Dubai Airshow 2017: Know-how k výrobě letadel z Ruska a Ukrajiny

  • 17.11.2017 08:30

Bohaté arabské země jsme přivykli vnímat jako významné zákazníky leteckých výrobců. Nicméně zejména Spojené arabské emiráty a Saudská Arábie se nyní zaměřují na spolupráci s etablovanými výrobci s cílem osvojit si know-how v oblasti výroby letadel. Podle vyjádření Sergeje Čemezova, šéfa korporace Rostech, byly na airshow v Dubaji zahájeny předběžné rozhovory týkající se společné výroby dopravního letounu na bázi MC-21 ve Spojených arabských emirátech. Jednalo by se konkrétně o největší verzi MC-21-400 pro až 250 cestujících. Korporace Irkut, která MC-21 vyrábí, prozatím plánuje vyrábět pouze verzi 200 pro 132 až 165 cestujících a 300 pro 163 až 211 cestujících, přičemž první jde do výroby МC-21-300. Dva prototypy MC-21-300 již prochází státními zkouškami. МС-21-400 prozatím Irkut neplánoval, neboť tento model vyžaduje vývoj nového křídla a výkonnější motory, na což se Irkutu nedostává konstruktérských kapacit. Irkut si již zajistil pevné objednávky na 175 strojů a 110 objednávek předběžných. Startovacím zákazníkem je Aeroflot, který letos objednal 50 strojů MC-21-300 a počítá s dodávkami od roku 2019. Předpokládá se, že MC-21-400 může být atraktivní volbou zejména pro charterové společnosti, které na trhu v současné době nenachází vhodné řešení pro kapacitní potřeby kolem 250 cestujících. Ukrajina na základě již uzavřené dohody se saúdskoarabskou společností King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST) a Taqnia Aeronautics bude společně vyvíjet a vyrábět transportní An-132D, který vzniká modernizací osvědčeného An-32. Inovovaný letoun je kromě jiného vybaven motory Pratt & Whitney Canada a americkou avionikou. V Dubaji je nový Antonov, jehož prototyp absolvoval svůj první let 31.března 2017, předváděn ve statické i letové ukázce. Kromě An-132D prezentuje Antonov v Dubaji také svůj čtyřmotorový An-70.

Michalc


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



yango (...167.253...)
18.11.2017 09:27

nevim, jestli se da hledani investora a vyhlaseni pro tisk povazovat za jiz probihajici rekonstrukci...

chovo (...142.149...)
17.11.2017 20:42

Doplnění k AN-70 v Dubaji.
O tento letoun je v oblasti Blízkého východu údajně velký zájem, dokonce i v osobní konfiguraci, proto je i teď vystaven v Dubaji. Jenže AN-70 je plodem rusko-ukrajinské spolupráce, kterou si nyní obě strany embargují. Takže AN-70 se nemůže sériově vyrábět.
Proto Antonov zvolil podobný postup jako v případě vzniku AN-132D. I z AN-70 se stane již probíhající rekonstrukcí projektu a záměnou ruských dodávek za jiné nový letoun AN-77. Prototyp se vyrobí v Kyjevě, ostatní možná někde v Emirátech...

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace