Lufthansa se chce odlišit od nízkonákladovek novým brandem. Ve službách se jí to ale příliš nedaří.

  • 10.12.2018 08:00

Společnost Lufthansa zahájila v letošním roce rebranding, v rámci něhož postupně dostávají nové barvy všechna letadla společnosti. Nové barevné schéma Lufthansy má podtrhnout prémiový charakter dopravce a zřetelněji jej odlišit od nízkonákladovek. Nyní se dostal na řadu i první Airbus A380 (D-AIMD), který odletěl z Mnichova do lakovny v čínském Kuang-čou 29.října, neboť Lufthansa Technik svěřila pravidelné údržby C-Check a lakování A380 společnosti Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering (GAMECO). Letoun se vrátí do komerčního provozu již v nových barvách ve druhé polovině prosince. Tento Airbus převzala Lufthansa od výrobce v říjnu 2010 a byl celkem čtvrtým A380 u Lufthansy (proto je posledním písmenem imatrikulace D). Prvními letadly společnosti, která dostala již v únoru nové barvy, jsou Boeing 747-8i (D-ABYA) a Airbus A321 (D-AISP). Rebranding se samozřejmě neomezuje jen na nové barevné schéma letadel. Nový design se týká i veškerých značení na letištích, letenek, tiskovin, aplikací, uniforem a jejích doplňků, atd. Rebranding je atraktivní marketingové téma a snaha marketingově odlišit prémiového provozovatele od nízkonákladových společností je pochopitelná. Cestující by asi více ocenili, pokud by Lufthansa odpovídajícím způsobem zapracovala na svých službách a v dochvilnosti přinejmenším dosáhla výkonu lowcosterů, jako jsou easyJet a Ryanair. V listopadu totiž činila dochvilnost Lufthansy (tj. přílet podle letového řadu s max. zpožděním do 15 min.) pouze 77,6 %, zatímco např. easyJet dosáhl 84,7 % a Ryanair 84 %. Lufthansa zrušila v listopadu 0,9 % letů, zatímco easyJet žádný a Ryanair pouze 0.1 %. Lufthansu svou dochvilností překonaly i SmartWings se 78,6 % dochvilnosti a žádným zrušeným letem. (Foto: LufthansaNews, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Pavel - nepřihlášený host (...125.216...)
11.12.2018 14:44
% zpoždění

U síťových dopravců se musí vždy počítat s větším podílem zpožděných letů. Čekání v hubech na přestupy cestujících ze zpožděných přípojů jsou celkem běžné a také je třeba se podívat i na jiné hodnoty, než jen do 15 minut je to OK a nad 15 minut průšvih. Je jiné, když na letu do cílové destinace jsou poskládaní cestující, kteří nastoupili přepravu ve všech koutech světa, než když Ryanair letí jenom z Girony do Bratislavy a nikdo další ho nezajímá.

Václav Paluzga (...77.161...)
10.12.2018 09:59
statistiky

Statistiky rušených letů můžou být poněkud zavádějící. Pokud nějakou linku létáte 10x denně jako Lufthansa, jeden zrušený let zas tak moc neznamená, je jednodušší cestující přesunout na jiné lety než vypravit letadlo s několikahodinovým zpožděním. Rynair, který bude mít větší podíl destinací létaných 1x denně, prostě poletí, nic jiného mu nezbývá. Čímž netvrdím, že Lufthansa nemá co zlepšovat.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace