(Také) Safran v potížích

  • 19.09.2018 00:00

Dassault Aviation a výrobce motorů Safran so dohodly na vyřešení sporu, který se týkal problémů motorů Silvercrest, určených pro bizjet Falcon 5X. Firma Safran vyplatí jako kompenzaci 280 mil. USD. Dassault předpokládal, že nový motor dostane v roce 2017, což by Falconu 5X dovolilo konkurovat Gulfstreamu G500 a G600. Nakonec však byla firma nucena program Falcon 5X v prosinci zastavit právě kvůli nesplnění závazků ze strany Safran Aircraft Engines. Namísto modelu 5X nyní vyvíjí Dassault Falcon 6X, který bude používat motory PW812D kanadské firmy Pratt & Whitney. Falcon 6X by se měl dostat do vzduchu v roce 2021 a uveden na trh o rok později. Podobně se problémy motorů Safran Silvercrest podepsaly na pozastavení programu Citation Hemisphere, jehož start byl plánován na příští rok. Připomínáme, že problémy s motory PowerJet (společný podnik Safran a NPO Saturn) SaM-156 postihly také Suchoj SuperJet. V letošním roce snad už všichni výrobci řeší větší či menší problémy svých motorů - CFM International, GE, Pratt & Whitney a Rolls Royce. To jen dokládá, že soudobé požadavky na parametry motorů ženou výrobce až na samé hranice možného. A občas zřejmě i dále.


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace