Airbus SE dosáhl dodávkou 800 letadel svého historického výsledku. Zaostal o pouhých 6 letadel za Boeingem

  • 10.01.2019 08:00

V polovině loňského roku, kdy na továrním letišti firmy Airbus SE parkovalo přes 100 letadel Airbus A320neo bez motorů, asi jen málokdo věřil, že by firma dosáhla cíle dodat zákazníkům rekordních 800 letadel. K tomto cíli zavázal Airbus jeho nový prezident Guillaume Faury, který se hned od svého nástupu v únoru intenzivně zaměřil právě na výrobu. V polovině roku tak vše nasvědčovalo historické pohromě spíše než historickému výkonu.

Dokonce ani počátkem prosince to na splnění cíle nevypadalo. Airbus však po celé druhé pololetí systematicky zvyšoval výrobu a díky neuvěřitelnému prosincovému finiši dosáhl historického rekordu výroby a zároveň cíl vyrobit 800 letadel splnil. Tento výsledek znamená 11% zvýšení výroby proti roku 2017, kdy firma dodala 718 letadel. Nová letadla v loňském roce putovala k 93 zákazníkům. Svým výsledkem Airbus SE zaostal o pouhých 6 letadel za největším světovým výrobcem letadel. Z pohledu letadel pro přepravu cestujících Airbus SE svého rivala dokonce překonal.

Airbus má také širší portfolio, které sahá od letadel pro 100 cestujících až po letadla pro 600 cestujících. A vypadá to, že v tomto roce má našlápnuto stát se největším výrobcem letadel. Detailní kompozici dodávek uvádí Infografika. V roce 2018 získal Airbus celkem 747 nových objednávek (Boeing 893), čímž počet nevyřízených objednávek dosáhl 7577. Počet objednávek za rok 2018 znamená 33% pokles proti roku 2017 (1109 objednávek).

Přitom jen za posledních pár týdnů minulého roku získal Airbus na 400 objednávek. V listopadu vypadala situace ještě docela hrozivě. Tahounem dodávek byla jednouličková letadla (rodiny A220, A320), kterých bylo dodáno celkem 646 ks, což je o 66 letadel více ve srovnání s dodávkami Boeingu 737 MAX. V rámci rodiny A320 přitom byla většina dodaných letadel A320neo (386 ks) proti A320ceo (240 ks).

Dodávky víceuličkových letadel dosáhly 154 letadel, z čehož 12 bylo A380. U letadel A380 a A330 dodávky proti roku 2017 poklesly. V kategorii víceuličkových letadel se tak o 72 letadel lépe dařilo Boeingu, který trhu dodal 226 víceuličkových letadel. Boeingu se dařilo v kategorii víceuličkových letadel lépe i v roce 2017. Pokud jde o výrobu, Airbus potvrdil, že k polovině letošního roku dosáhne měsíční produkce A320 min. 60 letadel. Měsíční výroba letadel A350 dosáhla v loňském roce plánovaných 10 letadel. Snížení tempa výroby A380 je využito pro zvýšení výroby A320 a snížení produkce A330 umožní dále zvýšit výrobu A350. Společnost Airbus SE ohlásí finanční výsledky 14. února 2019. (Foto: Airbus, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



MichalC (...17.10...)
10.01.2019 10:30
Infografika link

Pokud je infografika na mobilu špatně čitelná, zde je link:
https://airbus-h.assetsadobe2.com/is/image/content/dam/stock-and-creative/infographic/Infographic-Airbus-Commercial-Aircraft-Orders-and-Deliveries-2018.jpg?wid=3626&fit=constrain

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace