce nový letoun nasadit. Generální ředitel společnosti pouze naznačil, že 787 je „ideální osmihodinové letadlo“.  Do osmi hodin letu lze nepochybně obsloužit drtivou většinu afrických destinací (viz obr.). Emirates očekává dodávky od roku 2022, takže zatím se bude muset soustředit na ty destinace, které lze smysluplně obsloužit Boeingy 777 a Airbusy A380.

Africké letecké společnosti jsou typicky ve špatné hospodářské situaci, poskytují podprůměrnou kvalitu služeb a létají na zastaralém, tj. méně efektivním letadlovém parku. Podle CAPA provozují afričtí provozovatelé 1700 letadel, z nichž je relativně nových jen 257. Mezi výjimky na africkém trhu patří především Ethiopian Airlines. Ethiopian mají ve svém parku 110 letadel s průměrným stářím 5,7 roku. Situaci afrických dopravců expanse Emirates a dalších provozovatelů, zejména Etihad, Qatar a Turkish Airlines nijak neusnadní. V poslední době posílily lety do Afriky také British Airways a Lufthansa. Pro růst domácích společností na mezinárodních linkách tak na trhu nezůstane příliš prostoru. (Foto: Emirates, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace